Loading...
dk

"Car needs service, power reduced" | Tesla Forum

krumling
krumling Sep 28 '15

"Car needs service, power reduced"

Nogen ideer til hvad det kunne være?

Min stakkels T hos Tesla på Kirstinehøj nu. 

Kan i øvrigt se den er blevet kørt indenfor, og med åbne døre har den fuld blæs på varmen..?!?  ..er det mon bare for at spare på varmeregningen i huset? 

/Kenneth

cblading
cblading Sep 28 '15

Jeg skulle have et helt nyt batteri på, da jeg fik samme fejl.

P85DK
P85DK Sep 28 '15

@krumling - tror du ikke de tømmer batteriet, så de kan tage det ud og tjekke det?

krumling
krumling Sep 29 '15

ah ok..ja, det giver selvfølgelig mening.

tak

[UPDATE]

Det var et defekt stik, jeg henter bilen i dag. 

I øvrigt utroligt så hurtig forvænt man bliver. Jeg har kun kørt rundt i min T i tre dage, lånebilen var en forholdsvis ny Mercedes, godt nok kun en C-model, men dog en ny Mercedes, og den er pludselig blevet til et langsomt, støjende og outdated antikvariat af en bil i mit hovede...

Forummets indlæg er redigeret af krumling Sep 29 '15
Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
Nå, konen har lige ringet hun er på vej fra Århus til Skagen og har pludselig fået samme fejl...

Så er der dælme langt til nærmeste servicecenter, vi har aftalt at hun kører til Hjørring og ringer til Tesla, så må vi se hvad de siger til fejlen.

Men nu har vi jo også haft bilen i mere end 2 måneder uden problemer, så var det vel også på tide den brød sammen...

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
MEget mærkeligt, fejlen forsvandt da hun sluttede bilen til en SuC. så burde det jo have heddet: "Car needs Supercharging"...

Hun siger Tesla ikke kunne se noget, men det kan godt være jeg lige ringer til dem i morgen og udfordrer dem på den konto.

/Martin

KS
KS Feb 24 '16
Min har haft samme. Periodisk fejl på forreste motor, som blev skiftet.
Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
Mit problemer er så at forreste motor helt mangler... ;-)

Måske det er det der er problemet, jeg skal bare bede dem om at montere denne.

/Martin

Kiefer
Kiefer Feb 24 '16
Nå, Tesla Århus har lige skrevet til os at de da lige kigger på bilens logs i morgen, super service :-)

/Martin

lysmanden
lysmanden Mar 12 '16
Min har samme fejl. Den røg til Tesla og fik skiftet bagerste unit. Et par dage efter samme fejl igen. Den begrænser effekten til 100 kw. Min dør samtidig under kørsel og dvs som i dør helt ud!! 
Fejlen lå i brændt lednings net. Kører nu rundt i føromtalte Mercedes c station car. Den har stået derude siden i mandag og stumperne lander først den 16 marts så tænker jeg er klar til at få den tilbage om er par uger . Øv
Kiefer
Kiefer Mar 12 '16
Ja, jeg skulle også have haft hentet bilen i fredags, men de besluttede lige og beholde den fordi de gerne vil kigge på noget i det elektriske også efter de har fået skiftet DU. Jeg kører så rundt i en S60.

Det har så været en sjov fornøjelse, vi er endda nået så vidt som at snakke om en brugt S60 med autopilot måske ligefrem kunne gøre det ud for en bil nummer to i stedet for den Model X vi har måtte opgive. Eneste ulempe er anhængertrækket, nogen der ved hvad bøden er for at køre rundt med en trailer efter en bil der ikke er godkendt til træk?

/Martin

PEB
PEB Mar 12 '16

Citat fra Kiefer J

Det har så været en sjov fornøjelse, vi er endda nået så vidt som at snakke om en brugt S60 med autopilot måske ligefrem kunne gøre det ud for en bil nummer to i stedet for den Model X vi har måtte opgive. Eneste ulempe er anhængertrækket, nogen der ved hvad bøden er for at køre rundt med en trailer efter en bil der ikke er godkendt til træk?

/Martin

En del af "bøden" er måske at Tesla fraskriver sig ansvaret, hvis der sker noget med f.eks. DU.
Kiefer
Kiefer Mar 12 '16
PEB: Det ville jg nok ikke være så bekymret for der skulle ske, altså udover deres DU ikke holder til noget i længden alligevel.

Hvis man læser TMC så er der pænt mange der har fået monteret et træk på bilen derovre med endda større trailere end vi normalt ser herhjemme.

Jeg har netop læst (via en google søgning) at nogen har fået godkendt træk til mikrobiler via TÜV i Tyskland, altså uden om importøren. Mon man kunne gøre det samme med en Tesla?

/Martin

SuneH
SuneH Mar 12 '16
Der kunne måske også være noget forsikringsmæssigt, hvis man indgår i en ulykke med en trailer, som bilen ikke er typegodkendt til. Sandsynligheden for at man skulle køre galt når man en sjælden gang er ude med traileren, er jo nok ret lav, men det er surt hvis kaskoen eller ansvarsforsikringen ikke dækker.
PEB
PEB Mar 12 '16
I min police står der: "Har bilen trækkrog, er den gratis medforsikret" :-)

SimonHN
SimonHN Mar 12 '16
Men din bil har ikke trækkrog hvis den ikke er godkendt til det. Så forsikringen skal nok få dig til at betale selv hvis du bliver indblandet i en ulykke og har trailer med. 

Det behøver jo ikke være ens egen skyld at man kommer med i en ulykke. Men du skal nok få en del af ansvaret hvis ikke hele ansvaret for ulykken. :)
Twinauto
Twinauto Mar 12 '16
Sørg ihvertfald for at få skriftlig bekræftelse på at de accepterer