Så er min Model S 85 D rullet af samlebåndet i Freemont, Californien, og ifølge Kasper Fisher, Tesla København skal jeg nu "blot" vente 6 - 8 uger før den endelige levering finder sted.
Kasper fortalte i øvrigt, at der nu kører 1600 Tesla'er på de danske landeveje, og yderligere 800 stk. vil få monteret danske nummerplader inden årets udgang. Godt gået Tesla ! Han sagde videre, at alle bekræftede ordre ville blive leveret i 2015 - det ville Tesla sætte alt ind på.
Jeg spurgte Kasper om hvilke dæk, der var monteret på min bil, hvortil Kasper svarede, at den var monteret med sommerdæk fordi det er en 4WD. Havde det været en RWD, ville der have været helårsdæk monteret. Nu overvejer jeg om ikke jeg skal bestille et sæt 19" vinterhjul til kr. 18.000 hos Tesla. Eller har nogen et bedre forslag?
Jeg spurgte også til om jeg skulle vælge en 32 amp installation, eller blot nøjes med 16 amp, hvortil Kasper svarede, at såfremt jeg satte bilen til opladning om aftenen og lod den stå i 8 timer, burde det være alt rigeligt med en 16 amp-installation. Så ville den være fuldt opladet til næste morgen. Pris herfor til min el-installatør-pusher ca. kr. 2.000,00.
Nu sidder jeg bare i spænding og venter til T-dag.......