Loading...
dk

Så blev det min tur til at bestille | Tesla Forum

jhyldgaard
jhyldgaard Aug 24 '15

Har bestilt følgende:

• Model S 85D
  • Solid Hvid
  • Panorama glastag
  • Autopilot komfortfunktioner

Håber jeg har valgt rigtigt, nåede at bestille i går før prisstigningen.
Jeg er lidt i tvivl om Interiør pakken, syntes 25K er meget for den.
Har også tænkt lidt på om jeg skulle bestille HI-FI pakken.

Hvad mener i?

Forummets indlæg er redigeret af jhyldgaard Aug 25 '15
Mack
Mack Aug 25 '15

Medmindre du virkelig går op i lyd (og så ved jeg ikke hvor god deres hifipakke er) så vil jeg prioritere tåge og kurvelys højere. 

nicom
nicom Aug 25 '15
Da hifi pakken kostede 6000kr for nogle år siden var den mere attraktiv. Nu koster den samme pakke 21600 kr. Hmm.
Forummets indlæg er redigeret af nicom Aug 25 '15
jhyldgaard
jhyldgaard Aug 25 '15
Nu er kommet lidt i tvivl om jeg skal holde fast ved Solid Hvid, eller om jeg skal vælge Titanium Metallic. Jeg kunne godt tænke mig af høre hvad i mener, ved godt at det med farver jo meget er en smagssag.
Niels
Niels Aug 25 '15
titanium er helt klart nemmest at holde pæn - støv, pollen og meget andet ses ikke så nemt som på en hvid/blå eller sort bil.
jeg havde tidligere en metalic brun og den var nem da pollen har et gulligt skær, og støv et gråt/brunt. min nye er mørk metalic blå og her skal ikke meget støv til før den ser ud som ...

ellers nogle rigtig gode valg du har taget - det bedste på en økonomisk måde. hvis du har børn kunne du overveje vinterpakken til blot 6000 kr. det giver 3 trins varme regulering i hver sæde på anden række.
bortset fra det syntes jeg du skal holde fast i din nuværende konfiguration.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Aug 25 '15
Clubman
Clubman Aug 25 '15

Den hvide er flot med det mørke pano tag, synes jeg. Ellers er jeg ikke meget til hvide biler. Prikken over i'et er dog - efter min smag - at den så også skal have mørke fælge (ikke nødvendigvis original turbine, blot mørke).

Enig i at lydpakken ikke er et must (jeg har den og synes ikke det er noget særligt, men har jo så heller ikke hørt standardversionen, men den skal være meget ringere for at jeg ikke ville nøjes med den).

SuneH
SuneH Aug 25 '15
Har en sort bil pt, og den er super svær at holde pæn. Snavs og kalkpletter ses meget tydeligt. Derfor har jeg bestilt titanium til min kommende TMS, da den er nemmest at holde pæn (og ser fantastisk ud!).<br />
Vedr lydpakken, så så jeg, at Autoskadestuen kan opgradere til en væsentlig lavere pris end tilvalget hos Tesla. Men om de to pakker er sammenlignelige, ved jeg ikke. Mit indtryk er, at standard lyd er helt fin. Kan du ikke finde to TMs'er, med og uden lydpakken, så du kan sammenligne?
Edit: autoskadestuens opgradering af lyden koster 10.000 incl moms og montering, det er jo under halvdelen af merprisen hos Tesla. Men, som sagt, ved jeg ikke om de to pakker kan sammenlignes.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Aug 25 '15
Niels
Niels Aug 25 '15
jeg har tesla opgraderet lyd og i forhold til std er der blot lidt mere fylde i bassen, jeg vil tro at en pakke hos autoskadestuen til fulde retter op på std lyden for den halve pris - spar den blot og få eftermonteret en sub hvis i savner noget i bunden
Forummets indlæg er redigeret af Niels Aug 25 '15
griffel
griffel Aug 26 '15

Den store lydpakke må da også have flere højttalere - eller er det bare et salgstrick?

Jeg har bestilt min 70 RWD med den store lydpakke (ubeset), og der reklameres bl.a. med Surround Sound (som jeg også har i min Volvo p.t.). Har standardpakken også det?

Jeg vælger at tro på, at der er indbygget bedre (og flere) højttalere og en større forstærker.

Men jeg kan jo heller ikke nå at lave det om nu.... ;-)

RobertJ
RobertJ Aug 26 '15

Jeg ville ikke købe uden interiør pakken idag, primært pga. bagklap.

HiFi pakken (12 lydkilder 580w) er ikke det bedste jeg har hørt men er deroppe af. Std. lyden (8 lydkilder 250Wish?) er dog i mine øjne i den ringe ende af en premium bil.
Idag ville jeg måske vælge at få opgraderet udenom Tesla. (Har Premium Soundsystem lyd)
Den indbyggede Dolby sourround decoder har heller ikke fået ros fra diverse fora, diskanten bliver for anspændt efter min mening.

- R

FrederikC
FrederikC Aug 26 '15

Griffel - der er flere højtallere og også en sub, det er der ikke i standard pakken.
Der er en bedre forstærker.

Du har ikke brugt dine penge forgæves ;)