Loading...
dk

Hvor meget kan Tesla egentlig se og overvåge ved bilen? | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 23 '15

Er jo godt klar over at tesla har muligheden for at overvåge vores biler ret nøjagtigt via gps og kan fjerndiagnosticere bilen, men hvor meget info har de reelt adgang til? Fik netop i dag en garanti invoice fra dem hvor der blandt andet står odometer in: 17...km odometer out: 20797 km hvilket præcist er det antal km som den har kørt i dag. Måske er det bare mig men jeg kan ikke lade være med at tænke lidt over at bilen er overvåget så præcist...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 23 '15
lauz
lauz Sep 23 '15
Praktisk talt alt. Læs denne artikel:

http://www.forbes.com/...-the-new-york-times/

Konteksten var, at en Journalist der skulle teste bilen kørte den flad. Tesla kunne se det blev gjort med fuld overlæg (for at lave en interessant historie).

Der er dog en opt-out mulighed, hvis man ikke vil afsløre hvor ofte man kører ned til tanken efter snolder.
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 23 '15

Ja, som jeg også skriver så ved jeg det jo godt, men kiggede alligevel lidt da der på servicesedlen stod det præcise antal km. kørt pr. d.d. :-)

Kiefer
Kiefer Sep 23 '15

Jeg har flere gange spurgt når de ville vide hvor bilen var henne, at det kunne de da bare selv se. Men det pointerede deres supporterede at de data havde de absolut ingen adgang til. Det var kun ejeren. 

Jeg vil dog tro, at hvis man ringer ind og siger man mangler sin bil, så kan nogen længer einde i systemet nok godt fortælle dig hvor den er henne i verden, men det er no korrekt nok at den information gives ikke til hverken 1. eller 2. line supportere.  Den information kunne jo være lige så meget værdf som en der havde adgang til dankorttransaktioner ;-)

/Martin

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 23 '15

Ken har fortalt at de engang sendte road assistance til ham på en given adresse uden at han fortalte dem hvor han var henne :-)

KS
KS Sep 23 '15

De kan se ALT - men kun en uges tid tilbage