Loading...
dk

Hvad blev der af tech-pakken? | Tesla Forum

Lannister
Lannister Sep 26 '15

Hey.

Tilbage i januar var der de to modeller en S60 og en S85. Så blev S60 opgraderet til S70 (lækkert) men jeg kan også se at den gamle "tech pakke" er forsvundet - den som alle talte om var et must!

Er den blevet integreret i standard udstyret og hvad var det den indeholdt? Mere så jeg ikke misser noget når jeg smider min endelige S70D bestilling af min første Tesla på mandag. :-)

- Søren.

Forummets indlæg er redigeret af Lannister Sep 26 '15
T3S7A
T3S7A Sep 26 '15

Den "gl" tech pakke var: 

Nøglefri betjening. - Så dørhåndtagende kom frem når man kom tæt nok. Uden skulle man klikke 2 gange på taget på nøglen. 

Lys i håndtag. 

El bagagerum 

Navigation 

Memory sæder/rat indstillingere. 

Lars72
Lars72 Sep 26 '15

Den "gl" tech pakke var: 

Nøglefri betjening. - Så dørhåndtagende kom frem når man kom tæt nok. Uden skulle man klikke 2 gange på taget på nøglen. 

Lys i håndtag. 

El bagagerum 

Navigation 

Memory sæder/rat indstillingere. 

PLUS

Kurvelys

og ikke mindst hele AUTOPILOT-pakken (auto-fartpilot, lane keeping etc) - som er MUST

og tech pakken kostede kr 32.000 i H2-2014

Eneste minus ved kun at tage autopilot pakken er at du mister el-bagklap, som er god at have. Den skal købes i anden pakke med nogle ikke væsentlige upgrades synes jeg.  

Busimiss
Busimiss Sep 26 '15
@Lars72 var det ikke automatisk nedblænding af lys i stedet for kurvelys? Vi er meget glade for den funktion - især ved landevejskørsel
Lannister
Lannister Sep 27 '15

Tak for infoen gutter / gutinder, kan se noget af det nu er integreret som standard og overvejer selv MEGET kraftigt Autopilot pakken men trøster mig lidt med at den kan eftermonteres for et ekstra beløb, så jeg mister ikke noget på samme måde som hvis jeg havde fravalgt panoramatag :-) (hvilket jeg ikke har)

Umiddelbart er min konfiguration S70D med panoramatag. Tænker den er god værdi for pengene og alt er jo et spørgsmål om prioritering...

- Søren.

DeaconWP
DeaconWP Sep 27 '15

Lannister:

Jeg har lige været dybt inde i siderne med specifikationer, og det tog længe for mig at finde bevis på, at der stadig er konventionel Cruise Control, hvis man ikke køber Autopilot pakken.

Men den er stadig med som standard udstyr.

Så hvis man nu er vant til sådan en, er den der stadig, selvom man måske vil udsætte beslutningen om Autopilot.

Jeg synes jeg læser på vandrørene, at den rigtige Autopilot er lige på trapperne. Måske kommer den til Model S samtidigt med Model X her på Tirsdag/onsdag. Så hvis man timer sin endelige beslutning til lige efter X release, kan du måske vide mere om dens funktioner, og om de er noget for dig på nuværende tidspunkt.

I min optik, er Autopiloten ikke på nuværende tidspunkt så færdigt udviklet, at jeg frivilligt ville lægge penge for dens funktioner.

Under Safety finder jeg dette udstyr som er standard:

• Forward looking camera, radar, and 360 degree sonar sensors
  • Blind spot warning
  • Automatic emergency braking
  • Lane departure warning
  • Parking sensors
  • Speed limit display

Så det ser du til, at det kun er den nuværende "Trafik Aware" del, der skal tilkøbes, samt selve styringen, der jo ikke er helt færdigt udviklet.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 27 '15
Lannister
Lannister Sep 27 '15

DeaconWP: Aaarh hvor lækkert! Tak for info.

Jeg tror også jeg venter og så opgradere jeg næste år, det er vel trods alt "bare" en software opdatering man betaler for forestiller jeg mig og hvem ved, måske der er lagt lidt ekstra i pakken til den tid. :)

priess
priess Sep 27 '15

@Deacon: +1. Var selv i tvivl om hvor meget jeg får uden autopilot. Lyder stadig som det rigtige valg at vente. M.h.t. hvad der kommer med i Model X launch, så ville jeg nok ikke sætte penge på et væddemål om, at den kommer med funtionel autopilot (som i "selvkørende på landevej") 

DeaconWP
DeaconWP Sep 27 '15

Og her fra den danske version af Model S Design studie:

Sikkerhed

• Kørelys
  • Fås med luftundervogn til at hæve og sænke kørselshøjden med
  • Seks airbags: til hoved og bækkenparti foran samt to sidegardin-airbags
  • Elektronisk stabilitets- og traction control
  • Blokeringsfri skivebremser på alle 4 hjul med elektronisk parkeringsbremse
  • Automatisk nødbremsning
  • Advarsel om blind vinkel
  • Advarsel om baneafvigelse
  • Parkeringssensorer
  • Visning af fartgrænsen
  • Undervognsafskærmning i titanium og skærmplader i aluminium
  • Dækinformation

Autopilot bekvemmelighedsfunktioner

• Trafikbevidst fartpilot
  • Automatisk vejbanecentrering
  • Selvparkering
  • Automatisk langlys

Det er kun bekvemmeligheds funktionerne, som man køber ekstra ved køb af Auto Pilot.

Selvparkering? Om hvor mange år?

Det eneste af den pakke, der virker i dag er automatisk langt lys.

Når den engang kan sænke hastigheden til skiltene, og ikke bare vise dem på skærmen, kan den være interessant for mig.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 27 '15
Kiefer
Kiefer Sep 27 '15

det kan godt være du får fartpilot med som standard, men den trafikbevidste fartpilot kommer kun med hvis du vælger Autopilotpakken. 

Jeg forventer mig rigtig meget af pakken, så meget at det er årsagen til jeg har solgt min bil for at bestille en ny med autopilot.

/Martin

BPBach
BPBach Sep 27 '15
Tech pakken kan da godt sætte hadtigheden efter skiltene, det gør min da, du skal bare holde palen tilbage så regulerer den .
msTes
msTes Sep 27 '15

@Lannister: Jeg har haft min 70D i over en måned -med Autopilot. Og er meget glad for Trafikbevidst Fartpilot, som meget behageligt og sikkert følger med trafikken på motorvej, specielt ved køkørsel fra 0 til 100+ km/t. Også på landevej gennem kryds med rødt lys og endda ved venstresving følger den fint med den forankørende uden at røre speeder/bremse (men selvfølgelig rat 8-). Glastag giver også mulighed for montering af tagbøjler, det tror jeg ikke man kan med normalt tag.

@BPBach: Skal man have den gamle eller nye tech pakke for at kunne sætte hastighed efter skilte? Ændrer den så hastighed når kameraet ser et nyt hastighedsskilt?

Gustavsfar
Gustavsfar Sep 27 '15

Såfremt man har autopilothardwaren så kan den sætte hastigheden som beskrevet af bpbach

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Sep 27 '15
KimT
KimT Sep 27 '15

@msTes. Har ikke læst nogen steder at Tesla automatisk kan tilpasse hastigheden efter aflæste tavler, men hvis du trækker pinden til autopilot ind mod dig (ikke bare et lille træk, men holder den) så reguleres hastigheden efter den hastighedsgrænser bilen mener der er på stedet (enten efter GPS, eller tavle den har aflæst). Side 71 i manualen

Forummets indlæg er redigeret af KimT Sep 27 '15