Loading...
dk

Barnesæder til Tesla Model S | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Dec 13 '14

Vi har ingen problemer med dette med en Rømer Kidfix, her sidder datteren uden problemer, hun er dog 4 år, men har størrelsen som en 5,5 årig.

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 13 '14

Har også kidfix så håber ikke det bliver et problem med de nye og større nakkestøtter for så bliver turen til sydfrankrig til sommer meeeeget lang uden ordentligt søvn på bagsædet :)

Kiefer
Kiefer Dec 13 '14

Der er ingen forskel på om hun sidder i vores MB ML eller i vores Model S, måden hun sidder på er den samme i de to biler.

Hun sover lige godt, eller rettere lige dårligt i dem begge.

/Martin

Hejgaard
Hejgaard Dec 14 '14

Igen er forum her super - tak for indlæg. Seat belt extenders købt hjem.
- og nu skal jeg kun sove 8 gange før TMS kommer til Frederiksværk.  ;)
(Nu er jeg med på hvad I andre har ment med Tesla-syge)...

Maho
Maho Dec 14 '14
Har lige indsat vores 2 barnestole med isofix. Det er desideret umuligt at klare sig uden seat belt extenders, som jeg heldigvis også købte på Jeres anbefaling... Så alle som venter og skal bruge isofix... Køb inden bilen!
SQLCPH
SQLCPH Dec 14 '14
Undskyld jeg måske spørger dumt men hvorfor skal i bruge sikkerhedssele når i bruger isofix? Den stol jeg har til min søn sættes i med ISO og selen til at spænde ham fast sidder i stolen. Har jeg så brug for bilens sikkerhedsselesystem?
Kiefer
Kiefer Dec 14 '14

SQLCPH: Kommer an på aldersgruppen, til de helt små bruger du f.eks. en Rømer Baby Safe med ISOFIX base og til de lidt større kan du f.eks. bruge en Trifix her skal man ikke bruge bilens sele, men i en Rømer Kidfix som er børn op til en 10-12 år bruger man bilens sele til at spænde barnet fast. Det er til den sidste gruppe man gerne vil have en seleforlænger til, både for at det er nemmere at sætte selen fast, og det gør samtidig også at ungerne kan spænde sig selv fast.

En detalje vi ikke havde været helt klar over da vi bestilte bilen er at, der er jo rigtig god plads bagi til at ungerne selv går frem og tilbage, det betyder at de ofte får klikket på knappen der løsner sædet fra ISOFIX beslaget og sædet derefter ikke længere sidder fast, i en anden bil vil der ikke være så meget løben frem og tilbage på grund af pladsen.

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Dec 14 '14

Tak Martin. Så tror jeg at vi med denne stol er dækket af ISO og derved ikke skal bruge selen i bilen. Vi har en Cybex Sirona. Men så er der også det med selealarm? Kan bilen finde ud af at det er en autostol med iso eller skal der stoppes en sele i "hullet" bag om stolen?

Vh Den utålmodige 6 days 45 min and counting Søren

Kiefer
Kiefer Dec 14 '14

Du bliver ret hurtig træt af selealarmen, jeg har ikke kunne få den til at finde ud af der er en autostol i bilen, så derfor sidder der også en seleforlænger i den side hvor vi har en Trifix siddende til den mindste.

/Martin

Genild
Genild Dec 15 '14
Hmmm, ja det er lige før man skal sætte midterselen permanent i holderen. I vores lille hvide er den ret sensitiv, og da der som bekendt ikke er en midterpølle man kan slå ned, kommer eventuelle bagsædepassagerer nemt til at aktivere selealarmen med deres poter.
TMD
TMD Dec 15 '14
Recaro Monza hedder autostolen, og den nye høje nakkestøtte er årsagen til, at stolryggen nærmest er lodret. Vi kørte fra Ringe til Jægerspris forleden og det går ikke, at hans hovede falder forover! Martin: er dine nakkestøtter af den lave slags?
Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Vores nakkestøtter er de originale fra de første biler, jeg ved ikke helt om de er anderledes end nyere biler?

/Martin

TMD
TMD Dec 15 '14
Her er et billede af nakkestøtterne. Autostolen til venstre er til den mindste af vores drenge, den passer fint i højden.
KS
KS Dec 15 '14
Martin: de nye kommer med sæder hvor nakkestøtterne er væsentligt højere og lidt mere fremadvendt end på vores gode, gamle biler. Vi har meget bedre udsyn ud gennem bagruden.

Har jo haft et par loaners på det sidste og har prøvet dem. Af hensyn til udsynet foretrækker jeg de gamle, men må nøjes med de nye når den næste kommer. Bliver sjovt at se hvor meget bedre en ny er, efter der er blevet produceret 31761 biler mellem de 2..
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 15 '14

@kiefer ja det er netop det jeg mener med forskellen på de nye og gamle nakkestøtter om det vil give problemer med eksempelvis rømer kidfix med isofix..?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 15 '14
Kiefer
Kiefer Dec 15 '14

Ok, dem havde jeg ikke set, sidder de helt oppe i undertaget, der ser ikke ud til at være meget plads mellem loft og nakkestøtte?

/Martin

SQLCPH
SQLCPH Dec 16 '14
Mht selealarm ved brug af isofix autostol (uden brug af sele) så vil jeg meget gerne bede om et billede af hvilken work around i har lavet ;-) kan det virkelig passe at man skal stikke en fake sele i for både autostol plads og midterplads hvis der sidder en på den yderste plads også?
Kiefer
Kiefer Dec 16 '14

SQLCPH: Nej du behøver ikke sætte en i en midterste, så længe dine pasagerer holder snitterne fra sædet ;-)

/Martin

TMD
TMD Dec 23 '14

Jeg skylder lige at fortælle, at autostolen, som nu sidder nærmest helt lodret i teslaen er modellen: "Recaro Monza autostol med højttalere". Jeg tænker, at med mindre man har mulighed for at at skubbe den nederste del af stolen en del fremad, vil de fleste autostole komme til kort her! Det er en fin løsning med de større nakkestøtter til voksne, men til autostolen for de store børn, fungerer det ikke.. hmm.. Han om i bagagerummet med en ipad.

/Tommy

SQLCPH
SQLCPH Dec 23 '14
Nu fik jeg så min egen Tesla og har kørt med vores autostol uden problemer. Den cybex stol vi har hviler nemlig ikke på sædet men sidder fast i isofix og støtter på gulvet.

Lidt tricky at få sat ISOfix til uden at ramme læderet der skal skubbes til siden. Havde måske været bedre med en lille luge der kunne åbnes men det er jo selvfølgelig ikke så kønt.

Det er kun konen der en gang imellem får aktiveret midtersædets sensor. Så måske jeg finder en "stop seatbelt alarm dummy" hos thansen.
Indtil videre er nakkestøtterne ikke et problem men måske når han vokser ud af stolen og skal have en anden. Den tid den glæde.
Sider: « 1 2 3 4 5 »