Loading...
dk

Golf VII e-Golf | Tesla Forum

cvitting
cvitting Aug 20 '15

Uha, det er godt nok (alt for) lang tid siden, jeg har været på forum, men dejligt at se, at dialogen stadig er i storform.

Jeg har luret lidt på en e-golf til fruen.

Har fundet nogle på mobile i nærheden af 31.000 EUR incl. tysk moms.

Praktikken er vel blot at købe, hente, køre til toldsyn, få plader på og så ud at køre el-bil?

Nogle af jer som ved, om denne noget forenklede beskrivelse mon ikke holder vand.

Er der mon nogle i forum, som har denne som elbil nr. 2 i husholdningen?

Cvitting :-)

RobertJ
RobertJ Aug 20 '15

Da det er en ren elbil er det den helt rigtige fremgangsmåde.
Jeg brugte en import/synsvirksomhed i padborg, hvor jeg klikkede de røde tyskere af og fik gode danske hvide plader på på 1½time.

- R

Flemming
Flemming Aug 20 '15
Hej cvitting. Dejlig at se at du efter en længere pause igen er aktiv. Måske skulle du også se på en Mercedes B elbil som der er nogle rigtig gode tilbud på i Tyskland. Husk at bilen skal være over
Seks mådner og kørt over 6000 km hvis den skal indføres uden at betale momsforskellen.
Har selv hentes en Mercedes elbil i sidste uge, som har kørt mindre end 6000 km men det var den bil med detudstyr jeg ville have og var klar over at jeg selvfølgelig skulle betale momsforskellen fra Tysk moms på 19 % til vores 25 %. Nu efter 8 dage har jeg endnu ikke
Indregistreret bilen da det Danske told og skatte system ikke hved hvordan de håntere deres egen lovgivning og ifølge skat i Tåstrup er den første der har hentet en elbil som skal momses
I Danmark. Så skal det gå let og uden udfordringer så husk at bilen skal være over 6 mådner og
Have kørt 6000 km
Hilsen
flemming

cvitting
cvitting Aug 21 '15

@Flemming

Det var præcist disse informationer, jeg ledte efter. Da kan jeg fint bruge en bil, der har kørt 6.000 og er 6 mdr. Men kigger også lige Mercedes B ... det lyder da spændende ... Mange tak for hjælpen og input!