Har haft en del dialog med diverse "myndigheder" omkring emnet "kan jeg sælge min Tesla i 2016 uden at skulle betale en evt.afgift".
Skrev til SKAT, fik hurtigt et svar tilbage hvor de skrev at det kunne de ikke udtale sig om.
Skrev til Skatteministeriet (2 gange) har aldrig fået svar.
Skrev til Brian Mikkelsen (K) som opfølgning på denne artikel (http://www.business.dk/transport/konservative-regeringen-oedelaegger-markedet-for-elbiler), fik hurtigt et svar tilbage hvor han bekræfter at han er uenig i Venstre's holdning og at han ønsker en 2 årig forlængelse af den nuværende ordning.
Skrev til Louise Elholm (V - skatteordfører), og fik, efter et par rykkere, i dag dette svar:
"Som du ganske rigtigt skriver, har vi i regeringsgrundlaget lagt op til en omlægning af bilafgifterne. Med hensyn til dit konkrete spørgsmål, må jeg sige, at det ikke umiddelbart er min forventning, at det bliver afgiftsfrit at omregistrere elbiler efter årsskiftet. Vi har dog ikke lagt en model frem endnu for et nyt afgiftssystem, og derfor kan jeg ikke give dig et endeligt svar på nuværende tidspunkt."
Hvor essensen må være at Venstre planlægger at der SKAL erlægges en afgift for at handle sin brugte el-bil efter 31/12-2015.
Jeg er en SMULE rystet, det er helt uhørt og jeg håber virkeligt at Venstre kommer i mindretal omkring dette. Troede ikke at jeg nogensinde skulle sige det: men så hellere den gamle regering :-)