Loading...
dk

Bjørn's hypermilage rekord slået idag (885km / 550miles) | Tesla Forum

Lars72
Lars72 Sep 16 '15

Super rekord - dæk lidt inflated men regnvejr noget af vejen giver mulighed for mere. Det endelige resultat er ikke offentliggjort endnu - men indtil videre er han på 503miles (810km) og kun brugt 69.3kwh - og har fartpilot på 35km/t (22mi/h).

Lader til at han når et godt stykke over 850km på en opladning. Godt gået. 

https://www.youtube.com/watch?v=6WkU06bihII

Han er noget nørdet - men det skal man nok være for at side i bilen i 24 timer for et rekord forsøg. Well done

Intro: https://www.youtube.com/watch?v=yPBSdG2-wC8

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Sep 17 '15
SimonHN
SimonHN Sep 16 '15
Jeg er ellers igang med at planlægge at slå Bjørns rekord. Når man ser hans rekord forsøg så er de alt for useriøse og laver alt for mange fejl.

Jeg har vundet flere titler i miljøkørsel. Har inviteret en co driver med som også har vundet en del gange.

Men nu blev det da lige en del sværere at slå rekorden. Men vi er selvfølgelig stadig friske på at forsøge. Men det bliver nok først næste år når vejret er til det.

Hvis der er nogle her inde der har et sæt 19" med sommerdæk med lav rullemodstand. Så vil vi meget gerne låne/leje dem. :)
Genild
Genild Sep 16 '15
Sammenlignet med dem der vælger at sidde en uge på en pæl eller æde 16 kg broccoli, virker 24 timer bag rattet i en Tesla, som ren og skær nydelse.
Forummets indlæg er redigeret af Genild Sep 16 '15
Kiefer
Kiefer Sep 16 '15

Lars: Ja lige nøjagtigt den med en pæl tænkte jeg også på. Jeg kan huske for mange år siden da folk sad på pæle, i hvad var det Roskilde havn eller sådan noget?

Dem fik jeg en lang sommerferie til at gå med og kigge på... Jeg ved så ikke hvad var mest mærkeligt, dem der sad derude eller os der stod og kiggede...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 16 '15
Genild
Genild Sep 16 '15
Ja Martin - lidt som smølfehit'ene, var de underlige personer dem der lavede disse øhhh "hits", eller var det dem der købte dem???

I dit tilfælde kan man dog sige, at I i det mindste ikke fik ondt i rumpetten af at kigge på :-)

Hilsen Lars, der af to onder nok nemmere vil kunne klare pælen end broccolien
Lars72
Lars72 Sep 17 '15

Spencer nåede op på hele 885km! (550miles) 

På én opladning i en 85D - well done!

http:///...-on-a-single-charge/

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 17 '15

WOW det er da imponerende! I princippet er det vel bare et spørgsmål om den udførendes tålmodighed. på en lukket bane og med noget der ligner gå hastighed må det formodes at man kan køre adskillige tusinde kilometer på en opladning... :-)

SimonHN
SimonHN Sep 17 '15
Gå hastighed er for langsomt. Se billedet. :)

En anden ting er at en rekord burde starte og stoppe samme sted. Der er jo kæmpe fordel at starte oppe på et bjerg eller ha meget rygvind hele vejen.
Forummets indlæg er redigeret af SimonHN Sep 17 '15
Lars72
Lars72 Sep 17 '15

Simon - enig med at starte på et bjerg kan give en fordel. Dog giver det nok ikke så meget alligevel!

Hvis nedkørsel fra bjerget måske er 10-15km lang - vil det kun give 10-15km ekstra længde da batteriet ikke kan lade mere op - antaget der startes på 100pct. 

Man skal nok også lede længe hvis der skal findes en strækning på 400-600km med konstant fald af betydning (udover en start på et højt bjerg, som ikke vil give så meget ref ovenfor).

SuneH
SuneH Sep 17 '15

Enig med jer andre om at man bør starte og slutte samme sted.

Men som tankeeksperiment:

Det burde være muligt at starte på 100 pct og køre 50 - 100 km på en højslette, hvorefter man kører jævnt ned ad bakke 50 km og her enten regenererer undervejs eller blot coaster. Det er ikke så langt ude som det lyder - fx Colorado eller Utah ligger på et plateau i over 1000 meters højde, hvor man kan køre langt inden man kører ned fra plateauet. Så efter 100 km på plateauet og en smule regenerering undervejs ned, burde man have næsten 100 pct på batteriet og alligevel have kørt 150 km... 

TorbenS
TorbenS Sep 17 '15

Fint forsøg men ikke så brugbart for mig i hverdagen.

Jeg vil hellere have et forsøg ved 80 km/t eller 100 km/t