Loading...
dk

Hvad står der på jeres registreringsattest | Tesla Forum

shan
shan Sep 27 '15
Så fik jeg endelig min P85+ som er blevet importeret fra Tyskland

Har nu også modtaget min registreringsattest men der står model S 85 selvom det er en P85

Står der også det på jeres attest eller skal jeg sætte en process igang for at få det rettet

Takker på forhånd
fmm1000
fmm1000 Sep 27 '15
Jeg har en gammel Saab 900, som ikke er en Aero, men det står der på registreringsattesten.
Jeg har aldrig gjort noget ved det, og den kører stadig :-).
shan
shan Sep 27 '15
Jeg tænker lidt i forhold til forsikring da p85 nok er en smule dyre at forsikre. Hvad sker der hvis den bliver Eks skadet hvis ikke total skadet?

Grundet registreringsattesten hedder min forsikring også tms 85
DeaconWP
DeaconWP Sep 27 '15

Den er lidt svær at forholde sig til. Alle vil jo gerne spare lidt penge i hverdagen, uden de store dumheder.

På andre forsikrings områder, her tænker jeg på Indbo, kan man komme galt afsted, hvis man er underforsikret. DVS, hvis man ved totalskade på sit indbo, (brand) opgør værdien af sine ting til mere, end man har haft stående på forsikrings policen. Så vil man få reduceret sin erstatning med forholdsvis lige så meget:

Altså, har man indbo forsikring til en million kroner, og man får en skade, der opgøres til 2 millioner, så har man kun betalt forsikring og haft dækning for 50 % af indboet. Derfor vil man i et sådant tilfælde kun få udbetalt 50% af forsikringens værdi opgørelse, altså kun 500.000 kr.

Men hvordan er det med en Bil Kasko? Vil man risikere at stå i den samme forholdsvise reducerede erstatnings situation, ved at tage en bevidst chance?

Jeg tror ikke, der er den store risiko på småskader, men når vi kommer op på total skader?

Jeg Synes Allan fra Købstædernes forsikring måske skal kontaktes, så du kan få en professionels rådgivning.

Kiefer
Kiefer Sep 27 '15

Så længe du blot siger det til dit forsikringsselskab, så ville jeg ikke gøre mere ud af det, altså med mindre du gerne vil have en der står P85 på attesten ;-)

/MArtin

Bianco
Bianco Sep 27 '15

Jeg vil nok sikre mig at der står "P85" på forsikringspapirerne. Det er meget normalt at modelbetegnelsen på registreringsattesten er helt i skoven (på alle bilmærker).

shan
shan Sep 28 '15

Mange tak for jeres input. Jeg har nu haft fat i både mit forsikringsselskab og SKAT.