Hvor er resten af historien? - Var det dig der søgte hjælp på det norske elbilforum?
Grunden til at bilen løber tør for strøm er sikkert fordi han sidder og skriver indlæg via bilens indbyggede skærm ;-)
/Martin
Tjaaehh, er der en pointe som siger at man bør "bevæbne " sig med såd'n et "chademo oplade kit" ??
Der Hansi
Uh, sikken historie.
Havde ellers lige tænkt mig at køre på sommerferie i Norge i år i min nye Tesla. Måske, vi lige skal tænke os om endnu engang.
/Jeppe.
Super godt skrevet - og sikken en oplevelse, jeg har fulgt dig (uden at vide det var dig) på elbilforum. Jeg ville oversætte historien til engelsk og sende den til Elon, jeg tror bestemt din pointe omkring bl.a. superladernes afstand vil gøre intryk på Tesla HQ.
Ja, sikken en tur og historie. Må have været ret stressene. Jeg håber dine henvendelser til Tesla bærer frugt. Jeg synes også det er nogle meget velovervejede reflektioner du kommer med ift. El-bil på ferien og SC'erne. Jeg havde en del til fælles, da jeg var i Norge (Beitostølen) i Julen. Jeg havde via min datter på forhånd undersøgt lademuligheder på hotellet vi havde booket. Og der fandtes ifølge hotellet et 16 A 3 fase stik, så jeg troede alt var ok. Men da jeg kom og skulle bruge det - med god kapacitets margen i behold, viste det sig, at det var et af de flade komfur stik, som jeg ikke havde adapter til. Men heldigvis havde Valdres El-selskabet lige 2 dage forinden sat en ladestander op med Type-2 stik. Blot kunne man ikke lade med mere end 7Kw, men det var fint for os.
Den eneste kommentar jeg synes jeg derudover kan give er, at jeg måske, baseret på mine egen forbrugs erfaringer synes at det kan være overoptimistisk at tro at man kan køre de 250 km opad fjeldet i sne og kulde med fuld oppakning i bilen OG oppakning ovenpå bilen. Tagbøjler med oppakning ødelægger fuldstændig den gode vindmodstand der normalt er i Tesla'en og giver selvfølgelig et markant forøget forbrug (ligesom ved en ICE). Har du nogen statistik på dit forbrug? Da jeg kørte i Julen var mit forbrug fra København (via færgen) 235 op af bjerget ca. 260 Wh pr. km. men nedad kun ca 175.
Men rigtig godt med disse rigtige bruger oplevelser - selvom den fremstår som en af de dyrekøbte.
@Henrik,
Citat: "På 20 minutter får vi tanket 2/3 op, og kan så fortsætte til Trysil."
Havde du overhovedet haft nogen problemer hvis du havde ladet fuldt op?
@Bluecoffe: Interessant med frigearet. Det har jeg faktisk ikke rigtig benyttet. På min tur i Julen brugte jeg regenerering på min tur ned af og kom over en distance på ca 20 km også ned på ca. 74wh pr km. Jeg har også i Roadsteren kun brugt regenerering, men vil prøve at at udforske frigear når næste lejlighed byder sig over en relevant strækning.
@bluecoffee
Fy for en l... oplevelse. Det kan ikke være meget ferie der er kommet ud af det. JEG HÅBER F..... DER SIDDER NOGLE TESLA FOLK I DANMARK MED MEGET RØDE ØRER !!! Der må sgu da være grænser for hvor amatøragtigt man kan opføre sig. Kunne I se at få udvekslet EL-standarter og adaptorer og udgive informationer om disse, omgående !!. Hvad f.. forestiller I jer der sker når nordmændende til sommer kommer på ferie ?? (ja, selvfølgelig kan det jo være at TESLA NO er opmærksomme på problemet, hrmff !!)
I skal f.... være glade for det ikke er mig der er blevet udsat for den behandling. Tænk sig at ingen har tænkt over at der er behov for opladning på selve feriestedet- ja jeg er målløs.
DerHansi