Loading...
dk

Lademulighed imens vi flyver fra Hamburg | Tesla Forum

Renedyhr
Renedyhr Feb 17 '14
Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg kan lade min Tesla S i mens vi er på ferie - vi parkerer og flyver fra Hamborg lufthavn (HAM)?
Flemming
Flemming Feb 17 '14
Ifølge plugshare har RWE 3 ladestationer med type 2 udtag på parkeringspladsen tæt på
Lufthavnen.
supergaard
supergaard Feb 18 '14
Jeg har selv lige været ved at tegne en et-årig kontrakt med RWE for det samme, det giver et RFID kort til betaling. Hvad de ikke nævner er at man OGSÅ skal have et tysk mobilnummer, formentlig til bekræftelse via sms...

Jeg håber godt nok snart der kommer fart på eRoaming i Europa! Endnu en gang har tesla set rigtigt med SuperChargers; vi kan ikke vente på at firmaer som Clever opdager at der faktisk er et internationalt behov allerede nu. Det ville nok kræve EU regulering for at ske, til rimelige priser i øvrigt.
Renedyhr
Renedyhr Feb 18 '14
Har fået følgende svar fra Hamborg lufthavn: vielen Dank für Ihre Anfrage und Ihr Interesse am Hamburg Airport. Im Parkhaus 4 haben wir Aufladestationen, allerdings nur auf der Hotelebene. Sie müssten also Hotelgast sein, um diese Ebene nutzen zu können. Weitere Stationen sind in Planung, aber zum jetzigen Zeitpunkt leider noch nicht realisiert.
Det kræver altså en overnatning på hotel for at lade i lufthavnen ;-(
Man kan vel heller ikke efterlade sin bil i en hel uge med ladekabel i?
Haeften
Haeften Feb 18 '14
Vedr. RWE
Talte med Niels fra Clean Charge (RWE samarbejdspartner). Han sagde at det ikke er noget problem at købe vouchers (må være som at købe taletidskort) til at komme ned igennem Europa via RWEs standere. Han nævnte i øvrigt også at i Østrig er 11kw standerne gratis.
Så mit råd ville være at tage kontakt til clean charge.
Renedyhr
Renedyhr Feb 18 '14
Tak for tippet. Kan se at Clever har en 50 kW lige ved grænsen. Derfra er der små 300 km til lufthavne og retur til grænsen igen, så med roligt tempo og en CHAdeMO adapter burde det kunne lade sig gøre at flyve på ferie fra Hamborg :-)
Haeften
Haeften Feb 18 '14
Yes chademo kommer man ikke udenom. Mener jeg.
Heller ikke i Danmark gider ikke vente mere 20-30 min hvis jeg skal videre. Så SC og Chademo - og så det røde hjemme i garagen og på hotellet....
Så kommer man både til Lillehammer og Østrig :)
Haeften
Haeften Feb 18 '14
Fra grænsen til Hamburg er der kun 150 km ungefær'
Eller hvilken grænse taler du om?
Haeften
Haeften Feb 18 '14
Måske spørger jeg dumt. Men er chademo adapteren frigivet i dk. Kan godt se den ligger på hjemmesiden, men da jeg spurgte i service centeret sagde de at de endnu ikke vidste hvornår den kom!
Ved du noget?
kajakaj
kajakaj Feb 18 '14

Parkering og opladning med 11KW standard rød CEE stik på P-plads lige sydvest for lufthavnen - en mulighed.

http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/

http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Deutschland/Hamburg/blue-planet-vehicles-P-C-In-der-Masch-1/3306/

Har hørt at Chademoadapter skulle komme i april i DK

Renedyhr
Renedyhr Feb 18 '14
Til Haeften: der er rigtigt nok kun 150 km til lufthavne men jeg skal jo også tilbage og lade igen inden jeg kører hjem til Odense 2x150 = 300 km ;-) Kan desværre kun lade i lufthavnen hvis vi bor på hotel. Hotelovernatning for 5 personer for at få lov at lade er lige i overkanten når vi kun bor tre timer væk.
Haeften
Haeften Feb 18 '14
Ja det kan jeg godt se. Det er sgu da også for dårligt at lufthavnen ikke har opladning. Selv en 230 V havde jo været helt fint hvis den måtte stå der ferien over
PeterJ
PeterJ Feb 18 '14

Hamborg lufthavn ligger vist tæt på Tesla's servicecenter, så måske du kan spørge om du kan parkere og lade der. De har tidligere hjælpet mig med lidt strøm og de var meget servicevillige.

Boski
Boski Feb 18 '14
Ingen problem Rene, få dig en ladekort i Citti Flensburg, der lader du gratis. Kortet koster 5 Euro. Der er 2X2 22 amp. hvis du har bestilt dobb. lader.
Renedyhr
Renedyhr Feb 18 '14

Jeg har ikke bestilt dobbeltlader da det var en af de ting man kunne eftermonterer og dermed spare lidt i beskatning af fri bil ;-) (havde forstået at prisen ca. var den samme efterfølgende). Når jeg har kørt fra grænsen til lufthaven og tilbage igen er "tanken" nok næsten tom. Der er grænser for hvor længe jeg gider at vente på at den bliver ladet op med 3 unger i bilen.

Er der nogen som ved hvor lang tid det tager at lade +200 km ekstra rækkevidde? Både med Chademo og med dobbeltlader hos Citti i Flensborg? Og nogen som ved om man kan lade søndag aften ved 22 tiden ved Citty? Der skal meget planlægning til for at køre på ferie i en EL-bil, men det er hele besværet værd :-)

Haeften
Haeften Feb 18 '14
Chademo burde kunne give ca 150 km på en halv time.

Den står til at kunne give fuld opladning af Tesla på 1.30. Men men....
Haeften
Haeften Feb 18 '14
Dobbelt lader tager godt den dobbelte tid. Eller under den halve distance
kajakaj
kajakaj Feb 18 '14

Denne Park&Charge ligger lige ved Hamborg Airport, Måske er det endda billigere end lufthavnsparkering og så er bilen opladet når du lander igen.

http://www.goingelectric.de/stromtankstellen/Deutschland/Hamburg/blue-planet-vehicles-P-C-In-der-Masch-1/3306/

Renedyhr
Renedyhr Feb 18 '14

Tak for div. link. Prøver at skrive eller ringe til dem. Skal nok skrive herinde hvad jeg kommer frem til :-)

Kiefer
Kiefer Feb 21 '14

Har du forøvrigt kigget på denne:

http://www.thenewmotion.de/

Ser ud til at de har masser af ladestationer i og omkring Hamburg.

/Martin

Sider: 1 2 »