Du skal under settings vælges Language And units her kan du vælge om det skal være procent eller rækkevidde.
http://www.teslamotors.com/sites/default/files/Model-S-Owners-Manual.pdf
Se side 77.
/Martin
Bare brug den almindelige FM radio, det er bedre end det der internet noget der jo aldrig virker ordentligt i en Tesla.
Med mindre du har en bil uden DAB og gerne vil høre en af de kanaler DR stiller til rådighed via DAB only, så kan internet tingen nu være ok.
/Martin
Deacon / Kiefer / Gustavfar og andre kloge hoveder her, kan I hjælpe mig med en lille tanke?
Jeg har tanker om at montere et 12V udtag bade I Frunk og Trunk til diverse assories - men skal man sætte en spængsvagt på? eller henter 12V kredsen blot noget mere juice fra 400V batteriet i bugen?
Kort - kan 12 V akkumulatoren tømmes?
Man kan ikke tømme det lille 12 volt batteri, sådan lige med det samme, for det bliver hele tiden fyldt op fra det store. Hvis der ikke er fejl på bilen.
Håber du ved hvordan man sikrer kablet, ellers kommer der bare en vejledning på det også.
Kabel tykkelsen vil være afhængig af den strøm du ønsker at trække.
Fandt lige det her fra en andet tråd:
DeaconWP Jul 7Når jeg bliver ejer af en Tesla, vil jeg montere ledninger direkte på 12 volt batteriet, igennem en sikringsholder, og til et strøm udtag i frunken.12 volt batteriet bliver ikke tappet for strøm, før dit store batteri er tømt. Det bliver holdt vedlige, lige som hvis der var en generator der kører rundt med en motor.
45 W X 30 timer = 1350 Wh, svarer til 6 til 7 kilometers kørsel. 1,35 KWh.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jul 7 #3 · Quote · Rediger · SletJeg vil nok bruge 4 til 6 kvadrat ledning, så vidt jeg husker. Men jeg skal lige have fat i mit bagland før jeg er helt sikker.
Hvis man kender strømmen, ganger man bare med 12 volt, og så får man effekten.
Kender man effekten, ganger man bare med det antal timer den trækkes. ( et kølekab/boks, har en tidsfaktor i data bladet) så har man Wh forbruget.
Som min udregning ovenfor gjorde sig gældende for en bruger, der spurgte om en køleboks, så brugte den 45 watt. og med 1,35 kWh pr 30 timer, kan den fra en S85 (75 kwh) køre i 69 døgn. Men så kører du heller ikke derfra.
Der vil dog også være forbrug fra bilen. så det er kun ved ren køleskabs anskuelse.
The_Stig.
12 volt udtag laves nemt, og uden risiko for, at dit batteri løber tørt.
Et køleskab? Lamper?
Hvad skal du bruge det til?
Ja! - så hænger det sammen som jeg allerede har kalkuleret med, de 12 Vdc er kun for at kunnne anvende helt standard automotive udstyr I Tessi´n.
Som en lille servicemeddelelse til Jer der vil "indbygge" et 12V udtag I trunk/frunk - så gør jer selv den tjeneste at koble udtaget til akkumulatoren via et 2-pol stik som kan håndtere den strøm I ønsker at trække ud af "cigarstikket" eller den strømværdi den for-sikring I har skudt ind I + ledningen fra batteriet. Hvorfor er der nok nogen der undre sig?
Simpelt! hvis TESLA Service af en eller anden grund skal afmontere den inderbeklædning som du har monteret cigarstikket I, så må de IKKE genmonterer uoriginalt udstyr, men som servicemontøren I Aarhus sagde til mig, hvis der nu sidder et ordenligt stik så kan vi jo "komme til" at sætte det sammen igen, ellers vil de blot klippe ledningerne tæt ved 12V batteriet.....