Loading...
dk

Underskriftindsamling - Tesla Body Shop udfordringen | Tesla Forum

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Sep 24 '15

Kære alle

Tryk her og læs mere eller kopier link og indsæt i din browser: http://goo.gl/forms/KPYalifP6E

 

Vi håber på at få så meget støtte som muligt, så vi kan gøre en forskel i fællesskab.

 

På forhånd tak,

autoskadestuen.dk

 

Kiefer
Kiefer Sep 24 '15

Hej

Jeg ville helt klart sætte en advokat til at vurdere om i har en sag i forhold til EU, har i det, så er det jo bare at få ham til at få dem til at rette ind efter gældende EU lovgivning, bare fordi de er et amerikansk foretagende skal de jo ikke have lov til at sætte sig ud over EUs lovgivning.

At jeg så ikke forstår Tesla og deres idé om at kun ganske få godkendte værksteder må lave reparationer på deres biler er. De har en kæmpe pukkel og yder en uhyre dårlig service hvad angår leveringstider på selv det mindste man skal have lavet inde hos dem.  At det f.eks. skal tage måneder for dem at skifte en bagliste er jo helt ude i hampen!

Jeg forstår godt Jeres frustrationer hvad angår godkendelsen, men jeg er ikke sikker på en underskriftindsamling er vejen frem, bare se hvad Ken, Torben og andre har fået ud af deres P85D udfordringer over for Tesla. Jeg tror eneste udvej er en korrespondance mellem Jeres advokat og Tesla juridiske afdeling...

Evt. Børsen vil tage denne op også. det kan jo sagtens være lidt brænde til bålet ;-)

/Martin

 

RobertJ
RobertJ Sep 24 '15

Så vidt jeg husker har Mercedes strammet op med begrænset salg af reservedele til en meget smal organisation. Ret meget på kanten med EU lov. Det var i medierne for en 5års tid siden.

Kiefer
Kiefer Sep 24 '15

Jeg ved at flere uafhængige Mercedes værksteder henter deres reservedele hos autoriserede værksteder i DK.

Men altså, hvis Tesla skal have success med deres Model 3, så nytter det jo heller ikke noget at de kun vil bruge nogle ganske få værksteder, det koncept tror jeg helt klart de bliver nød til at vende op og ned på. De vil jo gerne spytte 500.000 Model 3 ud om året, og det tror jeg ikke det nuværende forhandlernet kan håndtere.

/Martin

Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Sep 24 '15

Hej Kiefer

Jeg er helt enig med dig i at lovens vej er den rette vej. Men tror på at underskrifterne kan hjælpe ved at vise at vi rent faktisk har opbakning fra alle jer:-).

Vi er allerede i gang med at gå lovens vej. Første skrivelse er sendt til Tesla:

advokatskrivelse

Det ændrede desværre ikke på deres indstilling. Advokaten er i fuld gang med at indbringe sagen for konkurrencerådet og er i dialog med FDM.

Er der nogen der ved, hvem vi skal snakke med fra Børsen for at få det her belyst?

Jeg sætter pris på jeres underskrift, så vi også kan vise overfor dem at vi har jeres opbakning.

Tak for jeres tid,

Mvh

Autoskadestuen

Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Sep 24 '15
MrCoffee
MrCoffee Sep 24 '15
Jeg skal ikke forsvare Tesla, og det lyder til at I har de kvalifikationer der skal til, men i mine øjne skal man i en sådan situation ikke begynde at kontakte pressen, det er ikke klædeligt for en virksomhed som vil fremstå professionel. Det skal absolut være sidste udvej, hvis den skal benyttes. Peter
P85DK
P85DK Sep 24 '15

At Tesla vælger at kun have et/få godkendte værksteder er kun til skade for os Tesla ejere

1: Ventetid ventetid ventid

2: Priserne på vores forsikringer vil blive påvirket, hvis der ikke er konkurrence til at holde reparationsomkostningerne nede

3: Prisen egen betalte reparationer bliver uforholdsmæssigt dyre

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle skade Autoskadestuen at få denne problematik belyst i pressen

Hvis jeg var dig Emil, så ville jeg lave en hurtig søgning på hvilke journalister der før har skrevet om fabriksgaranti og uautoriseret værksteder

DeaconWP
DeaconWP Sep 24 '15

Jeg tror nu nok, at MrCoffe igen viser sig at være temmelig klog.

Mon ikke det er os, der som kunder taber i spillet? Og så vil det vel lyde bedst, at det er kunderne, der tager initiativ til dette, og ikke et, lad os kalde det, "forsmået autoværksted."

Absolut ikke fordi jeg synes det. Blot fordi jeg fornemmer, at der nemt kunne tænkes sådan fra andre. Knap så kloge.

 

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 24 '15
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Sep 25 '15

Hej Alle

Tak for den store opbakning indtil videre. Vi har allerede modtaget en del støtte:-). Jeg er ikke ekspert på området og skal ikke gøre mig klog på, hvor vidt det hjælper at indblande pressen. I første omgang ønsker jeg at se, hvordan Tesla reagerer på at se at de danske Teslaejere støtter op omkring at vi prøver at gøre en forskel.

 

I Norge er pressen indblandet i en tilsvarende sag (jeg har ikke indblik i hvor langt de er nået med sagen, men det er ikke blot et problem her i Danmark). Her er et link til en artikel fra Norge:

Vil klage Tesla inn til Konkurransetilsynet

 

Endnu engang tak for jeres støtte!

 

Mvh

autoskadestuen.dk

Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Sep 25 '15
SQLCPH
SQLCPH Sep 29 '15

Så har jeg også skrevet under. I fortjerner at få muligheden for at fixe vores biler.

 

/Søren

Clubman
Clubman Sep 29 '15
Jeg er enig med DeaconWP. Et "læk" til pressen bør komme fra brugerne (alternativt en forening af brugere som f.eks FDM) og ikke det værksted, der kæmper mod Tesla i striden. Det tror jeg at pressen vil se mere seriøst på.
Niels
Niels Sep 30 '15

Er dette ikke en "kamp" som er dømt til at blive tabt ?

Tesla kan meget vel tabe sagen med at skulle "sælge" reserve dele til frie værksteder - men det er vel stadig Tesla som sætter prisen for reservedelene.....jeg gætter på de bliver så dyre at det ikke kan betale sig at drive alternativ værkstedsforretning....

ja jeg spørger bare - i princippet er der vel ingen lovgivning som kan tvinge dem til at sælge til en bestemt pris.

Forummets indlæg er redigeret af Niels Sep 30 '15
Autoskadestuen Administrator
Autoskadestuen Sep 30 '15

Hej Niels

Jeg mener helt bestemt ikke at det er en kamp der er dømt til at blive tabt:-). Denne kamp er udkæmpet med alle de andre store bilproducenter, som selvfølgelig har rettet ind efter EU lovgivning. Det er blot det at Tesla er sluppet afsted med at køre under radaren, fordi de stadigvæk er en relativt lille virksomhed, når det gælder bilbranchen.

 

Tesla har en listepris på alle dele og det er de priser, vi kan købe til nu. Ved indgåelse af et samarbejde med Tesla, så er der en fast rabatsats på disse dele, samt tilgang til strukturelle dele. Det er en mulighed at Tesla kan/vil stejle og nægte at give os rabat, men de kan efter min forståelse ikke sælge dem dyrere end deres listepriser. Vores primære problem er ikke prisen, men det at vi ikke har adgang til at købe alle dele. Det er klart at det er hårdere for os at drive forretning, hvis vi ikke får rabat. Men det vigtigste for os i første omgang er, at vi kan få lov til at købe alle dele, så vi kan lave alle typer skader på en Tesla og skabe mere konkurrence.

@Clubman, jeg foretager mig indtil videre ikke noget i forhold til pressen. 

 

Endnu engang, stort tak for opbakningen:-) Det varmer mit lille Teslahjerte at I vil hjælpe til at gøre en forskel! Vi har brug for flere underskrifter, så del gerne med dem I kender.

Forummets indlæg er redigeret af Autoskadestuen Sep 30 '15
Teammortensen
Teammortensen Sep 30 '15

Skrevet under,- og tak for sublim service i går.

 

Mwn
Mwn Oct 15 '15

Den er skrevet under herfra også. 

P85DK
P85DK Oct 18 '15

Her er en amerikansk artikel der sætter lidt fokus på konsekvenserne af at Tesla forsøger at begrænse hvem der må arbejde på en Tesla

http:///...esnt-want-work-cars/

Alene deres priser for almindelig service er helt hen i vejret. Jeg talte med en førende forhandler af et af de store tyske mærker, han fortalte at han vidste ikke om han skulle grine eller græde, han ville være grine hele vejen til banken, hvis han kunne tage 6000 kr.+ for det som Tesla kalder deres serviceeftersyn, men han nærmest græder på Tesla ejeres vegne over at det kan få lov til at fortsætte

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 18 '15