Er der andre der har oplevet at den regenerative opbremsning er blevet mildere?
Har oplevet at den ikke tager så "hårdt fat" som den plejer.
(Nej, det er ikke fordi den er begrænset pga. fuld ladning, eller der ellers vises begrænsning på displayet)
Er der andre der har oplevet at den regenerative opbremsning er blevet mildere?
Har oplevet at den ikke tager så "hårdt fat" som den plejer.
(Nej, det er ikke fordi den er begrænset pga. fuld ladning, eller der ellers vises begrænsning på displayet)
Har samme oplevelse. Fik bilen slut juni og efter første eller anden opdatering var den blevet væsentligt blidere og mere glidende i opbremsningen. Samtidig synes jeg kollisions advarslen er blevet bedre, selv om der stadig bliver advaret uden grund - men ikke så meget som til at starte på ;-)
- Tillykke med bilen.. :-)
Ja, det er helt normalt. Et koldt batteri kan ikke yde, eller optage strøm, lige så hurtigt som et varmt batteri.
Ved virkelig koldt batteri, kan regen være helt deaktiveret.
Så bare vent til I kommer til en Supercharger med koldt batteri. Så tror I jeres bil er defekt. :-)
Kan man ikke bare starte klimaanlægget et kvarters tid før man skal køre, varmer det ikke også batteriet op ?
Prøv at oplade jeres bil til 100% og se hvad der sker når i første gang slipper speederen :-)
Jeg har kun prøvet det en gang. Bilen bramser slet ikke. Hvad jo iogforsig også er logisk nok..
jeg havde min bil til at stå ude hele vinteren sidst år. Det var ikke her problemet lå, det var mere at det var koldt når jeg kørte i bilen i det kolde vejr, det kostede op til 30% på rækkevidden i forhold til sommerkørsel.
/Martin
Regenerativ bremsning og opladningseffekt til batteriet er i princippet det samme.
Begge reduceres ved koldt batteri og når batteriet nærmer sig fuld opladning.
Batteriet opvarmes (når det er koldt vejr) ved opladning (og hvis klimatisering er stillet til HI (max)).
N.B. Pas på med koldt eller fuldt batteri, når du skal ned af et bjerg – ingen ”motorbremse” kan få bremserne til at løbe varme (skade bremserne og mistet bremseevne).
Hvis SuC´ere bruges, som de er tiltænkt (på langture), er batteriet jo varmt – så dette problem (som T3S7A nævner), kan undgås ved at oplade på overnatningsstedet eller på sidste SuC´er inden overnatning.