Loading...
dk

Spørgsmål fra ny ejer | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Sep 25 '15
Hentede mit røde lyn i dag. Weeeeee.
Lihg et par hurtige spørgsmål.

Kan det passe man ikke kan søge på radiostationer i Tunein.

Og hvordan får man vist resterende batteri i pct. Det kunne vi ikke lige finde ud af.
Kiefer
Kiefer Sep 25 '15

Du skal under settings vælges Language And units her kan du vælge om det skal være procent eller rækkevidde.

http://www.teslamotors.com/sites/default/files/Model-S-Owners-Manual.pdf

Se side 77.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Sep 25 '15
DeaconWP
DeaconWP Sep 25 '15

Bare brug den almindelige FM radio, det er bedre end det der internet noget der jo aldrig virker ordentligt i en Tesla.

Kiefer
Kiefer Sep 25 '15

Med mindre du har en bil uden DAB og gerne vil høre en af de kanaler DR stiller til rådighed via DAB only, så kan internet tingen nu være ok.

/Martin

fmm1000
fmm1000 Sep 25 '15
Jeg har en ynglingsradiostation fra Usa jeg hele tiden hører på tunein på min iphone. Den vil jeg monstergerne hører i Teslaen.
Michael84
Michael84 Sep 26 '15
Du kan gemme den som favorit eller "følger" på tunein app på din telefonapp... Sp kan man være heldig - nogle gange dukker de op i teslaappen, hvor søgning ikke er nogen mulighed...
fmm1000
fmm1000 Sep 26 '15
Øv. Det gik jeg ud fra som en selvfølge man kunne.
The_Stig
The_Stig Sep 26 '15

Deacon / Kiefer / Gustavfar og andre kloge hoveder her, kan I hjælpe mig med en lille tanke?

Jeg har tanker om at montere et 12V udtag bade I Frunk og Trunk til diverse assories - men skal man sætte en spængsvagt på? eller henter 12V kredsen blot noget mere juice fra 400V batteriet i bugen?

Kort - kan 12 V akkumulatoren tømmes?  

DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

The_Stig.

12 volt udtag laves nemt, og uden risiko for, at dit batteri løber tørt.

Et køleskab? Lamper?

Hvad skal du bruge det til?

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 26 '15
FrederikC
FrederikC Sep 26 '15

DeaconWP - Hvad kvt kabel bruger i til de 12v stik?

DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

Man kan ikke tømme det lille 12 volt batteri, sådan lige med det samme, for det bliver hele tiden fyldt op fra det store. Hvis der ikke er fejl på bilen.

Håber du ved hvordan man sikrer kablet, ellers kommer der bare en vejledning på det også.

Kabel tykkelsen vil være afhængig af den strøm du ønsker at trække.

DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

Fandt lige det her fra en andet tråd:

DeaconWP Jul 7

Når jeg bliver ejer af en Tesla, vil jeg montere ledninger direkte på 12 volt batteriet, igennem en sikringsholder, og til et strøm udtag i frunken.12 volt batteriet bliver ikke tappet for strøm, før dit store batteri er tømt. Det bliver holdt vedlige, lige som hvis der var en generator der kører rundt med en motor.

45 W X 30 timer = 1350 Wh, svarer til 6 til 7 kilometers kørsel. 1,35 KWh.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 7 #3 · Quote · Rediger · Slet
DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

Jeg vil nok bruge 4 til 6 kvadrat ledning, så vidt jeg husker. Men jeg skal lige have fat i mit bagland før jeg er helt sikker.

Hvis man kender strømmen, ganger man bare med 12 volt, og så får man effekten.

Kender man effekten, ganger man bare med det antal timer den trækkes. ( et kølekab/boks, har en tidsfaktor i data bladet) så har man Wh forbruget.

Som min udregning ovenfor gjorde sig gældende for en bruger, der spurgte om en køleboks, så brugte den 45 watt. og med 1,35 kWh pr 30 timer, kan den fra en S85 (75 kwh) køre i 69 døgn. Men så kører du heller ikke derfra.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 26 '15
DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

Der vil dog også være forbrug fra  bilen. så det er kun ved ren køleskabs anskuelse.

DeaconWP
DeaconWP Sep 26 '15

The_Stig:

Tak. ;-)

fmm1000
fmm1000 Sep 27 '15
1. Hvad er fordelen ved at bruge login på Tunein i bilen.
Som jeg har forstået det, er der ingen forbindelse til ens login på tunein i iPhone appen.

2. Jeg kunne ikke logge på bilen i aftes. Gik så ud til bilen og satte den til Always On.
Er det nogen ulemper ved at have dette slået til hele tiden.

The_Stig
The_Stig Sep 27 '15
Citat fra DeaconWP

The_Stig.

12 volt udtag laves nemt, og uden risiko for, at dit batteri løber tørt.

Et køleskab? Lamper?

Hvad skal du bruge det til?


Ja! - så hænger det sammen som jeg allerede har kalkuleret med, de 12 Vdc er kun for at kunnne anvende helt standard automotive udstyr I Tessi´n.
Som en lille servicemeddelelse til Jer der vil "indbygge" et 12V udtag I trunk/frunk - så gør jer selv den tjeneste at koble udtaget til akkumulatoren via et 2-pol stik som kan håndtere den strøm I ønsker at trække ud af "cigarstikket" eller den strømværdi den for-sikring I har skudt ind I + ledningen fra batteriet. Hvorfor er der nok nogen der undre sig?
Simpelt! hvis TESLA Service af en eller anden grund skal afmontere den inderbeklædning som du har monteret cigarstikket I, så må de IKKE genmonterer uoriginalt udstyr, men som servicemontøren I Aarhus sagde til mig, hvis der nu sidder et ordenligt stik så kan vi jo "komme til" at sætte det sammen igen, ellers vil de blot klippe ledningerne tæt ved 12V batteriet.....
 
 
Forummets indlæg er redigeret af The_Stig Sep 27 '15
fmm1000
fmm1000 Oct 5 '15
Har pløjet mig igennem manualen og har søgt her på forum uden at finde svar.

1.
Hvordan ændrer man på rækkefælgen af radiostationer, så de altid kommer i samme rækkefølge, når man bladrer med knapperne til venstre på rattet.
Kan det passe, at eneste måde er at slette alle favoritter og så gemme en efter en i den rækkefølge, man ønsker.

2. Har forsøgt at få en P1 podcast frem i Itunes ved at gemme den som favorit under mit itunein login på ipaden, men den kommer ikke frem i Teslaen. Jeg har samme login i Teslaen og på ipaden. Når jeg laver en station til favorit i Teslaen kommer den fint frem på ipaden.