Jeg købte aktier i Tesla samtidig med bestilling af bilen midt i december til kurs 141 :-)
Jeg har valgt at sprede mine investeringer, da jeg synes det er for risikabelt både at sætte 750.000 kr. i bilen og samtidig investere i selskabet. Min opsparing ligger i mange forskellige papirer og alene Novo-aktierne har givet et afkast som svarer til bilens pris.
Det er jo ikke nogen dårlig plan selv at have batteri produktion, især hvis man kan få batterierne produceret 25% billigere end man kan købe dem ind til.
Kan dog godt være i tvivl om loftet ikke snart er nået, selv om der spås om $320.
Ja, ser ud til at de ikke har kunnet levere det antal biler de har villet grundet mangel på batterier, og med ca. 6500 leverede har Norge næsten taget 30% af kvartalet!
Sagde Elon ikke sidste år at han ville levere 40.000 Model S i 2014?
Og det ser også ud til at Model X nu er udskudt til Q2 2015.
/Martin
Et nyt tweet fra Elon får teslaaktien til at stige lidt i dag. Gad vide hvad "a new major product line" er?
http:///...la-shares-2015-03-30
Jeg vil formode det er deres solarcity produkt til at gemme solcellestrømmen. Det har de snakket om længe til større virksomheder og nu sikkert også til mindre og almindelige husholdninger. Jeg ville dog ønske Elon ville koncentrere sig om 1, at få det produkt de har til at virke, 2 få den Model X på vejen...
/Martin
Tesla aktien rører nu igen på sig og er steget 30 % den seneste måned og hele 7-8 % i dag.
Jeg tror på Tesla aktien og at den har et stort potientiale alene hvis det lykkedes med deres solarcity projekt som officielt forventes lanceret på torsdag.
@Mw Go Big or Go Home ;-)
Spørg til side.. har faktisk solgt alle mine. Købte i kurs 27.
Har dog overvejet at købe igen.
Jeg ser TSLA lidt som en lottoseddel. Enten taber jeg på investeringen eller så går den amok, men jeg har så også købt lidt i andre firmaer der muligvis kunne få success med elbiler, så hvis TSLA skuffer, så kan de andre forhåbentlig trække det lidt op :) Men er i TSLA for den langsigtede, mindst 6-8 år tænker jeg.