Loading...
dk

Kendte detaljer i den kommende Model X | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Sep 2 '15

Signature:

Ventilerede lædersæder med køl og varme.

3. sæderække sammenfoldelig til fladt.

2. sæderække er indstillelig for hvert af de 3 sæder.

Ultra Hifi med sattelit radio.

Luft undervogn.

Premium interiør, lys og el bagklap.

Standard:

Sensorer i Falcon dørene til garage og andre forhindringer.

Krog til cykel og ski holder

Anhængertræk til 2.500 kg kan tilkøbes.

Automatisk spoiler.

Ellers som Model S.

 

Michael
Michael Sep 13 '15
Ser at Model X på Tesla's hjemmeside under Model X bestilling er vist med de små kamera-sidespejle, istedet for almindelige spejle. Var det ikke kun på en tidlig prototype at man fandt disse. Det er da vist ikke lovligt at at bruge kameraer istedet for spejle.
DeaconWP
DeaconWP Sep 13 '15

Jo, det har du såmænd ret i. Det ser ikke ud til, at det er lykkedes Tesla Motors at opnår godkendelse af de kameraer, som er på det flere år gale billede.

Der er på et amerikansk forum lagt screen-dumps ud af den færdige Model X, som den præsenteres i Design studio, hos de der kan konfigurere.

Og de er alle med almindelige spejle.

Kiefer
Kiefer Sep 13 '15

Sidespejlene har været almindelige spejle på samtlige beta-modeller man har set køre rundt i Californien det sidste års tid. Det er vist kun på den allerførste model og så på stregtegninger det lykkedes Tesla at få dem lavet uden spejlene.

Lige en detalje, har du en X reservation vil du se, at på de billeder der nu er lagt op på bilen er med spejle.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 13 '15
Michael
Michael Sep 14 '15
Ja, jeg mener også det kun var på en helt tidlig prototype man så disse kameraspejle.
Så ret mystisk at de nu vises igen på billedet af Model X på bestillingssiden.
DeaconWP
DeaconWP Sep 25 '15

Nej, hvor ser det spændende ud på nettet, hvor der nu er billedere af Model X, med kun 2 sæder i anden række. Barnesæde mulighed på 4 sæder, uanset om du ønsker 6 eller 7 sæder i bilen..

Og der er kopholdere mellem de to sæder på tredje række.

DeaconWP
DeaconWP Sep 25 '15

Dog forlyder det nu, at der ikke er mulighed for at indstille hvert sæde i anden række individuelt i længde retningen.

Godt nok nogle varierende meldinger, her før reveal.

Klaus_
Klaus_ Sep 25 '15

@Deacon, et eller andet sted i min hukommelse har jeg noget med at Elon ikke kunne li' at bagsæderne kunne justeres individuelt på den måde, fordi det ikke så pænt ud når nogen sæder var længere fremme end andre. Hvor den stump hukommelse lige stammer fra, kan jeg ikke huske... mon det har været i Elon Musk (lyd)bogen jeg har hørt det...? 

DeaconWP
DeaconWP Sep 25 '15

Snart også lige meget. Med den lorteregering, så afbestiller jeg snart.

Og beholder min Checrolet Spark til 120.000 kroner, hvor der maks er betalt 40.000 til samfundet.

Kiefer
Kiefer Sep 25 '15

Har du lagt mærke til, at der "for nye reservationer" på teslamotors.com nu ikke længere står start 2016, men derimod "second half 2016"?

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 25 '15

Jeps. Men det betyder ikke noget, for jeg ønsker ikke at lave en ny bestilling.

End ikke en Tesla Model X kan være så meget værd, som de skide politikere nu er ved at skrue prisen op på.

Og sikke dårligt det går med at speede produktionen af den model op, siden det pludselig tager 5 måneder mere for at bestille en. Det ser for mig ud til, at Tesla er et firma der ikke kan levere, så jeg sælger sgu også mine aktier, inden de falder helt vildt, når offentligheden finder ud af, at de igen har lovet for meget.

DeaconWP
DeaconWP Sep 28 '15

Der røg det meste af det sidste håb om en X i år. Tesla i KBH har ikke mulighed for at levere i år, har de lige oplyst, da jeg ringede. De siger til foråret.

Så nu er der kun det ultra spinkle håb, ad den tidligere regering står ved deres planer om at forlænge den nuværende ordning, og udnytter det flertal de havde til det.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 28 '15