Loading...
dk

Brugt Model S til salg | Tesla Forum

Lasse
Lasse Oct 18 '14

På Bilbasen er der nu 18 brugte Tesla til salg – der er næsten kommet en hver dag, siden d. 9 oktober - http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/tesla

MartinPedersen
MartinPedersen Oct 18 '14

Nu ved jeg godt at alle priser er til forhandling. Men man må da sige at der er nogen der er optimistiske mht. pris.

Skaarup
Skaarup Oct 18 '14
En af dem vil have 684 for bilen, men skriver selv i opstillingen at den har kostet 672 fra ny. Men der er godt nok mange P'ere - de svin skal nok ud og have en P85D istedet :-)
SimonHN
SimonHN Oct 18 '14
Rskaarup. Det er jo også en forhandler der har en fabriksny bil. Så skal han også tjene lidt på den :P
Teammortensen
Teammortensen Nov 24 '14

Jeg bestiller om ca. 14 dage vores ønske bil: 85D med tech, læder, 7sæder og luft. Pris 732.000. 

Med risiko for at fornærme nogle, så kunne en "gammel model" 7 sæders 85‘er til ca. 600k, alternativt også have interesse. Så ud af busken, hvis I har noget.

Mvh. Thomas

Tapie
Tapie Nov 24 '14
Hej Mortensen, jeg kender en som har en mørkebrun s85 med 7 sæder, kørt 24.000 og 8 mdr gammel. Den har godt nok stort ser ALT i udstyr, 21", panorama osv. ny værdi omkring 840k og tror ikke han sælger den for meget under 700k. Så skal du være heldig at finde en s85 som er helt skrabet.
Teammortensen
Teammortensen Nov 24 '14

Hej Tapie
Jeg tror jeg ville have det på samme måde, hvis jeg havde købt ny vogn for 8mdr. siden,- altså betragte det som et relativt stort værditab. Jeg forholder mig blot til, at jeg for ca. 30.000kr mere (antaget han skal have 700k for hans brugte bil) kan købe en ny bil med 0km på tælleren og med de opdateringer (autopilot, andre sæder, bedre lydisolering mm) der siden er kommet til.  

Mvh Thomas

Tapie
Tapie Nov 24 '14
Ja helt klart :-) men hvorfor så ikke anskaffe dig en p85 ?
Teammortensen
Teammortensen Nov 24 '14

Hvis det bliver en ny bil bliver det Dual-modellen med de fordele der ligger i det (rækkevidde, 4-hjulstræk/tracktion, acc + speed (kan dog ikke finde de ekstra 200k i budgettet til en P85D)).

Tapie
Tapie Nov 24 '14
Nu tænkte jeg på hvorfor ikke en brugt P85? :-)
Teammortensen
Teammortensen Nov 24 '14

Budgetmæssigt holder det næppe:)

SuneH
SuneH Nov 24 '14
En "skrabet" S85 m. Tech & pano koster 665.000 i dag. Med et år på bagen og fx 15.000 km må man regne med et værditab i nærheden af 100.000. Så strengt taget burde der komme brugte modeller til salg omkring 570.000. Hvor er de?! En af årsagerne til at de ikke findes, er nok, at de mennesker, som er klar til at opgradere til en P85D, ikke valgte en skrabet s85 til at starte med, de tog enten en P85 eller en P85+ og fyldte den med udstyr... Og de er jo dyre, selv som brugte.
Men jeg venter tålmodigt på en brugt skrabet S85 og triller videre i Octavia'en lidt endnu :-)
Teammortensen
Teammortensen Nov 24 '14

Er det en 7sæders, Claus? Fremgår ikke umiddelbart...

T3S7A
T3S7A Nov 24 '14

Blot en tanke. 

Hvordan er købeloven / garanti mm. egentlig, hvis man eks. køber en Tesla ved en forhandler i DK. Ved godt at der er garanti på igennem Tesla osv. Men tænker blot, når man nu har købt en bil, eks. en forhandler i Jylland, så kan man vel også henvende sig til forhandleren med bilen, hvis der er noget. Så må forhandleren vel stå for evt. transport, aftale mm med Tesla KBH? 

Eller hvis eks. Tesla går konkurs, og smider alt 24 timer efter man har købt en Tesla ved en forhandler (ej Tesla forhandler), så er de vel forpligtiget på 6/24 md garanti / reklamationsret? 

Hookmaker
Hookmaker Nov 24 '14

T3S7A: Det er forhandleren der hænger 100% på den. Tesla har INGEN aftaler med NOGEN!

T3S7A
T3S7A Nov 24 '14

Forstår ikke hvad du mener med Tesla ikke har aftaler med nogen? 

Men vil det sige, køber man eks. en Tesla ved en forhandler i Skagen, Tønder, blot for at finde på nogle byer lidt væk fra (Århus) / Kbh, så er de forpligtiget til at udbeder fejl og mangler, eks. DU fejl, dug i baglygter, radio der ikke virker og alle de kendte fejl som stort set alle har? Så ville man blot kunne kontakte forhandleren, og da han ikke vil eller kan lave det, så må han sørger for at få bilen til Tesla og retur igen? 

Hookmaker
Hookmaker Nov 24 '14

T3S7A, bilen er altid dækket af den restgaranti der er fra Tesla på det der er dækket af garantien, men er den almindelige garanti udløbet (undt. selvf. de 8 år på batteri og DU), så er det forhandleren der skal fixe det evt. via Tesla og selv betale for det (da han for visse tings vedkommende ikke kan fixe det på eget værksted/ikke har delene) 

T3S7A
T3S7A Nov 24 '14

Det er jeg klar over, at Garantien på de 5 år, 8 DU og batteri, er dækket igennem Tesla. Jeg tænker bare, kan forhandleren lade alt ansvar gå til Tesla, og selv bede en om at finde ud af det med Tesla? 

Eks. Man køber et Philips tv i Elgiganten. Hvis dette tv skulle få brug for garantien, så henvender mig sig til Elgiganten, da det er der man har købt den, ikke til Philips. Elgiganten vil så enten have tv'et til sig, eller de søger for at det bliver sendt til Philips, eller hvor de vil have det hen. 

Er det, det samme her, hvis man køber en Tesla af en bilforhandler i Skagen? 

Hookmaker
Hookmaker Nov 24 '14

Nej det kan det ikke være, hvis du køber enhver bil af en forhandler og der er restgaranti, så er det jo i princippet mærket du skal have fat i. Sådan forstår jeg det. Er der derimod ikke restgaranti, så er det forhandleren (sælger) du skal til hvis du altså har fået en brugtgaranti. Men udbedringer er så også oftest noget han selv fixer.

Men bor du i Ålborg og køber en Tesla (med restgaranti) hos en forhandler i Åbenrå, så kører du selv til kbh. hvis den skal fixes hos Tesla - det får du ikke forhandleren (sælger) til.  

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »