@Hejgaard
Tillykke med vidunderet :)
Hvilken type autostole er det du har monteret?
Er meget interesseret at vide om de nye større nakkestøtter giver problemer ved montering af isofix autostole af typen rømer (kidfix), denne type autostole er tilpas høje til at karambolere med nakkestøtterne og potentielt kan give problemer med at autostolene monteres således at de ikke giver den fornødne støtte.
Hejgaard: Vi bruger også Kidfix og jeg kan også helt klart anbefale sædebeskyttelse, læderet i en Model S er rimelig tyndt og der skal ikke meget baksen rundt med stolen før du har ridser.
/Martin
Jeg mener vores autostol er en Cybex Solution X-FIX og der har vi problemer med nakkestøtterne.
Hwjgaard hvilke stole er det? jeg skal have tre på bagsædet, en på 4 mdr. en på knap tre og en på knap 5.. hende på 5 skal nok bare have en pude.. men kan de være der?
Tror desværre godt at I kan glemme at montere større barnesæder med isofix i next gen. sæder... :-(
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20146.0.html
TSLA7451: På det norske forum Gustavsfar1 henviser til er der en der skriver:
"Har montert både isofix izi combi x3 (stort bakovervendt) og izi up x3 fix. De ligger akkurat mellom sidestøtten begge to. Litt dårlig vinkel mellom klembøyle og seterygg på izi combi, men det andre ligger inntil seteryggen det. (I tillegg til at det ligger ved/helt inntil ved nakkestøtten, men så lenge ryggen har støtte går det bra). "
Så det kan altså lade sig gøre.
/Flemming
Er det ikke muligt at montere på forsædet, hvis man slår airbags fra? Er der ikke mere plads der?
Jo plads er der rigelig af på både front og bagsæder. En fordel ved at anvende forsædet er at det kan vinkles væsentligt over 90 grader således at komforten øges, men minus er at der ikke er isofix på forsædet.
Er det ikke kun nødvendigt at frakoble airbagen på forsædet, hvis der er monteret en bagudvendt auto stol?
Jeg mener den må være aktiv, når det er en fremadvendt til større børn.
Børn på forsædet: I bagudvendt autostol m deaktiveret airbag eller på pude/autostol der får dem højt nok op til at selen passer.
OBS Det er ikke kun pga selen, men også for at airbag'en rammer dem på hele overkroppen, og ikke tvinger hovedet bagover.
OG så skal sædet flyttes længst mulig tilbage, så airbag'en når at folde helt ud inden barnet rammer den.
Blot til info: knægten er 7 år (125 cm) og bruger derfor selepude - den gamle jeg havde passer fint i next gen bagsæder - både i midten og i siderne.
Det er derfor muligt at finde puder som passer til next gen - kan godt se det bliver en udfordring hvis det skal være til mindre børn med stoleryg.