Loading...
dk

Serviceaftale fra 4 til 5 år... | Tesla Forum

JF
JF Feb 17 '14

Min opmærksomhed fangede lige denne på FB... Det bliver da spændende om den også kommer til DK?

Forummets indlæg er redigeret af JF Feb 17 '14
KS
KS Feb 17 '14
Mødte et par tesla medarbejdere i Lillehammer.

Efter sigende skulle dette også komme til dk.

Har man betalt for 4 år skulle man imod et mindre tillæg udvide til 8.
homer
homer Feb 17 '14

Det bliver også interessant hvad de har tænkt sig at gøre ved kunder der allerede nu har købt 8 år.

Forummets indlæg er redigeret af homer Feb 17 '14
KS
KS Feb 17 '14
I Norge var svaret - pengene tilbage..
Elon har godt nok hørt på kunderne..
Kiefer
Kiefer Feb 17 '14

De er vel nød til at følge med de priser i DK, så langt er der trods alt heller ikke til Norge, det vil være en lidt mærkelig situation at komme i, at vi fr DK kører til Norge for at få lavet service på bilen...

 

/Martin

FrederikC
FrederikC Feb 18 '14

Nu kender jeg ikke lige Tesla's regler, men kan man ikke købe aftalen i Norge og bruge den i Danmark`?

homer
homer Feb 18 '14

Med ranger tilkøb, kan jeg ikke forestille mig, at man som dansker kan købe den i Norge.

Så skal de norske rangere herned og servicere bilen.

 

FrederikC
FrederikC Feb 18 '14

Hvor mange har egentligt købt med Ranger? Er det ikke kun hvis man bor langt fra Amager/Århus?

homer
homer Feb 18 '14

Jeg har. Blot det at kunne spare de arbejdstimer, det koster at køre bilen ind, lånebil hjem, lånebil retur, og køre hjem, giver for mig god mening. 

Et andet argument for mig var, at ved en så ny bilproducent., kan der kan støde en del små rettelser af fejl til.

Det er igen tidsbesparende ikke at skulle ind til amager, men lade en ranger kommer her og udbedre det.

Bor ca. 40 min fra Amager. Har købt ranger i 8 år. 

Der har også været snak om at man ved service aftalen, kunne få div. hardware upgrades. Men det er længe siden jeg har læst eller set tråde om dette.

 

muller
muller Feb 18 '14

Jeg overvejede også ranger af de samme årsager som homer, men droppede det til fordel for at have en undskyldning for at besøge værkstedet et par gange om året (vinter/sommer-hjul skift) samt mulighed for spændende lånebiler (Roadster, model X og måske E på lidt længere sigt). De gange jeg har været på Kirstinehøj har det mere været en sjov oplevelse end en irriterende pligt.

At de tilbagebetaler service penge underbygger for mig, hvad jeg har troet og håbet hele tiden, at Elon ikke er med i Tesla(/SpaceX) for pengene men af mere idealistiske årsager. Jeg tror heller ikke at et salg er på tale jf. anden æbletråd. Elon har offentligt meldt ud at hans penge er de sidste der forlader firmaet.

Jeg har aldrig hørt om børsnoterede selskaber der sender ærligt og redeligt tjente penge tilbage til kunderne; det er temmelig klub-agtigt :-)

Tesla har tidligere meldt ud at de ikke skal tjene penge på service, Elons troværdighed er efter min ydmyge mening tårnhøj!

PBP
PBP Feb 20 '14

Har spurgt Tesla Kbh om der er hold i historien fra Norge. Det er der tilsyneladende ikke. Det er udelukkende en fordel man ønsker at give Nordmændende. Det er s... et frustrerende svar. Er der andre af jer der skulle have hørt noget andet?

FrederikC
FrederikC Feb 20 '14

Spurgte Mikkel fra Kirstinehøj igår om det samme, og han vidste ikke rigtig noget.

 

Garantien i hele europa skulle man vel mene var den samme, også udfra at der kun er ét garanti dokument som dækker europar.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Feb 20 '14
PBP
PBP Feb 20 '14

Man burde jo gå ud fra, at når Elon udtaler sig på pressekonference i Oslo, at man ændrer servicepriserne, så gælder det for alle. Ellers skal vi til at være bekymret over om mange af de ting han har lovet i München, Amsterdam og Oslo, at det kun gælde lokalt. Jeg er i hvert fald godt forvirret over Tesla's manglende eksekvering af de initiativer deres CEO melder ud om, og det skaber unødig frustration blandt os købere. 

FrederikC
FrederikC Feb 20 '14

Enig!

Kiefer
Kiefer Feb 20 '14

Så må vi vile bare købe serviceaftalerne i Norge og så få dem indfriet i DK?

 

/Martin

Ole65
Ole65 Feb 20 '14

Det forekommer noget mærkeligt, hvis der skal gøres forskel mellem DK og NO. Jeg har skrevet til Kirstinehøj for at høre om det virkelig kan passe. Jeg tænkte, at det jo kunne være, at de indser, at det er uacceptabelt at behandle deres danske kunder dårligere end de norske. Forekommer besynderligt.

Hookmaker
Hookmaker Feb 20 '14

Ja og især da DK og NO hører under et og samme distributionsområde.  

Kiefer
Kiefer Feb 21 '14

Ja, og direktøren for norden er rent faktisk også en dansker...

 

/Martin

FrederikC
FrederikC Feb 26 '14
Citat fra Ole65

Det forekommer noget mærkeligt, hvis der skal gøres forskel mellem DK og NO. Jeg har skrevet til Kirstinehøj for at høre om det virkelig kan passe. Jeg tænkte, at det jo kunne være, at de indser, at det er uacceptabelt at behandle deres danske kunder dårligere end de norske. Forekommer besynderligt.

 

Noget svar? 

Ole65
Ole65 Feb 26 '14

Intet. Radio silence.

Sider: 1 2 »