Loading...
dk

Opladning i Odense nær Grønnegade? | Tesla Forum

Kaspar
Kaspar Sep 22 '15

Jeg har et dagsmøde i Odense om et par uger, og leder efter et sted hvor jeg kan få smidt nok strøm på, til at jeg kan nå tilbage til Kbh. Meget gerne noget der ikke er Clever, da jeg ikke er kunde, og det virker lidt fjollet at skulle betale kr. 350 for at bruge deres stander en enkelt gang.

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Sep 22 '15

Hvis alt glipper, så smider jeg den gratis i laderen her på herluf trolles vej i odense og kan køre dig til grønnegade efterfølgende hvis du selv kan finde herud efter mødet

AndersHoj
AndersHoj Sep 23 '15
Citat fra Kaspar

Jeg har et dagsmøde i Odense om et par uger, og leder efter et sted hvor jeg kan få smidt nok strøm på, til at jeg kan nå tilbage til Kbh. Meget gerne noget der ikke er Clever, da jeg ikke er kunde, og det virker lidt fjollet at skulle betale kr. 350 for at bruge deres stander en enkelt gang.

Det er da en god aftale med Detailing Bilpleje :)

Du kan evt til fremtidig brug bestille et Clever kort via af dette link

https://shop.clever.dk/special/?lockcode=tesla-go 

På dette link kan du bestille et gratis ”GO” opladningskort.

Det har jeg gjort bare for at have det :)

Genild
Genild Sep 23 '15

Ikke for at være kedelig og uopfindsom, men der er 128 km fra Køge SuC til Odense C, så hvis udgangspunktet er København med fuld juice på batterierne, skulle du snildt kunne nå til Odense, holde dagsmøde og nå retur til Køge uden at skulle skubbe ret langt.

Kører du omkring den lovlige fart skulle du sågar uden de store problemer nå helt retur til København.

Skulle du derimod have et ønske om at brænde al tilgængelig effekt af på turen fra København til Odense vil du skulle ligge på et snit omkring 470Wh/km hvilket naturligvis også er muligt, men du bør nok lige holde lidt ekstra øje med Fætter Haps på den tur.

God tur herover - her er jo så kønt, og giv dig god tid hvis du skal ind i Odense Centrum, for sådan cirka halvdelen af vejene er ensrettede i begge retninger lige for tiden og resten er spærret.  

SuneH
SuneH Sep 23 '15

Tusind tak for linket, MriPhone. Jeg har fluks bestilt et Clever 'Go' kort. Det er umiddelbart dyrt at give 5,5 kr/kWh, men det er en god sikkerhed at have som backup. Skulle man en enkelt gang eller to suge 10 kWh for at kunne humpe sig hen til nærmeste SuC, så er de 55 kr jo givet godt ud :-)

Et spørgsmål: På Clevers hjemmeside står der, at man kan lade med både Type2 og Chademo. Type2 er TMS'en jo umiddelbart født med, men skal man bruge et særligt adapter til Chademo?

RobertJ
RobertJ Sep 23 '15

ChaDeMo adapter står vist i ca. 3500kr.
En anmeldelse har den gode Bjørn lavet på Tuben.

- R

SuneH
SuneH Sep 23 '15

Tak Robert. Jeg skulle faktisk lige til at skrive, at jeg fandt en anden tråd her på teslaforum om at Ken har købt et større antal Chademo adaptere for netop at kunne låne/leje ud til andre TMS-ejere. God idé, da det nok er ret sjældent man har behovet.

Kaspar
Kaspar Sep 23 '15
Citat fra DetailingBilpleje

Hvis alt glipper, så smider jeg den gratis i laderen her på herluf trolles vej i odense og kan køre dig til grønnegade efterfølgende hvis du selv kan finde herud efter mødet

Det var sgu pænt af dig :)

Men jeg vil prøve at se om jeg ikke kan finde noget andet. Tipcharge viser flere steder i nærheden, men skriver bare ikke hvem der driver dem.

Kaspar
Kaspar Sep 23 '15
Citat fra MriPhone
Citat fra Kaspar

Det er da en god aftale med Detailing Bilpleje :)

Du kan evt til fremtidig brug bestille et Clever kort via af dette link

https://shop.clever.dk/special/?lockcode=tesla-go 

På dette link kan du bestille et gratis ”GO” opladningskort.

Det har jeg gjort bare for at have det :)

Tak for tippet! Jeg har også altid undret mig meget over at de ikke gjorde noget i den stil..

Kaspar
Kaspar Sep 23 '15
Citat fra Genild

Ikke for at være kedelig og uopfindsom, men der er 128 km fra Køge SuC til Odense C, så hvis udgangspunktet er København med fuld juice på batterierne, skulle du snildt kunne nå til Odense, holde dagsmøde og nå retur til Køge uden at skulle skubbe ret langt.

Kører du omkring den lovlige fart skulle du sågar uden de store problemer nå helt retur til København.

Skulle du derimod have et ønske om at brænde al tilgængelig effekt af på turen fra København til Odense vil du skulle ligge på et snit omkring 470Wh/km hvilket naturligvis også er muligt, men du bør nok lige holde lidt ekstra øje med Fætter Haps på den tur.

God tur herover - her er jo så kønt, og giv dig god tid hvis du skal ind i Odense Centrum, for sådan cirka halvdelen af vejene er ensrettede i begge retninger lige for tiden og resten er spærret.  

Navigation siger at det koster 70% batteri at køre hjemmefra og til Middelfart SuC, og der er 217 km. 

Hjem-Odense-Køge er 307 km. 307/217*70%=99%, så jeg tør simpelthen ikke at satse på at den kan holde til det. Jeg kunne selvfølgelig toppe op i Køge på vej afsted, men jeg skal allerede meget tidligt op for at nå et morgenmøde i Odense, så derfor leder jeg efter noget lokal charging.

Genild
Genild Sep 23 '15

Kaspar: Nu ved jeg naturligvis ikke "hvor åndssvagt du kører" :-)

Men jeg tager udgangspunkt i at det er en 85'er du har og med fuld opladning på sådan en fætter har du effektivt mere end 75kWh til din disposition.

Siger vi 307 km frem og retur skulle du dermed kunne køre med et kilometerforbrug på 244 Wh/km, hvilket i min optik er pænt mere end det forbrug man vil have ved almindelig lovlig kørsel.

Men har du en 60'er er sagen nok en anden.

Mvh Lars, der lørdags ankom til Middelfart med 10 km tilbage i banken.

Kaspar
Kaspar Sep 23 '15
Citat fra Genild

Kaspar: Nu ved jeg naturligvis ikke "hvor åndssvagt du kører" :-)

Men jeg tager udgangspunkt i at det er en 85'er du har og med fuld opladning på sådan en fætter har du effektivt mere end 75kWh til din disposition.

Siger vi 307 km frem og retur skulle du dermed kunne køre med et kilometerforbrug på 244 Wh/km, hvilket i min optik er pænt mere end det forbrug man vil have ved almindelig lovlig kørsel.

Men har du en 60'er er sagen nok en anden.

Mvh Lars, der lørdags ankom til Middelfart med 10 km tilbage i banken.

Det er en 70D. 70 kWh*70%/217 km = 225 Wh/km. De målinger jeg har lavet, viser at jeg bruger ca. 216 Wh/km på motorvejen, når jeg kører det tilladte, hvilket så svarer til at jeg i alt skulle have 67 kWh til rådighed, hvilket vel er ganske realistisk.

Busimiss
Busimiss Sep 23 '15

Ved Odense Zoo er der EON oplader. Her kan du blot ringe og få åbnet opladeren. Det koster 99 kr og telefonnummeret står på standeren. Mvh Helle/Busimiss

RobertJ
RobertJ Sep 23 '15

Er Odense Slot stadig ikke i drift?

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 23 '15
@mriphone. Det referencenummer som de på Clevers link henviser til hvor finder jeg det henne?
Bentzilmer
Bentzilmer Sep 23 '15
Odense slot virkede ikke i juni måned, da jeg var forbi...
Genild
Genild Sep 23 '15

Som jeg har forstået det efter kontakt til Odense borgerservice, har man droppet såvel mulighed for p-tilladelse på kommunens pladser som gratis opladning.

Mit eget personlige gæt er, at det var rigtig fint til imagepleje i den tid hvor det reelt kun var kommunen selv, der anvendte el-biler. Men nu hvor almindelige dødelige borgere også er begyndt at anskaffe sig el-biler, har man fjernet det igen.

Det gør naturligvis at man kan gøre sig diverse tanker om hvor reelt de fine grønne fraser som flere kommuner gerne bryster sig med er - min egen er at så længe det kan gøres gratis er det alletiders.

Busimiss
Busimiss Sep 23 '15

Nej, Odense Slot kan ikke bruges af private. Jeg har også spurgt Odense Kommune. Odense Kommune sikrer desværre heller ikke, at vi kan lade ved EON-opladerene ved Zoo. Der holder næsten altid ICE biler på disse pladser. Jeg har kontaktet Zoo om problemet, men de henviste til Odense Kommune, som administrerer parkeringen. Jeg anser ikke Odense Kommune for at være særlig grøn for os private elbilsejere.

AndersHoj
AndersHoj Sep 23 '15
@Gustavsfar1 Det er dit RN nummer du skal benytte.
Forummets indlæg er redigeret af AndersHoj Sep 23 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 23 '15

Aha se det tænkte jeg nok men ville lige have det bekræftet. Tesla Aarhus vidste det heller ikke... Tak :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 23 '15
Sider: 1 2 »