Klaus: ja det har du ret i men når det kun er Tesla der må udbedre fejl af den kaliber ( som jeg har hørt det ) og så til en time pris på 1500 kr så kan det hurtig løbe op
kigger straks :-)
Klaus: ja det har du ret i men når det kun er Tesla der må udbedre fejl af den kaliber ( som jeg har hørt det ) og så til en time pris på 1500 kr så kan det hurtig løbe op
kigger straks :-)
Ja det er godt nok en "sund" timepris de holder sig. Men hvis der sker noget når garantien er udløbet, kan man vel køre et andet sted hen og få det lavet.
Pt kan man vel ikke køre et andet sted hen og få lavet det, men som loven er skruet sammen kan de vel på sigt efter garantiudløb ikke forbyde en ikke at bruge et Tesla værksted.
@Lysmanden
Som jeg har forstået loven, så kan du få lavet reparationer hos hvem du vil og det vil ikke påvirke din fabriksgaranti.
De fleste vil nok holde sig til Tesla godkendt værksted, men Tesla kan intet sige hvis du ønsker at den lokale mekaniker skal lave din bil.
Jeg kan ikke forstå at Mercedes luftundervogn skulle give problemer, jeg har haft en S model indtil jeg fik min Tesla, bilen var efterhånden blevet 7 år, men der har aldrig været problemer med luftundervognen.
M.h.t. reperationer, hvis man har tegnet en serviceaftale så er det da ikke et problem.
en serviceaftale har da ikke noget at gøre med reparationer af f.eks. luftundervogn ...
det er et klippekort til Teslas overpriced normale serviceeftersyn, hvor de tjekker din sprinklervæske, har en synlig inspektion af dine bremseskiver og skifter din bremsevæske hvert andet år
Hej Erik.
Det der menes er, at Hos Tesla, er der ikke en service aftale som med andre selskaber.
Hos andre, er det en aftale om et månedligt gebyr, for at så er alle udgifter til reparationer og vedligehold dækket ind, op til det aftalte kilometer forbrug.
Hoos Tesla kan man forudbetale 4 service eftersyn.Og derved spare lidt penge på den service, man ellers vill ebetle fo rhver gang man kom til service.
Et service eftersyn kostede sidste gang jeg kiggede 6.000 kr. Og der er ikke mange ting der skiftes, men en del ting der skal inspiceres.
Service eftersynet inkluderer dog også sliddele i bremserne, samt vinduesviskere.
Bilens garanti dækker i 4 år, eller op til 80.000 km. Og derefter skal man regne med, at defekter skal udbedres efter regning.
Der er dog udvidet garanti på batteriet og drivlinien. Den gælder i 8 år, uden kilometer begrænsning.
Service eftersynene anbefaler Tesla, at man tager efter hhv 1 år eller 20.000 km, alt efter hvad der måtte komme først.
Der er så delte opfattelser hos Tesla om, hvorvidt det nu er helt sandt, eller om de kan bruges når man vil, uanset antal kørte kilometer. Det venter mange stadig på en afklaring af.
Jeg skriver dette så udførligt, fordi der lige nu er mange meget nyere brugere end dig, der læser med i det der skrives. Så er det vist så grundigt, som jeg kan skrive det.
Erik45: Så skulle du se den bunke fakturaer jeg har liggende fra Mercvedes på reperationer af luft (airmatic og tilhørende dele) på den W221 jeg havde og W164 jeg har...
Noget helt andet, så var købet af en W221 nok det dårligste bilkøb jeg nogensinde har gjort mig. Den bil lavede aldrig rigtig andet end at gå i stykker.
Min W123, W202, W203, W211 og W164 har jeg været ganske godt tilfredse med lige indtil der kom en Tesla på markedet :-)
Den dag MB laver en "Tesla look alike" med samme rækkevidde og SuC er jeg da nok tilbage til MB igen.
/Martin
martin. pyha din historie skræmmer. Jeg ved ikke hvorfor men jeg har siden jeg fik min p85d fortrudt at jeg ikke fik luft på ( nok mest af hensyn til udtrykket ) . Nu har jeg muligheden for at bestille en ny bil og så bliver jeg pludselig i tvivl. De 80.000 km er rullet inden for små 2 år. Jeg tænker at det naturligvis nok skal holde, da det jo er Mercedes eller vw........men så alligevel. Arrrhh har ikke lyst til at stå med en kæmpe regning ( nogen vil måske mene at jeg ikke bør købe en bil ) , men en af tankerne og hele konceptet tesla er jo netop en vedligeholdelses fri bil. Er stadig meget i tvivl. Nogen vil måske mene at det kan trække ned ved gensalg at den ikke har luft, andre vil måske foretrække at den ikke har luft.???