Loading...
dk

Regenerativ bremsning... Ændring?? | Tesla Forum

WB
WB Sep 12 '15

Er der andre der har oplevet at den regenerative opbremsning er blevet mildere?

Har oplevet at den ikke tager så "hårdt fat" som den plejer.

(Nej, det er ikke fordi den er begrænset pga. fuld ladning, eller der ellers vises begrænsning på displayet)

Sthing
Sthing Sep 12 '15
Jeg har haft samme fornemmelse de sidste uger.
GO4IT
GO4IT Sep 12 '15

Har samme oplevelse. Fik bilen slut juni og efter første eller anden opdatering var den blevet væsentligt blidere og mere glidende i opbremsningen. Samtidig synes jeg kollisions advarslen er blevet bedre, selv om der stadig bliver advaret uden grund - men ikke så meget som til at starte på ;-)

Herligheden
Herligheden Oct 15 '15
Har også haft denne fornemmelse i en god uges tid..
Mobileineurope
Mobileineurope Oct 15 '15
Jeg synes også jeg har oplevet det. Jeg har en fornemmelse af at det sker når vejret bliver lidt koldere? Jeg kan se at maximal mulig regenerering bliver begrænset ved koldt batteri - der kommer en streg indtil man har kørt lidt. Men måske tager den generelt lidt mindre imod, når det er koldt?
T3S7A
T3S7A Oct 15 '15

- Tillykke med bilen.. :-)

Ja, det er helt normalt. Et koldt batteri kan ikke yde, eller optage strøm, lige så hurtigt som et varmt batteri. 

Ved virkelig koldt batteri, kan regen være helt deaktiveret. 

BPBach
BPBach Oct 15 '15
Har også haft samme problem, de sidste par dage, jeg troede kun det var min der gjorde det.
T3S7A
T3S7A Oct 15 '15

Så bare vent til I kommer til en Supercharger med koldt batteri. Så tror I jeres bil er defekt. :-)

Flemming
Flemming Oct 15 '15
Derfor er det en god ide her i den kolde periode, at sætte bilen til at lade et par timer før man skal køre om morgenen, så batteriet er varmt således at der fuld regenering fra starten af.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 15 '15
Hvilket også bidrager til et lavere forbrug.
Klaus_
Klaus_ Oct 15 '15

Kan man ikke bare starte klimaanlægget et kvarters tid før man skal køre, varmer det ikke også batteriet op ?

BlackPanther
BlackPanther Oct 16 '15

Prøv at oplade jeres bil til 100% og se hvad der sker når i første gang slipper speederen :-)
Jeg har kun prøvet det en gang. Bilen bramser slet ikke. Hvad jo iogforsig også er logisk nok..

Kiefer
Kiefer Oct 16 '15

jeg havde min bil til at stå ude hele vinteren sidst år. Det var ikke her problemet lå, det var mere at det var koldt når jeg kørte i bilen i det kolde vejr, det kostede op til 30% på rækkevidden i forhold til sommerkørsel.

/Martin

Hilbert
Hilbert Oct 16 '15

Regenerativ bremsning og opladningseffekt til batteriet er i princippet det samme.
Begge reduceres ved koldt batteri og når batteriet nærmer sig fuld opladning.
Batteriet opvarmes (når det er koldt vejr) ved opladning (og hvis klimatisering er stillet til HI (max)).
N.B. Pas på med koldt eller fuldt batteri, når du skal ned af et bjerg – ingen ”motorbremse” kan få bremserne til at løbe varme (skade bremserne og mistet bremseevne).

Hvis SuC´ere bruges, som de er tiltænkt (på langture), er batteriet jo varmt – så dette problem (som T3S7A nævner), kan undgås ved at oplade på overnatningsstedet eller på sidste SuC´er inden overnatning.