Loading...
dk

Renault Fluence | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 16 '15

Har lidt kig på en Renualt Fluence som elbil nummer 2. Er der nogen der har erfaring med denne? Skal kun bruge den til småture max. 10-15.000 km årligt.

Kiefer
Kiefer Sep 16 '15

Jeg tror så hellere jeg ville gå efter en Nissan Leaf i stedet, synes en Fluence er ved at være lidt for gammel. Der kommer ikke længere opdateringer til bilen, det er ikke en Renault officielt supporterer og du kan ikke lade den ret hurtigt.

Har du evt. kigget på mini lease af elbiler fra Avis, det har vi benyttet os af som bil nummer to.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 16 '15

Jeg vil foreslå en NV-2000 Nissan. Flot bil, med masser af plads.

Kiefer
Kiefer Sep 16 '15

Fnis, en eNV2000, sådan har vi, at kalde det en flot bil er vist en overdrivelse af dimensioner ;-)

Som min hustru sagde herhjemme da hun fik den, nu var hun fører af verdens grimmeste bil. Men korrekt, der er masser af plads i bilen, og ungerne er vilde med bordene der sidder bag de forreste sæder lige til at vippe ned.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 16 '15

Jeg har set den som Taxi. Og var lidt imponeret.

Cermit
Cermit Sep 16 '15
Jeg har haft en i 1,5 år og kørt ca 30t i den, bruger den til pendler bil 45 hver vej, det passer den perfekt til. Den er med batteri leje 300 kr pr måned for de første 12500 km om året. Det skal man være lidt opmærksom på da dem der importeres er med en noget højere leje. Andre er med ejet batteri, altså hvor man selv ejer det og selv skal stå for udskiftning. Et minus er dog at den kun lader på en fase, det sætter sine begrænsninger. Vi har valgt at beholde den som 2 bil og så skifte diesel hakkeren ud med en 70D, så må vi se om det ender med at elmåleren løber løbsk;-)
Flemming
Flemming Sep 16 '15
Har haft min sorte Renualt Fluence i knapt et år og det er en særdeles velkørende og prisbillig
Pendlerbil. Den daglige køretur mellem arbejde og hjem bør dog max. være ca 90 km, (vinter ) hvilket Var lige i underkanten af mit behov, da jeg har skiftende arbejdspladser, og fruen kun vil lade mig låne Teslaen de dage jeg skal til Fyn eller Jylland.
Har forøvrigt min til salg, da jeg lige har købt en Mercedes B Electric drive som elbil nr 3.
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 17 '15
Tak for de fine svar. Var egentlig også hvad jeg havde læst mig frem til men hvad med det som Martin skriver om manglende support?
Cermit
Cermit Sep 17 '15
Renault vil ikke røre ved den med hensyn til opdatering af gps/navigation's delen som hedder Oscar, det er stadig better place som jo gik konkurs. Med hensyn til garanti så er det stadig på de fleste, mener der er 5 år på motor og drivline. Fluence har i øvrigt haft de samme sygdomme med motor som nogle TMS har. Renault har dækket det i alle de tilfælde jeg har hørt om. Disse fejl som førte til udskiftning af motor er typisk inden for de første 30t km, så vær opmærksom på at garantien snart ophører på de ældste, som netop har en dårlig motor. Der er i øvrigt en gruppe på Facebook som roder en del i fluence'sen og snart får lavet opdateringer til den. Det er kun better place bilerne der sidder Oscar system i de andre som kun er solgt i udlandet er efter sigende med tomtom.
Hansen
Hansen Sep 17 '15

Har også en gammel Better Place Fluence som bil nr. 2.

En fin bil, stor af en "lille" elbil så god plads indenbords. Rækkevidden er som nævnt 90-130 km efter forholdene. Ladningen er med max 3,7 kW så ikke mulighed for ladning undervejs.

Har prøvet en gang at komme ud til en "død" bil. Renault sørgede for den blev hentet og kørt til værksted. Viste sig bare at være afladt 12 V batteri.

Skulle jeg købe igen, ville jeg vælge en med hurtig ladning.