Loading...
dk

Fjernstyring af sædevarme. | Tesla Forum

dennisogmia
dennisogmia Feb 15 '14

ELSKER bare og komme ud til en varm bil hver morgen og ikke skulle sidde med en stor jakke på, kørte til bageren i en polo her til morgen, folk kiggede noget.. :)

Det undre mig også derfor at jeg ikke har hørt andre "brokke" sig over at man ikke kan starte varmen i sæderne fra mobiltelefonen, f.eks. til den Q&A som var i Oslo??

Vil bare gerne høre om nogen af jer andre har hørt noget, eller evt. har en kommentar? :)

KS
KS Feb 15 '14

Jeg plejer altid at starte for varmen - i hele bilen - inden jeg skal ud og køre - og det altså er koldt udenfor.

Ved daglig brug sørger jeg for at bilen altid er varm når jeg skal afsted og imens den er koblet til ladestanderen. Mit ugentlige schedule er meget fast, så jeg jeg har kodet en lille kalender der sørger for at bilen er varm, og altid opladet som jeg ønsker det.

Denne er bygget ovenpå TeslaMS, som jeg har videreudviklet på, så den indeholder scheduleringsmuligheder, og et overblik over ladestatus og range - som i VisibleTesla. Den skal nok blive delt, men der er lige et par småting der skal fixes først. I det store hele fungerer det efter hensigten, og brianmassesson har signet op som betatester. Arbejder på at fixe de sidste småting, og lave en vejledning i hvorledes det skal installeres.

Men kan godt åbne posen lidt og sige at man skal have en PC'er med Windows stående tændt for at styre bilen. Denne skal man så installere et par programmer på:

Node.js + et par ekstra moduler

TeslaMS som modul til Node.js

MongoDB som database.

NSSM service manager.

Laver en pakke der indeholder det hele, og en vejledning til hvordan det skal installeres/opsættes.

Så kan du få en varm bil om morgenen - hvis du altså sætter vækkeuret lørdag morgen for at komme ned efter morgenbrød :-)

TSLA
TSLA Feb 15 '14

Jeg gør det samme - altså at varme bilen godt op via varme pumpen mens den stadig er tilsluttet el-nettet. her benytter jeg dog Visible Tesla. Har jeg behov for det samme på farten og der er power nok har jeg brugt Tesla App'en. Det fungerer også effektivt. Opvarmning i sædet har jeg altid default om vinteren og det går ret stærkt fra man starter til det mærkes.