Loading...
dk

Mellemaccelerationer | Tesla Forum

SuneH
SuneH Aug 23 '15
Når man taler acceleration, bliver tallet fra 0 - 100 km/t typisk vist. Og for P85D, er der jo debat om den holder hvad Tesla har lovet. Men mellemaccelerationerne er jo også vigtige - specielt ved en snæver overhaling på landevej, er tiden fra 70 - 90 km/t mere interessant end 0 - 100. Er der noget der har en oversigt med fx 30 - 80, 60 - 100 etc? For både 70, 85, med eller uden D, med eller uden P?
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Aug 23 '15
Kaspar
Kaspar Aug 25 '15

Jeg kan ikke give dig nogen tal, bare sige at jeg aldrig har følt at accelerationen har været en begrænsende faktor ved overhalinger, snarere tiden man skal bruge på at lægge sig ud og trække ind igen.

Forummets indlæg er redigeret af Kaspar Aug 25 '15
Klaus_
Klaus_ Aug 25 '15

Enig. Uanset hvilken Tesla man har, så er begrænsningen ved overhalinger nok at man skal passe på ikke at forskrække de andre bilister, ved at man pludselig er længere fremme i køen :)

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 25 '15
Jeg fandt på et tidspunkt et sådant skema over de forskellige modeller med både 0-100 km/t og mellemaccelerationer på det amerikanske forum og postede det her på forum men pt. Kan jeg ikke finde linket igen...
perhansen
perhansen Aug 25 '15

Det er her, men vi mangler mellemaccelerationerne på den iøjeblikket mest solgte 85/90D.

Kunne være rart at se om den der er hurtigere end den gamle p85::

http:///...mes-for-70D-85D-P85D

Hookmaker
Hookmaker Aug 25 '15

Uagtet 0-100 diskussionen, så er min erfaring med både S85 og P85D at de er LYN hurtige overhalere. Jeg har adskillige gange på hovedvej oplevet at en eller flere "hurtige biler" har fulgt mig ud og er bremset op og vendt tilbage fordi de har forregnet sig i at følge med Teslaen. Det er en SERIØST fed fornemmelse at se dem falde tilbage....;-)    

perhansen
perhansen Aug 25 '15

Lyder fedt Hookmaker og vi må gå udfra at 85D er meget lig den gamle p85 i mellemaccelarationerne.

Er der nogen andre der har sammenlignet disse 2 biler og kan dele erfaring eller sågar har tal på det?

RobertJ
RobertJ Aug 25 '15

Er der nogen med en 85D der kan downloade en app til måling, så kan der sammenholdes med denne måling. SoC er kun 75%. men den lever op til de 4,4s som lovet på en P85.

En bedre vej kunne nok os gøre lidt, de første 0-30km/t er begrænset på Traction control.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Aug 25 '15
Stuckmann
Stuckmann Aug 25 '15
Har den her måling på min 85D på 21"
SuneH
SuneH Aug 25 '15
Ser dælme godt ud gutter! Men jeg har købt en 70 RWD, så er der nogen med en 60'er, der har nogen målinger? Det er vel det, som kommer nærmest
P85DK
P85DK Aug 26 '15

@Stuckmann

10.000 kroners spørgsmålet, er det med 1 foot rollout eller uden?

RobertJ
RobertJ Aug 26 '15

Det er mellemaccellerationer vi er interesseret i her.
Der er andre threads der arbejder med 0-100 tiderne.

- R

Stuckmann
Stuckmann Aug 26 '15
Hold stille og klap til den
P85DK
P85DK Aug 26 '15
Citat fra RobertJ

Det er mellemaccellerationer vi er interesseret i her.
Der er andre threads der arbejder med 0-100 tiderne.

- R

Sorry - nu kom der lige et billede med 0-100, så kom et opklarende spørgsmål

Men enig, lad os få afklaret tiderne på mellemaccelerationer  

Sithfury
Sithfury Aug 26 '15

Hvis man kan lidt matematik giver billedet jo en mellemacceleration..

Hvis :

0-60 tager 2,5  

0-100 tager 4,5

Så tager 60-100 2 sekunder.

SuneH
SuneH Aug 26 '15

Ja. I en P85D. Har nogen tilsvarende tal for 85, 85D, 70, 70D, 60?

Stuckmann
Stuckmann Aug 26 '15
Sune H min måling er på en 85D