Vi har ingen problemer med dette med en Rømer Kidfix, her sidder datteren uden problemer, hun er dog 4 år, men har størrelsen som en 5,5 årig.
/Martin
Vi har ingen problemer med dette med en Rømer Kidfix, her sidder datteren uden problemer, hun er dog 4 år, men har størrelsen som en 5,5 årig.
/Martin
Har også kidfix så håber ikke det bliver et problem med de nye og større nakkestøtter for så bliver turen til sydfrankrig til sommer meeeeget lang uden ordentligt søvn på bagsædet :)
Der er ingen forskel på om hun sidder i vores MB ML eller i vores Model S, måden hun sidder på er den samme i de to biler.
Hun sover lige godt, eller rettere lige dårligt i dem begge.
/Martin
Igen er forum her super - tak for indlæg. Seat belt extenders købt hjem.
- og nu skal jeg kun sove 8 gange før TMS kommer til Frederiksværk. ;)
(Nu er jeg med på hvad I andre har ment med Tesla-syge)...
SQLCPH: Kommer an på aldersgruppen, til de helt små bruger du f.eks. en Rømer Baby Safe med ISOFIX base og til de lidt større kan du f.eks. bruge en Trifix her skal man ikke bruge bilens sele, men i en Rømer Kidfix som er børn op til en 10-12 år bruger man bilens sele til at spænde barnet fast. Det er til den sidste gruppe man gerne vil have en seleforlænger til, både for at det er nemmere at sætte selen fast, og det gør samtidig også at ungerne kan spænde sig selv fast.
En detalje vi ikke havde været helt klar over da vi bestilte bilen er at, der er jo rigtig god plads bagi til at ungerne selv går frem og tilbage, det betyder at de ofte får klikket på knappen der løsner sædet fra ISOFIX beslaget og sædet derefter ikke længere sidder fast, i en anden bil vil der ikke være så meget løben frem og tilbage på grund af pladsen.
/Martin
Tak Martin. Så tror jeg at vi med denne stol er dækket af ISO og derved ikke skal bruge selen i bilen. Vi har en Cybex Sirona. Men så er der også det med selealarm? Kan bilen finde ud af at det er en autostol med iso eller skal der stoppes en sele i "hullet" bag om stolen?
Vh Den utålmodige 6 days 45 min and counting Søren
Du bliver ret hurtig træt af selealarmen, jeg har ikke kunne få den til at finde ud af der er en autostol i bilen, så derfor sidder der også en seleforlænger i den side hvor vi har en Trifix siddende til den mindste.
/Martin
Vores nakkestøtter er de originale fra de første biler, jeg ved ikke helt om de er anderledes end nyere biler?
/Martin
@kiefer ja det er netop det jeg mener med forskellen på de nye og gamle nakkestøtter om det vil give problemer med eksempelvis rømer kidfix med isofix..?
Ok, dem havde jeg ikke set, sidder de helt oppe i undertaget, der ser ikke ud til at være meget plads mellem loft og nakkestøtte?
/Martin
SQLCPH: Nej du behøver ikke sætte en i en midterste, så længe dine pasagerer holder snitterne fra sædet ;-)
/Martin
Jeg skylder lige at fortælle, at autostolen, som nu sidder nærmest helt lodret i teslaen er modellen: "Recaro Monza autostol med højttalere". Jeg tænker, at med mindre man har mulighed for at at skubbe den nederste del af stolen en del fremad, vil de fleste autostole komme til kort her! Det er en fin løsning med de større nakkestøtter til voksne, men til autostolen for de store børn, fungerer det ikke.. hmm.. Han om i bagagerummet med en ipad.
/Tommy