Det er vist bare en kopiering af denne artikel:
http://www.business.dk/transport/saadan-kan-den-nye-model-for-afgift-paa-elbiler-blive
Men viser jo blot igen politikere og embedsmænds evner, tænk at kunne forestille sig man stadig kan sælge en eUP hvis den "bliver en anelse dyrere". Bilen er jo allerede næsten dobbelt så dyr i forholdet mellem UP og eUP.
/Martin
Er der nogen som har adgang til hele artiklen?
http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/312560/slutspil_om_elbiler_afgifter_paa_vej_over_fire_aar_-_andre_bilkoebere_betaler.html
Hej
Er der nogen her inde der har købt deres Model X anderledes end ved at reservere den og indbetale de 30.000 i depositum ?
Jeg tænker selvfølgelig på hvordan "en bindende købsaftale" skal fortolkes.
Når du har 'confirmet' og dermed ikke kan få depositum retur, så er aftalen bindende, men den skal stadig leveres inden d. 1. juni 2016 og de er altså ikke begyndt at levere i USA endnu
Så vidt jeg ved kan man jo ikke "confirme" på en Model X så længe man ikke kan konfigurere den, jeg kan i hvert fald ikke !
Den kan Tesla nu nok nemt fixe, alle der har en X reservation har en faktura på samme måde som Jer der har betalt for en reservation af en Model X.
Kræver det at den reservation så er bindende, ja det nemmeste i verden er nok at sætte en web-server op hvor man kan klikke "confirm" og så sætte uret på denne server til den 7.10...
Det er ret interessant at de skriver det skal være "en bindende købsaftale. Hvad er en bindende købsaftale, det er nok her diskussionen mellem Tesla og SKAT bliver interessant.
Ved solcelleordningen var der blot tale om, at man skulle have indgået en kontrakt om at købe et anlæg. Vi har jo betalt 1/3 UP for at få lov til at købe en Model X ;-)
Personligt synes jeg den aftale de har indgået er noget værre sjusk, og det indrømmer de jo også i aftaleteksten: "Hvis forudsætningerne bag aftalen ændrer sig markant i løbet af indfasningsperioden, vil partierne drøfte indfasningen "
Læs: Vi ved det er noget værre sjusk vi har lavet, og hvis nogen finder ud af det, ja så er der åbnet for at det hele kan laves om...
/Martin
jhyldgaard: Ja for nye reservationer, vi en en del i DK der har haft reservationer på en Model X i +18 måneder.
Disse forventes leveret i slut Q1 start Q2 2016. Det er disse biler der er interessante i denne sammenhæng.
Bestilte du en Model X i forgårs, tror jeg kun Tesla leverer denne hvis de gør som i Holland og leverer specielt til det danske marked. Hvilke jo nok ikke er utænkeligt.
/Martin
Tesla arbejder på at fortolke de spørgsmål, som Uffe55 stiller.
Tesla har allerede "flere hundrede" reservationer på Model X til det danske Marked.
Tesla er åbne overfor at forfordel Danmark, så de rettidige Model X også leveres rettidigt, i henhold til den nye lov.
De har her onsdag ikke et svar på netop det. Men det får jeg jo nok, hvis jeg bliver ved med at rende dem på dørene. Men det kan jo også være flintrende lige gyldigt.
Tesla når ikke at levere en eneste Model X, før efter d. 1/7 16.
De er ikke klar til at producere, og kæmper helt vildt med deres problemer.
De har smidt 6 håndbyggede "modeller" gennem et hypet "leverings stunt", for at det ikke skal komme offentligt frem, at de er endnu et år forsinket. Det var kun lavet for at overholde en aftale, og for at vedligeholde den falmende tro på Tesla's fremtid. Ellers ville du se aktierne bløde.
Og det kan man jo ikke have, vel? Så Martin, SÆLG, SÆLG, SÆLG ! EDIT: Se selv aktiekursen. Synes ikke jeg ser de glade aktie-hypere udtale sig i disse dage
Jeg må nok hellere snart hæve mit depositum, for ikke at miste det på en falleret bilfabrik. Hvad hedder depositum forresten i flertal?
Jeg har i dag rykket for et svar ang. Skats fortolkning og også om Tesla overhovedet kan levere nogle X'er inden 1/7
X nr. 2561
Næ, ikke noget nyt endnu !
"Hi Uffe,
Thank you for your email. I’m afraid that we currently don’t have any information regarding deliveries of Model X in Europe or how the recent change taxation for the Danish market will affect our reservation holders. I’m sure that we will keep all reservation holders in the loop to ensure that we share information as soon as it is available."
Er der nogen der ved om man vil kunne slippe for en del af den nye afgift hvis man bestiller bilen så billig som muligt og derefter opgraderer når bilen er indregistreret. Vil det være muligt??
Jeg er med på, at man nok ikke kan eftermontere dual motorer, men der må være en række features som blot er software baserede og så måske et skift af batteri osv.
Hvad er mulighederne?