Loading...
dk

Brugt Model S til salg | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

@muller: Men alligevel er de danske Teslaer de dyreste i verden hvis man tager alle afgifter og moms fra, måske kun lige overgået af de kinesiske.

Der var en på TMC der på et tidspunkt havde lavet en liste over hvad en Tesla kostede i de forskellige lande når man træk alt fra, der stod de danske øverst på listen...

Fandt lige linket: http://www.teslamotorsclub.com/...rt-between-countries

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Aug 8 '14
muller
muller Aug 8 '14

Det kan vel hænge sammen med at det er dyrt at aflønne folk i DK, have lokaler i DK, transport til DK - alt er vel bare dyrere i verdens dyreste land...

Så kan man jo prøve at glæde sig over det bidrag man kan give til fællesskabet - jeg ved godt det ikke rigtig er oppe i tiden, det der med fælleskab...

Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Muller: Så du siger at det er de syges, de arbejdsløses, pensionisternes og de offentlige ansattes skyld at jeg skal betale mere for min Tesla? ;-)

Spøj til side, så burde omkostningsniveauet i Danmark vel i princippet være på niveau med Sverige og Norge.

/Martin

muller
muller Aug 8 '14

Prisen i SE er da også næsten identisk med prisen i DK, der kan være noget kursting, da de ikke er låst fast på euroen. NO er helt udenfor sammenligning da de har massefordel, som det også er afspejlet i prisen på service.

Og ja, det er dem der benytter sygehusene, folkeskolerne, børnehaverne og dem der vil have nye kampfly som du skal sende en kærlig tanke til :-)  - Dog ikke så kærlig som ved dine tidligere biler ;-)

120281
120281 Aug 8 '14

Den fik fart på til sidst. I morges var bud 550k og endte i 641k.

Så har manden givet 680k for den syntes jeg det er en flot salgspris han får. Tab på ca. 40k (ca. 1 dollar pr. km som i USA på demo biler) er billigt sluppet. Det er jo tæt på det Tesla ville have solgt en demo bil til. Nok ikke en forhandler der sælger den videre, men selv skal have ny bil :-)

http://www.autocom.dk/dealer/bid?aid=248567&eid=10773759

Den er i hvert fald oppe så man nok vælger at købe den farve og konfig man vil have og så prøve at have en ny bil til f.eks. 700k end at give 640k for en brugt som så måske mangler udstyr, forkert farve eller lign.

Men det var så den første S´er til salg i DK - og jer der allerede ejer den, fik bekræftet den holder prisen godt.

Men ser ud til den ikke opnåede min. pris:

http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=10773759

Haeften
Haeften Aug 8 '14

Hey forum-venner. Dejligt med interesse for min lille brugtvognstest.

Står i den situation at jeg måske skal flytte til KBH, nærmere bestemt Vesterbro/Christianshavn, inden for den nærmeste fremtid (1 år) pga job (som ligger i Sydhavnen) og der vil jeg sgu ikke have et styk Tesla med ind. De er jo skøre de Københavnere, og har hash og grafitti og Rottweilere til at ridse biler...hahaha....

Ville måske også hellere bruge de ekstra penge på en fed lejlighed.

Nå, havde sat mindstepris til 660.000 kr - bare for at se om Norge-Hypen også var kommet til DK. Prøv at se de priser de ryger afsted til der. Men så vanvittige er vi så desværre/heldigvis ikke her i landet. Men 641.000 var nu ok - men for stort et tab på nuværende tidspunkt - og så er jeg så pisseglad for den bil at jeg ville fælde en tåre, så den ryger kun, hvis pengene er der

- så kan jeg jo også altid købe en anden, hvis jeg nu skulle ende med at blive i Jylland......

Jeg ser tiden an og begynder det at flytte på sig med job, så ryger den ind igen, eller på bilbasen som privat.

Lad os glæde os over gode priser.

KH

H

Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Så fik jeg ret i min antagelse at der måtte ligge en trist skæbne bag (flytte til Vesterbro... ;-)

Men fint forsøg med at se hvad prisen ligger på når forhandlere skal byde på bilen. Så ved 641K må der jo være en forhandler der har ment at han kan sælge til noget nær nypris.

/Martin

120281
120281 Aug 8 '14

Ja og så er der folk som mig som har log in til autocom og ikke nødvendigvis er bilforhandler :-)

Så det kan altså også være semi erhvervsdrivende der har cvr nr. der handler med biler.

Altså jeg bor på Østerbro og der kan den godt stå. Men Vesterbro så er der nok folk der fikser på ad den eller lign. (ingen fordomme) :-)

brianmassesson
brianmassesson Aug 8 '14
@Kiefer jeg forstår ikke du siger at Tesla'en er dyrere i dk end us, det koster vel lige lidt at flytte baljen over sundet. Jeg synes, og det har jeg altid, at prisen er rigtig fair i dk. Der er ca. 30k til forskel. En bil kan vel ikke flyttes meget billigere? Den skal lige ud til skibet, over sundet, køres fra Holland til Kastrup...
Kiefer
Kiefer Aug 8 '14

Brian: Det er ikke US kontra DK prisen jeg sammenligner, det er prisen i DK kontra resten af EU, hvor vi i DK er dyrere end de andre.

Det eneste sted jeg måske kunne forstå den var billigere var i Holland og Norge hvor de bliver skibet direkte til uden at skulle ud på en længere køretur.

Uden moms i DK koster en S85 grundmodel 490.000 hvor den i DE koster 470.000 uden moms, det er alligevel 20K i forskel på grundprisen.

/Martin

BGone1
BGone1 Aug 9 '14

Ups. Ja så kan jeg da godt se at der ikke er noget at hente i import fra USA.
Faktisk er det så i alt lidt dyrere end at købe den i DK.
(Prisen, fragt og forsikring + 12% told og så 25% moms oven i hatten af det hele)

Bilen er super lækker, så det er jo "bare" at spare sammen :)

Tak for jeres svar.

BG

drehmann
drehmann Aug 10 '14

Sad lige og lurede lidt, kan se at en importvirksomhed på Facebook tilbyder hjemtagelse af SP85+ for 599.900, overvejer da helt bestemt at hoppe på den! - Lyder det ikke rimeligt?

Hookmaker
Hookmaker Aug 10 '14
Alt hvad der lyder smart og for godt til at være sandt er hoax!...;-)
drehmann
drehmann Aug 11 '14

Lader til at den er go' nok, der er tale om en importbil såvidt jeg kan forstå.

Kiefer
Kiefer Aug 11 '14

Men hvordan vil du få prisen på en P85+ ned på 599.900 når told og moms er betalt?

Det ville jo betyde at du for bilen uden afgifter har betalt ca. 425.000,- Det er godt nok svært at finde en til den pris hvor den ikke er totalskadet...

Husk også på at opladning i f.eks. USA er anderledes end i DK, så den kan ikke bare sådan lades op fra en stikkontakt i DK.

/Martin

drehmann
drehmann Aug 11 '14

Det er en EU-vogn :)

Kiefer
Kiefer Aug 11 '14

Så snakker vi fra 525.000 for en P85+ der koster over 800.000 fra ny. Se på mobile.de, du finder ikke nogen til de priser.

Men kan du få den til de 599.900,- ville jeg da slå til med det samme.

/Martin

drehmann
drehmann Aug 11 '14

Jeg har skam en, overvejer at snuppe den til konen... :)

Prisen er fantastisk hvis det holder 

MartinPedersen
MartinPedersen Aug 11 '14

Er det noget du har et link til? For det lyder som en røverhistorie...

kajakaj
kajakaj Aug 11 '14

Fristende i stedet for at skulle låne fruens model S, men ser frem til model R i 2017

http://insideevs.com/next-gen-tesla-roadster-called-tesla-r-will-arrive-2017/

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »