Loading...
dk

Barnesæder til Tesla Model S | Tesla Forum

Hejgaard
Hejgaard Dec 23 '14
Jeg fik TSM i går og monterede autostole i dag. Fik låst mig selv inde, da børnelås var slået til og dørene jo skulle lukkes for at indstille side kolision på stolene. Nemt at fixe v at fjerne lås i controls ved at slangemenneske sig selv imellem sæderne, men for en rookie tog det lige 30 sekunder at regne den ud. De sidder fint stolene men det er tigth at montere dem.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 23 '14

@Hejgaard

Tillykke med vidunderet :)

Hvilken type autostole er det du har monteret?

Er meget interesseret at vide om de nye større nakkestøtter giver problemer ved montering af isofix autostole af typen rømer (kidfix), denne type autostole er tilpas høje til at karambolere med nakkestøtterne og potentielt kan give problemer med at autostolene monteres således at de ikke giver den fornødne støtte.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 23 '14
Hejgaard
Hejgaard Dec 23 '14
Hej Gustav. Det er netop denne type stol Jeg har. Den nyeste model med anti piskesmæld.
Den er lidt svær at montere og jeg vil voldsomt anbefale sædebeskytter. Når den sidder der sidder den godt. Nakkestøtter er ikke noget problem. Den støtter imod selve sædet og rører ikke nakkestøtterne.
Jeg har købt stole i sort og hvid, ser super ud til sort læderkabine.
Kiefer
Kiefer Dec 23 '14

Hejgaard: Vi bruger også Kidfix og jeg kan også helt klart anbefale sædebeskyttelse, læderet i en Model S er rimelig tyndt og der skal ikke meget baksen rundt med stolen før du har ridser.

/Martin

Bianco
Bianco Dec 23 '14
De er liiige på den lille side (1 1/2 år), men de sidder godt spændt fast.
Hejgaard
Hejgaard Dec 24 '14
Så fint. :-)
kammersgaard
kammersgaard Dec 24 '14

Jeg mener vores autostol er en Cybex Solution X-FIX og der har vi problemer med nakkestøtterne.

Kristian70k
Kristian70k Dec 24 '14

Hwjgaard hvilke stole er det? jeg skal have tre på bagsædet, en på 4 mdr. en på knap tre og en på knap 5.. hende på 5 skal nok bare have en pude.. men kan de være der? 

Bianco
Bianco Dec 24 '14
Vi har to cybex aton 3 på bagsædet, og så er der lige plads til en på 6 på en oppustelig booster i midten.
Jespernielsen
Jespernielsen Mar 12 '15
Nogle der ved hvilke barnesæder (3-6+6-10år) der passer til P85D med next generation sæder ?
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 14 '15

Tror desværre godt at I kan glemme at montere større barnesæder med isofix i next gen. sæder... :-( 

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20146.0.html

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 2 '15
TSLA7451
TSLA7451 Mar 28 '15
Er der ingen som har nogle autostole til børn, som passer i Next gen bagsæder?
FLK
FLK Mar 28 '15

TSLA7451: På det norske forum Gustavsfar1 henviser til er der en der skriver:

"Har montert både isofix izi combi x3 (stort bakovervendt) og izi up x3 fix. De ligger akkurat mellom sidestøtten begge to. Litt dårlig vinkel mellom klembøyle og seterygg på izi combi, men det andre ligger inntil seteryggen det. (I tillegg til at det ligger ved/helt inntil ved nakkestøtten, men så lenge ryggen har støtte går det bra). "

Så det kan altså lade sig gøre.

/Flemming

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15
Korrekt men er disse sæder ikke af den mindre type? Problemet kan desuden opstå med de lidt større sæder eksempelvis rømer kidfix o.lign i størrelsen 18-36 kg hvor børnene er så store at siddevinklen ikke er optimal samt kan der ske det at de forstørrede nakkestøtter karambolerer med autostolene. Vi har med nød og næppe kunne montere de 2 stole men det er langt fra optimalt. Vi har dog ikke next gen sæder
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Mar 28 '15
Klaus_
Klaus_ Mar 28 '15

Er det ikke muligt at montere på forsædet, hvis man slår airbags fra? Er der ikke mere plads der? 

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 28 '15

Jo plads er der rigelig af på både front og bagsæder. En fordel ved at anvende forsædet er at det kan vinkles væsentligt over 90 grader således at komforten øges,  men minus er at der ikke er isofix på forsædet.

DeaconWP
DeaconWP Mar 29 '15

Er det ikke kun nødvendigt at frakoble airbagen på forsædet, hvis der er monteret en bagudvendt auto stol?

Jeg mener den må være aktiv, når det er en fremadvendt til større børn.

Gustavsfar
Gustavsfar Mar 29 '15
Ja det er vist korrekt.
Bianco
Bianco Mar 29 '15

Børn på forsædet: I bagudvendt autostol m deaktiveret airbag eller på pude/autostol der får dem højt nok op til at selen passer.

OBS Det er ikke kun pga selen, men også for at airbag'en rammer dem på hele overkroppen, og ikke tvinger hovedet bagover.

OG så skal sædet flyttes længst mulig tilbage, så airbag'en når at folde helt ud inden barnet rammer den.

Forummets indlæg er redigeret af Bianco Mar 29 '15
Niels
Niels Mar 29 '15

Blot til info: knægten er 7 år (125 cm) og bruger derfor selepude - den gamle jeg havde passer fint i next gen bagsæder - både i midten og i siderne.

Det er derfor muligt at finde puder som passer til next gen - kan godt se det bliver en udfordring hvis det skal være til mindre børn med stoleryg.

Sider: « 1 2 3 4 5 »