Loading...
dk

Brobizz | Tesla Forum

muller
muller Feb 10 '14

Vores brobizz fungerer ikke i forruden på MS. Både ved Storebælt og Øresund har vi været nød til at få manuel hjælp til at komme igennem betalingsanlægget.

Senest har vi fået byttet til en ny brobizz, men det afhjalp ikke problemet. En medarbejder sagde at ruden muligvis var kobber behandlet(?), at at det kunne være problemet.

Er der andre som er bekendt med problemet og som evt. har en work-around?

Raymond
Raymond Feb 10 '14

Hej Johannes,

Jeg har samme problem og jeg har forsøgt som angivet på US siderne at sætte brobizzen forskellige steder omkring bagspejlet uden held - nu stikker jeg altid hånden ud af vinduet med bizzen i hånden og det fungerer perfekt ;-) - konen siger at det ikke kan være noget stort problem, så det gider jeg ikke gøre noget ved.

Jeg har dog overvejet at sætte brobizzen på bagsiden af front-conen med velcro.

KS
KS Feb 10 '14

Har ikke problemer med at den ikke fanger. Jeg har placeret den helt i toppen af vinduet - lige ved siden af bakspejlet. Den skal være placeret i det klare felt i forruden for at den kan klare det uden forstyrrelser. Jeg kører over broen 2 gange om ugen og har aldrig problemer med at komme igennem. Altså placer den helt i toppen af ruden og så tæt på bakspejlet som muligt.

supergaard
supergaard Feb 10 '14

Sjovt har haft samme problem men troede det var brobizzen, for selv ud af vinduet var den lidt langsom om at registrere den.

Hvis nogen prøver cone-tricket vil jeg gerne høre om det hjælper, for synes det er synd hvis den skal være i den klare del af glasset hvor den pludselig er meget synlig.

KS
KS Feb 10 '14
Den er synlig, ja, men det er mit kamera i forruden også, og det skal jo kunne se ud ellers er der ingen grund til at have det. Forruden er lavet til at blokere - pånær fra det åbne felt.
FrederikC
FrederikC Feb 10 '14

Hvad er det for et type kamera du har siddende - noget gopro eller?

Af ren nysgerrighed.

Kiefer
Kiefer Feb 10 '14
Citat fra kseitzberg Den er synlig, ja, men det er mit kamera i forruden også, og det skal jo kunne se ud ellers er der ingen grund til at have det. Forruden er lavet til at blokere - pånær fra det åbne felt.

Har du prøvet at filme med et IR oplyst kamera ind gennem forruden på bilen?

Tidligere har politiets fotovogne ikke kunne tage billeder af biler med den type forruder grundet IR blokeringen. Ved ikke om det stadig er gældende med de nye kameraer.

/Martin

MartinPedersen
MartinPedersen Feb 10 '14

IR blokering? Det har jeg aldrig hørt om, men jeg har hørt om UV beskyttelse i ruderne, men UV og IR ligger på hver sin side af den synlige spektre, og har ikke noget med hinanden at gøre.

KS
KS Feb 10 '14

@Martin:

Så er det derfor jeg aldrig har set de "hilsner" som var tiltænkt mig.. Jeg har set blitzen 2 gange - har dog aldrig fået tilsendt en hilsen.. Og nej det var ikke meget for stærkt jeg kørte, den ene gang kan jeg slet ikke forstå hvorfor blitzen kom - da jeg kun kørte 41 i en 40 km/t zone. Den anden gang kan jeg godt forstå da jeg kørte 29% mere end tilladt i en 70 km/t zone..

Til de interesserede, så er kameraet et DR550GW der p.t. blot er tilsluttet til 12v udtag i bilen - indtil jeg finder er permanent kilde til 12v. Mangler også at få tilsluttet det bagudvendte kamera, da føringsvejen til kablet er ret besværlig, det skulle jo helst gøres så det ikke kan ses, så jeg venter på lidt varme udenfor, så bilen kan blive skilt ad, og ledningerne føres helt skjult.

Kiefer
Kiefer Feb 10 '14
Citat fra MartinPedersen

IR blokering? Det har jeg aldrig hørt om, men jeg har hørt om UV beskyttelse i ruderne, men UV og IR ligger på hver sin side af den synlige spektre, og har ikke noget med hinanden at gøre.

Når du blokerer IR er det for at dæmme for varmen. Se f.eks. på solfilm:

http://www.solfilmgruppen.dk/8-solfilm-til-bygninger-kontorer

Her er der værdier for både UV ig IR gennemtrængningen.

/Martin

supergaard
supergaard Feb 10 '14
Følger denne tråd med spænding nu! Blev blitzet for lidt siden - med et par og 60 i byen tror jeg, jeg kører eller super pænt, men der skal ikke meget uopmærksomhed til desværre!
Regner ikke med bøder på motorvej ;)
Kiefer
Kiefer Feb 10 '14

Hej.

Jeg kan ikke garantere at de (politiet) ikke har fået bedre fotoudtyr, at vejen var belyst så man måske alligevel kan se billedet og sidst men ikke mindst, at de nu er fløjtende ligeglade med person, men bare sender regningen til nummerpladen...

Men hvis forrude tricket stadig virker, nogen der ved om man kan få "solfilm" til nummerpladen? ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 10 '14
supergaard
supergaard Feb 23 '14

Muller, har du gjort alvor og sat den ind bag conen?

Jeg kan ikke få min cone af, så hvis du eller andre har et trick til dette? Det lader til at alle de guides der findes online gælder den amerikanske udgave af nose cone, før de fik p-sensors...

muller
muller Feb 25 '14

Jeg har ikke haft intentioner om at montere den bag conen - endnu. Jeg havde også set et par af de amerikanske illustrationer af at fjerne conen, men det lyder da surt at det ikke virker. På min seneste tur over bæltet i weekenden lykkedes det at få bizz'en til at virke ved at holde den op igennem soltaget - men det kræver sæføli at man har soltag :-)

@kseitzberg: Har du mulighed for ved lejlighed at poste et billede af din monterede brobizz? Jeg kan stadig ikke få den til at virke inde fra bilen...

Krogh
Krogh Feb 25 '14

Jeg holder brobizzén op ved siden af bakspejlet i det skraverede felt, i passagersiden, og det har virket de sidste 6-8 gange jeg har kørt over broen..

muller
muller Feb 25 '14

Det var også min oprindelige plan at den skulle sidde der, men skraveringen er ikke specielt sugekopvenlig...

KS
KS Feb 28 '14

Har monteret min fast:

muller
muller Feb 28 '14

Monteret fast. Altså med lim?

KS
KS Feb 28 '14

Nej, med sugekopper - holderen som kommer med Brobizz'en.

Den holder super -- har aldrig været faldet ned

muller
muller Mar 3 '14

Tak for billedet!

Jeg fatter ikke, at du kan have den siddende der. Jeg har lige prøvet igen, og hvis sugekopperne fæstner i det prikkede område (som på dit billede), så dratter bizz'en ned efter 10 sek. Det er en spritny bizz fra øresundsbron, som ligner din til forveksling, bare med et andet logo :-)

Men løsningen med soltaget er jo også fin, så længe det ikke står ned i stænger... Jeg er en lille smule loren ved at montere den nede bag conen, hvor man ikke kan komme til den, hvis det af en eller anden årsag ikke funker.

Sider: 1 2 3 »