Loading...
dk

Brugt Model S til salg | Tesla Forum

NRD
NRD Jan 7 '15

Karer, Jeg har bestilt P85D og har P85 fra før. Nå er det plutselig blitt populært å selge sin P85D up-front der noen forventer mellom 80-120.000 NOK i fortjeneste. Så da blir det et valg om en skal beholde eller selge dagens bil. Tenkte å spørre dere om 725 DKK ferdig tollet og momset inn i DK er en ok pris i markedet? Har alle pakker utenom utvidet alarm, lyspakke og 7-seter. Sort inne og ute, carbon-fiber, ettermontert el-speil, 5 års servicepakke. Gått 23.000 og er fra august 2013.

DeaconWP
DeaconWP Jan 7 '15
<p>Hej NRD. Jeg har en kammerat, der har en anden kammerat i Norge. Han fortæller, at der i Norge er ved at være meget lave priser på brugt Tesla, da markedet er ved at være oversvømmet. Og fordi man i Norge mener, at batteri levetiden er meget dårlig. Måske ved denne kammerat ikke nok om, hvordan en Tesla opvarmer batteriet, for han siger, at dårlige batterier selvfølgelig vil opstå i Norge, når der er så koldt.</p>

<p>Så jeg forstår godt, hvorfor du vil sælge din bil her i Danmark, hvor priserne endnu er gode på brugte P85. Med alle pakker, virker det som et godt prisleje, som ligger der, hvor andre biler ligger i pris i Danmark.</p>

<p>God fornøjelse med salget, håber du og din køber får en god handel.</p>

PS. Er 650.000Nkr prisen i Norge.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 7 '15
Hookmaker
Hookmaker Jan 7 '15
@NRD, du må huske at en dansk der køber din bil må dra på service i Norge enligt Teslas servicebestemmelser.
Hookmaker
Hookmaker Jan 12 '15

Ha - så er den første P85D med levering i februar til salg på autoscout24! 130K Euro - not too bad - hvis man lige vil have den og ikke vil vente til april..;-)

DeaconWP
DeaconWP Jan 12 '15

987K Kr.

Er det ikke hvad de koster i DK?

Håber det er all inclusive. ;-)

aryx
aryx Jan 13 '15

Hookmaker, hvor har du dette fra? Jeg har snakket med Tesla i Norge, de sier at service følger bilen, så denne skal da kunne utføres i DK.

Hookmaker
Hookmaker Jan 13 '15

@aryx, dette er ikke korrekt, desværre, da Tesla Norge ikke bestemmer i Danmark.

1. Teslas garantibestemmelser siger klart at EØS landes biler skal serviceres i det land de er solgt i.

2. Jeg har talt med Tesla Danmark, og her er melding: Der er vandtætte skotter mellem Tesla EU og Tesla Norge/Schweitz etc.) aht. toldbestemmelserne. Derfor kan der af princip IKKE transporteres og byttes dele og aftales mellem disse. MEN Tesla gør det alligevel - en gang imellem, aht. kundeservice. Dette gælder således også service, hvis du feks. FLYTTER til Danmark med din Tesla fra Norge. MEN Tesla kan til enhver tid sige, nu er det slut med service - du må hjem til oprindelseslandet, og det forbeholder de sig ret til..    

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 13 '15
kajakaj
kajakaj Jan 13 '15

Der står ikke i serviceaftalen at service skal ske i det oprindelige salgsland, men at det skal være indenfor det europæiske garantiområde, herunder EØS-landene. Læs også afsnit I om serviceaftale overdragelse. Servicebetingelser vedhæftet

Kiefer
Kiefer Jan 13 '15

Nu skal vi huske at snakke om det samme, garanti og serviceaftale er ikke det samme, jeg tror at både Kaj og Henrik har ret her, garanti skal laves i enten EU eller EØS alt efter hvor bilen er købt, hvorimod en serviceaftale godt kan være på tværs?

Du kan også sagtens lave a' la carte service ved at købe et serviceeftersyn i Norge, det har jeg f.eks. selv gjort.

/Martin

kajakaj
kajakaj Jan 13 '15

Uddrag af vedhæftede garantibetingelser:

~Denne nybilsgaranti gælder for Model S-køretøjer, som sælges af Tesla i Teslas europæiske
garantiområde. I denne nybilsgaranti defineres Teslas europæiske garantiområde som
medlemslandene i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsråd (EØS), Monaco, San Marino og
Schweiz. Service under garantien forudsætter, at du returnerer til det område eller det land, hvor
bilen oprindeligt blev købt fra Tesla. En kunde, som f.eks. køber et køretøj fra Tesla i EØS skal
returnere til EØS for at få service under garantien, og kunder, som køber køretøjer fra Tesla i
Monaco, San Marino eller Schweiz, skal returnere til det respektive land for at få service under
garantien (en kunde, som har købt et køretøj fra Tesla i Schweiz, skal f.eks. returnere til Schweiz). En
eventuel efterfølgende køber eller erhverver skal returnere til det område eller land, hvor køretøjet
oprindeligt blev købt fra Tesla, for at få service under garantien, uafhængigt af i hvilket land en
sådan køber eller erhverver har købt køretøjet.

HH
HH Jan 13 '15

Der er lige pludseligt mange Tesla'er til salg både i Danmark og Norge. Tror de fleste er tidligere ejere der ønsker at opgraderer til en nyere/bedre model. Umiddelbart understøtter det tanken om at man hurtigt sidder med en "yesteryear" model til 700k-900k ingen er specielt interesseret i, grundet Teslas manglende ønske om at tilbyde eftermontering af nye forbedringer (ekstrem høje retrofit priser).

Larsen
Larsen Jan 13 '15
Ja, vi er efterhånden ved at have et svært omsætteligt produkt, vel at mærke hvis man ikke vil sælge for enhver lav pris. Brugtmarkedet rører sig ikke rigtigt.
Hookmaker
Hookmaker Jan 13 '15

Det er ikke helt rigtigt, der flytter sig en del brugte Teslaer, - jeg har 2 nære venner der hver især lige har købt hver sin sorte P85 (én sign.) ude i Europa - men blot tilsyneladende ikke dem der er på Bilbasen. De 2 jeg kender ville KUN have en sort, sådan tror jeg der er flere der har det. Man tager ikke hvad som helst til den pris, alt skal passe, og udvalget er jo minimalt (derfor er priserne også derefter) . I norge flyttede de ret mange biler på Finn.no (bygget på nedgang af hvad der var til rådighed) i 4 kvt. Men nu boomer antallet igen, fordi folk begynder at berede sig på at få D'erne hjem. MEN der er i det hele taget meget få S'er til salg alle steder. 

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jan 13 '15
TheBoss
TheBoss Jan 13 '15

Pt. har jeg 68 brugte Tesla'er på de lister jeg følger, det er ikke mange når det dækker det meste af EU. Billigste er en Tesla S85 fra april 2014 til €72.500 / 539.400 DKK. Intet i udstyr udover tech og børnesæder, så ca. 120.000 at spare ift. at købe den fra ny (men en ny har jo så lane-assist og 1.120 småforbedringer med udgangspunkt i de 20 ændringer/ugen) .

Jeg kunne personlig godt have nøjes med den til 539.400,- hvis der havde været lædersæder. Nu er jeg lidt i tvivl - som Hookmaker siger vil man jo gerne have en der matcher ens preferencer.

Det undrer mig lidt at denne er til salg til €76.900...:
http://www.lacentrale.fr/auto-occasion-annonce-25968309.html

... eftersom den står i Norge til €71.103:
http://www.dasparking.de/...ce-p85/EVTMLCFB.html

I Danmark ville der vel ryge 10% told på og 25% moms? Kan de nogle tricks i Frankrig? I forhold til at der har været tilskud på et par tusinde euro i Frankrig, er det overraskende at de ikke sælges billigere brugt dernede end tilfældet er... ikke at jeg ville have lyst til en fransk bil med den måde de parkerer på ;)

Og ja, jeg ved godt at jeg trækker den. Men forventningens glæde er jo den bedste og har blot lovet mig selv at den skal stå i garagen inden årets udgang - jeg ser det som en hobby ;)

MartinPedersen
MartinPedersen Jan 13 '15

Hvis du SKAL have en Tesla i år, så ville jeg vente et par måneder, der sker generelt for meget lige nu, og der skal nok ske noget i forbindelse med P85D, der er jo en grund til at folk er tidligt ude med at sælge deres P85'ere, og det er fordi at det er en stor udgift for de fleste med 2 Tesla'er, så jo tættere på april vi kommer, des mere tror jeg nogen vil sænke deres priser, samt i månederne efter.

Og jeg tænker lidt at det samme vil være gældende i resten af Europa.

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Jan 13 '15
Kiefer
Kiefer Jan 13 '15

Martin. Men derefter tror jeg også at markedet igen vil normalisere sig og udvalget af brugte Tesla vil falde ganske markant omkring juni/juli for derefter at stige igen til efteråret når nordmændende begynder at få deres Model X. Jeg tror der er mange der på samme måde ar købt en Model S indtil de kan få Model X. 

Dem du ser til salg i øjeblikket og jo for det meste også P og P+ udgaverne som nogle skal af med i en fart.

Nommensen
Nommensen Jan 13 '15
Tror nu mest at folk bytter deres nuværende Tesla ud for at få radar og kamera med dertil hørende software muligheder - der er selvfølgelig enkelte som går efter den er hurtigere og 4x4, men tror det er mindretallet - kan dog tage fejl
MartinPedersen
MartinPedersen Jan 13 '15

Martin - Hvad er din definition på "normalisere"? Er det brugt Tesla som koster mere end en ny? Eller er det at Tesla begynder at følge almindelige bilers værditab?

Jeg har nemlig en ide om at de vil fortsætte den kurs vi ser nu, hvor værditabet er ca. 50% af lign. biler, på nær lige når der sker nye begivenheder hos Tesla og i resten af EV branchen.

De to hovedargumenter er at Tesla for skudt flere og flere biler ud, så folk kan få stillet deres sult, når efterspørgslen falder, falder priserne også.

Og som tidligere nævn, så er det kun i få lande at EV har særstatus, i de resterende lande uden vilde afgifter, er der ikke de samme store fordele. Men dog stadig fordele.

Hvis Tesla ikke kunne påvirkes af udefrakommende lande, så var situationen en anden, så tror jeg prisen ville være lige under salgsprisen de næste mange år.

henrik_dk
henrik_dk Jan 13 '15

Synes det er sindsygt, at man sælger sin 6-12 måneder gamle Tesla, blot for at købe samme bil igen  med mere udstyr og måske flere HK. Så har man godt nok for mange penge.... Hvad sker der så om et halv år, når Tesla annoncerer en ny Model S igen med mere udstyr og HK? Vil de samme personer så sælge deres nye P85D?

Tror at der er mange, der bliver tvunget til slå meget af prisen for at kunne sælge. Så meget salg af brugte Tesla´er, kan jeg ikke forestille mig er i DK og pga. den lave pris forskel, så køber folk da en ny i stedet for. Det har jeg så også valgt :-). Kunne da aldrig finde på at købe en "gammel" model, når jeg kan få den nye til måske 100k mere!

Hansen
Hansen Jan 14 '15

Har købt brugt og sparet ca 50t kr i forhold til en ny. Vigtigst er sparet ventetid :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »