Loading...
dk

85d og ferrari 458 | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Sep 6 '15
Her en lille historie sakset fra det norske forum.
Det gør jo ikke ventetiden på netop en 85D mindre ulidelig.
T-23.

PS. Fil på norsk betyder vognbane.

Efter å ha vært uten bil en mnd var det utrolig deilig å kunne kjøre på tur med bilen igjen. I utlandet traff jeg på en Ferrari 458 Italia. Kan lese mer om den her for de som ikke kjenner bilen: http://e24.no/...r-det-braak/20047289

Det som skjedde var at den kjørte forbi meg i venstre filen. Han ruste med motoren når han passerte for å tøffe seg. Jeg la meg ut bak han. Lå et steinkast bak han i venstre filen. Det var trafikk foran han igjen, så det gikk ikke så fort. Plutselig blinker bilen foran Ferrarien seg inn. Jeg hører Ferrarien girer ned og det kommer et avsindig brøl. Uten å tenke klasker jeg pedalen min i bånn. Jeg klarer å holde avstanden til han helt til han slipper gassen igjen når vi møter på flere biler. Det til tross for at han trykket gassen i bånn før meg. Jeg hadde med andre ord ikke noe problem å holde følge med en Ferrari fra 80 - godt over 200 km/t. Det er jo helt sinnsykt i en familiebil med plass til 7 stykker, og som veier over 2 tonn. Han har på papiret mer effekt også.
Sithfury
Sithfury Sep 6 '15

Jeg havde en lignende oplevelse med en Porsche i min 85D :-)

bortset fra at han trak ind da vi ramte ca 180, og jeg fortsatte forbi ham :-)

priess
priess Sep 6 '15

Det var godt nok ikke en Ferrari, men "kun" en Audi S5 coupé som jeg havde et par billængder foran mig på vej hjem fra arbejde i fredags. Han var forrest ved det røde lys og fyrede den af op ad bakken ved McD i Herlev. Da bilerne foran mig trak ind tøffede jeg roligt afsted i venstre bane op ad bakken - han var jo væk.

Skæbnen ville så, at der netop blev rødt ved næste lyskryds, og han måtte stoppe - og lidt efter holdt jeg ved siden af ham klar til en lynhurtig 0-60. Med Model S behøver man jo ikke "trække først" så jeg afventede bare hans move, men til min overraskelse havde han pludselig slet ikke travlt, og ved grønt kørte vi fra krydset som to pensionister på søndagstur! Først da jeg drejede af op på motorvejsrampen, og han kørte videre ligeud, fyrede han den af igen :-D Tal om respekt!

Forummets indlæg er redigeret af priess Sep 6 '15
MrCoffee
MrCoffee Sep 7 '15
Ja spøjst som ingen gider noget mere når man holder for rødt. Jeg havde en Subaru og en A5 før og her skulle alle lege. Men hvis vi ligefrem er med til at forbedre trafiksikkerheden tæller det vel også :) Peter.