Loading...
dk

Pludselig kommer "Delivery Fee = 5.800 DKK" på ordren, det må da være en fejl? | Tesla Forum

JensMelhede
JensMelhede Feb 24 '14

Min P85+ er i produktion inden for få dage og da jeg sad og kedede mig i en taxa gik jeg ind på "My Tesla" og downloadede "Order Configuration" - her ser jeg så at der nu som noget helt nyt indenfor 2 uger er kommet en ekstra linie på min ordre kaldet "Delivery Fee = 5.800 DKK" ud over "Destination and Regulatory Doc Fee = 3.450 DKK".

Jeg har skrevet til Tesla og sagt at det da må være en fejl, jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at betale dem, da jeg aldrig er blevet gjort bekendt med denne udgift før.

Har andre oplevet dette?

Hookmaker
Hookmaker Feb 24 '14

Nej på min står der Dest/regulatory fee 3450 (inkl. moms) og intet andet - både på config og faktura (fra 10/2).

christer
christer Feb 24 '14
Nej det er 'kun' 3.450 på min invoice
Kiefer
Kiefer Feb 24 '14

Jeg har også kun den almindelige levering på de 3540,- inkl moms.

Men vil da anbefale 1. Først at kontakte Tesla som du vist allerede har gjort, 2. Evt. tage fat i FDM hvis Tesla ikke opfører sig pænt, jeg mener der er regler for hvad et bilfirma kan pådutte kunderne af leveringsomkosninger, netop fordi leveringsomkostninger ikke er omfattet af registreringsafgifter på "almindelige" biler.

/Martin

peerskov
peerskov Feb 24 '14

Det samme står på min Faktura . Det er fordi den er bestilt dec 2012 den gang blev alle biler lev på adressen  men nu koster det 5800, Dkr.  Hmmm måske man skulle be om noget rabat for selv og hente bil på amager ????

JensMelhede
JensMelhede Feb 25 '14

Så kom der svar fra Lars Brandt hos Tesla DK:

"Just to make sure – you have not opted for a Direct Delivery, i.e. delivery to your doorstep?"

Jeg svarede selvfølgelig nej - hvilket blev returneret med:

"Then it will not show on your final invoice."

Pyha, jeg havde i forvejen strammet investeringen til mere end konen synes om :-)

Case Closed.