Loading...
dk

Parkeringspladser i København | Tesla Forum

Lemberg
Lemberg Aug 26 '15

Hej folkens!

Har efterhånden fået overbevist både mig selv og min bedre halvdel om at vi må ha' en Tesla. Men jeg mangler lige at få de sidste elementer i regnestykket til at gå op: Parkeringsudgifter.

Tager pt. toget til og fra arbejde nær ved Rådhuspladsen i Kbh. Har siddet og kigget på P-anlæg i nærheden og umiddelbart virker de to mest oplagte muligheder til at være enten Qpark Vesterport (1.900 kr. mdl.) eller Parkzone Mitchellsgade (1.100 kr.). Men Mitchellsgade har ikke ladere, og jeg synes Qpark er lige pebret nok i prisen.

Har I nogen forslag til alternative pladser, der kan lejes på månedsbasis? Ladning er ikke et must, men kunne selvfølgelig være rart. Det kunne også være der gemte sig nogle små private pladser ved kontorfællesskaber el.lign. rundt omkring, som lå endnu mere centralt?

Mvh

Mikael

kr
kr Aug 26 '15

Skal du betale ekstra i strøm ? Hvis det ikke koster ekstra så (afhængig af kørselsbehov) kan forskellen hurtigt være tjent ind og de 800 ekstra godt givet ud.

Lemberg
Lemberg Aug 26 '15
God pointe! Det må jeg lige undersøge!
Junior
Junior Aug 26 '15

Jeg har selv en p.aftale med Q-park og de tilbyder fri opladning på 11 kW :-) Pt. har min P85D kørt 7500 km. og jeg har kun måtte betale for en enkelt opladning i Slagelse, ellers er alt andet ordnet på SuC og hjemme i p.anlægget :-) Så merprisen kan være det værd mht. p.aftalen.

Lemberg
Lemberg Aug 27 '15
Tak for info, larsendk!

Hvordan fungerer det så med Q-park og ladning? Skal man kæbe en VIP-abonnement med fast plads for at kunne parkere ved laderne, eller er det nok med et uspecificeret 24x7 abonnement?
BlackPanther
BlackPanther Aug 27 '15

Prøv:
Salg & Service Supporter telefon +45 78 73 68 80

:-)

Junior
Junior Aug 27 '15

Lemberg: Jeg har bare et alm. abonnement og ingen faste pladser. Men det er kun en håndfuld gange, at der var været optaget ved el-udtagene (Alm. kraftstik ved siden af en Clever lader ,som ikke passer i TMS) Så parkerer man bare et andet sted i kælderen og flytter bilen senere på dagen, dagen efter. Det har ikke været et problem for mig endnu at gøre det sådan.

Lemberg
Lemberg Oct 20 '15
Nå, nu fik jeg sgu trykket på bestil-knappen og kan forvente at få dyret leveret i slutningen af november. :-)

Så må jeg jo også hellere få styr på det med ladningen. Junior, hvilket kabel bruger du til din løsning? Er det et almindeligt type 2 eller noget andet? Og kan man ikke købe et kabel hos Clever som vil passe til den lader på billedet?
KimT
KimT Oct 20 '15

Ledningen der går fra bilen til det røde kraftstik er det der følger med bilen.

Junior
Junior Oct 20 '15

Bruger bare det medfølgende mobile ladekabel, som kører 400V 16A. Det giver ca. 55 km pr. time.
Jeg har også et Type 2 kabel, men det bruger jeg sjældent - har kun været brugt 3 gange pt. og nu har bilen kørt 11.000 km.

Du kan ikke få et andet kabel til den pågældende Clever boks på billedet, da det er en boks med fast kabel.

Korsnab
Korsnab Oct 21 '15
Jeg har prøvet at lade ved Qpark vesterport. Det holdt ca 10 min, så gætter jeg på at en sikring gik på overbelastning. Ingen hjælp at hente ved kundesupport og den flinke mand der havde hjulpet med at finde ladestik og tilslutning var ingen steder ar finde.
Anbefalingen var at køre til Nørreport, men det var ved at være temmelig sent og jeg havde temmelig få km tilbage så jeg valgte at tage en del af min nattesøvn på Kirstinehøj.
Gode råd til overnatningsopladning i København udbedes!