Min situation er at jeg har 210 km på arbejde og 210 km hjem igen som er på motorvej hele vejen. For at køre denne distance er jeg nødt til at lade på en SuC hver dag da min arbejdsgiver ikke vil tillade adgang til et elstik. Med baggrund i at andre har fået et brev fra Tesla om at de misbruger SuC systemet sendte jeg Tesla en mail hvor jeg forklarede problemet. Ikke at jeg har fået brev fra dem, - jeg har ikke engang fået hverken min Model X eller S som jeg har bestilt men inden jeg kaster en masse penge ud til en bil vil jeg gerne have helt rene linier om hvad der vil blive tilladt at lade fra SuC inden man bliver ekskluderet fra denne.
Jeg er klar over at det selvfølgeligt ikke er "tilladt" at bruge det som sin lokale hjemmelader men for det første ligger SuC'en 90 km fra hvor jeg bor og da der ikke er nok juice på til at klare turen frem og tilbage kan jeg ikke se at jeg skulle misbruge systemet, det er simpelthen en nødvendighed.
Tesla oplyser i deres salgsmateriale at der er gratis opladning i bilens levetid men det er der åbenbart ikke, med mindre de betragter min daglige transport på arbejde som misbrug !
Jeg syntes det ligner hvad andre har været ude for med hensyn til opgivelse af HK og accelerationstider samt deres mærkelige prisopgivelser. Tesla har i dag svaret : "Superchargers skal ses som en forlængelse af sin rækkevidde og ikke som sit standard opladningssted. Idéen er, at man lader op hjemmefra og forøger sin rækkevidde på vejen vha. Superchargers."
Svaret fra Tesla er helt intetsigende da de ikke har (ønsket ?) forholdt sig til min situation i og med at de siger jeg skal lade hjemmefra men det hjælper jo ikke noget når batteriet ikke er stort nok til at køre både frem og tilbage fra mit arbejde.
Hvis jeg skal tage deres svar alvorligt bliver jeg nødt til at afbestille mine biler og fortsætte i min gamle dieselbrænder.
/Uffe