Loading...
dk

Parkering i København | Tesla Forum

madsb
madsb Feb 10 '14

Var i dag ude at prøvekøre en P85 - jeg er solgt!

Jeg spurgte ind til parkering i København, som jo tidligere har været gratis for elbiler. Tesla-repræsentanten sagde, at der var en "gentleman-agreement" ift. P-vagterne, så man stort set kunne smide sin Tesla, hvor det skulle være, og ikke behøvede at trække P-billet. Det lyder umiddelbart lidt for godt til at være sandt. Har nogle herinde erfaring med det?

FrederikC
FrederikC Feb 10 '14

Det lyder ikke rigtigt, tidligere har man vidst nok kunne lade gratis og parkere gratis samtidig nogle steder, men det er vidst også efterhånden slut.

NOELON
NOELON Feb 10 '14

Ja, det er faktisk rigtigt, at El-biler ikke 'er prioriterede', mens vi venter på en lovændring. MEN der er 2 ting. Dels ved ikke alle at en Tesla Model S er en El-bil. De forventer en lille bil. Dels er det lidt usikkert på ikke-elbils pladserne, da det jo i praksis er op til humør og viden hos den enkelte P-vagt. Jeg fik en p-bøde sidst i Januar selvom jeg holdt på en El-bils plads. Da jeg klagede var der ikke noget at gøre, da den registrerede forseelse var manglende P-billet med tidsangivelse. Så har du først fået en P-bøde er det min erfaring, at de ikke kan ophæve den igen.

120281
120281 Feb 10 '14
Gratis parkering er stadig gældende ifølge Teslas hjemmeside. Stor under incitamenter.
Niels
Niels Feb 10 '14

Elbiler skal i dag betale P afgift ligesom alle andre, det er mange år siden det var gratis - dette gælder selv om man holder på en P-plads forbeholdt Elbiler (opladning)

Bemærk at på Elbil P-pladser står "Forbeholdt Elbiler under OPLADNING" - vi har som elbils ejere en pligt til at undlade at holde på disse pladser med mindre det er nødvendigt og derved lade dem stå ledige til de Elbil bilister som er trængende. kommuner og andre burde ændre skiltning så der ikke står P-plads men "O-plads" (Opladnings plads)

Jeg vil opfordre P vagter til at udstede bøder til både ICE biler og Elbiler som ikke er under opladning på disse pladser - personligt ville jeg blive temmelig bitter hvis jeg ankommer efter en lang rejse og har behov for opladning og blot finder pladsen brugt som "p-plads" for en anden elbil. (husk altid telefon nummer ved siden af P-skiven når i parkere på en opladnings plads af samme grund)