Loading...
dk

Køb af tidligere skadet Tesla | Tesla Forum

Micjuel
Micjuel Sep 29 '15

Jeg påtænker at købe en TESLA der har været skadet, fordi jeg kan få den til en favorabel pris.

Dog siger forhandeleren at fordi den har været skadet, og er registreret som en sådan - er den blevet smidt ud af TESLA's system, og man kan nu kun lade privat, og ikke rundt omkring på TESLA's ladere.

Han siger også at hvis man betaler 35.000,- ind til TESLA (et eller andet) kan man få den optaget i deres system igen, og på den måde få lov til at lade ved deres standere.

Er der nogen der ved om dette har hold i virkeligheden ? - vil jo helst ikke smide en masse gode penge efter en bil der så alligevel ikke er en "rigtig" TESLA.

Ser frem til at høre fra jer.

Michael

Forummets indlæg er redigeret af Micjuel Sep 29 '15
RobertJ
RobertJ Sep 29 '15

Ikke købe en US import.
Tesla fraråder det, jeg fraråder det.

Det er totalskadede US biler genopbygget i østeuropa, der er begyndt at indfinde sig i EU.
Har endvidere læst mange steder der er generelt problemer med at få genopbyggede US biler tilbage i US systemet. Nu er de så læsset af i EU.

Er det den på bilbasen der har været annonceret, passer stikket ikke til EU superladere og den kan ikke lade 3 faset.

Du mister med stor sandsynlighed alt garanti på hele bilen, og kan ikke få den serviceret på tesla værksteder.

- R

T3S7A
T3S7A Sep 29 '15

Den kommer aldrig til at lade på Supercharger.

Der udover, rør Tesla ikke ved den, hellere ikke selvom du vil betale for det. Du kan ikke lade 3 faset, du kan formegentlig ikke finde et type 2 kabel som passer til de offentlig stander.

GPS bliver ikke opdateret. ingen software update. Internet, Rdio, App,  alt hvad der bruger data virker ikke.

Den skal virkelig være billig før det kan svare sig. Der er kæmpe risiko ved det. Tænk hvis du pludselig en mørk aften står på en hovedvej og bilen melder batteri fejl, eller DU fejl eller andet, som rigtig mange andre har prøvet. Du står selv med hele regningen.

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

Micjuel: Sælgere er noget fanden har skabt i vrede.

Måske siger han, at Tesla vil gen tilmelde den til Supercharger systemet. Men hvad siger Tesla?De vil sikkert gerne svare dig, men forvent en lang svartid.

Stikket i en sådan USA bil ser udfra mine øje ud til ikke en gang at passe på de europæiske Superchargere. Men hvad ved jeg egentlig om det? Jeg synes bare billedet af det ladestik jeg har set på en dansk indregistreret genopbygget USA model overhovedet ikke passer på en EU lade installation.

Så det vil også kræve en ombygning af ladestrøms indgangen, for at den kan passe på EU forhold.

Så sælgeren kan jo køre dig hen på en Supercharger og vise dig, at stikket passer, så det kun er betaling og software der skal til, hvis han vil modsige mig.

Den gut der har købt en skadet USA model og genopbygget den, har dummet sig, og står nu med et ubrugeligt produkt, sammenlignet med en "rigtig" Tesla.

Og nu ønsker han at sælge aben videre til dig? Lad ham være den eneste der har dummet sig.

Ved at købe en sådan bil, står du lademæssigt lige så dårligt, som hvis du købte en anden elbil, uden Supercharger netværket. Altså skal du holde ind i lang tid for at lade, hvis du er på farten. Og endda meget længere tid, end hvis du købte en, der kan lade med 3 faser som eksempelvis Fluence. Jeg forudser, at du kun kan lade på en fase 230 volt, og det er jo sjældent, at de findes i mere end 16 ampere.

Du vil selvfølgelig kunne trække 32 ampere 230 volt ud af et 32 Amperes 400 Volt CEE stik, hvis du kan få adgang til sådan et. Men de hænger ikke på træerne rundt omkring.

Til samme prisklasse kan du få den sprit nye Mercedes, der helt sikkert er kompatibel med det europæiske lade netværk. Og så kan du lige prøve at lave et tænkt eksempel på, hvordan du i de modeller du sammenligner, vil skulle gøre for at køre 1.000 km?

Fuldt batteri ved start. Køre så langt man kan, lade fuldt op i X tid, køre så langt man kan, lade i X tid osv. indtil du er fremme. Så vil jeg formode du opdager endnu et dårligt aspekt i netop denne model.

Håber, at hverken du eller andre vil falde for den "billige" fristelse. For det er den altså ikke.

SuneH
SuneH Sep 29 '15

Enig med ovenstående, køb evt. en BMW i3 hvis pengene ikke rækker til en brugt EU Tesla.

MS
MS Sep 29 '15

Hej Michael. Helt enig i hvad andre har svaret. Det er ikke risikoen værd og der er stor sandsynlighed for at du kommer til at stå som en skuffet Tesla-ejer med mange frustrationer. Og helt enig i SuneH's bemærkning - har også en i3'er - fremragende el-bil også, der er klasser bedre end de øvrige på markedet lige p.t. Tesla er naturligvis nummer 1 :)

BlackPanther
BlackPanther Sep 29 '15

@Micjuel

Mit råd er: køb ikke !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Micjuel
Micjuel Sep 30 '15
Hej alle

Tak for de gode råd - jeg venter til der er råd til en "rigtig " Tesla