Loading...
dk

Lån af snekæder | Tesla Forum

Mack
Mack Sep 29 '15

Er der en venlig sjæl man kan låne et sæt Tesla snekæder af, til en tur til Norge i uge 52, og man er blevet lidt jysk over at skulle investere i et sæt, bare for en tur :-)

SuneH
SuneH Sep 29 '15

Mack, skal også selv til Norge i uge 52. Men håber på at helt nye vinterdæk er nok? Er der lovkrav om at medbringe vinterdæk, ved du det?

Mack
Mack Sep 29 '15

Er ikke et lovkrav, medmindre bilen vejer mere end 3500 kg, men anbefales.

Lille sjov detalje, de har heller ikke et krav om vinterdæk, blot sikre sig tilstrækkeligt vejgreb i forhold til føret, om nødvendigt ved brug af fks. vinterdæk, etc.... herunder ligger nok at du så også skal have snekæder med, for "at sikre sig tilstrækkeligt vejgreb"

KimT
KimT Sep 29 '15

Købte sidste år et sæt "Alaska snow sock" i det lokale Silvan til kr. 100,- (restsalg) Jeg mener faktisk at de er så store at de også passer på Tesla'en

http://alaska.alaska.dk/Resources/Files/Snow/Snowguide.pdf

RobertJ
RobertJ Sep 29 '15

Mener ikke der er belæg for at en snow sock er bedre en gode vinterdæk.
Tværtimod mangler de jo profil.

Jeg ved MDamm har haft god succes med Maggi trak traksport, som denne model

Fandt også lige normale snekæder til std. dæk her

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Sep 29 '15
MDamm
MDamm Sep 29 '15
Yes, er glad for mine kæder, men har også forsøgt at glemme, hvad de kostede i snart et år nu. Maggi Trak Sport er billigere hos Tesla end det link der er ovenfor. Der kostede et sæt på to DKK2.800,-

Tror ikke det er smart med standard kæder, der er ikke meget plads i skærmkasserne til at sætte kæder på..

@Mack, du har AWD på din bil, så jeg tror ikke du får noget problem. Har selv kun brugt mine kæder når vi kører i dybsne, eller på is i bjergene, og vi har kun træk på baghjulene. Skal selv bruge mine kæder til Nytår, så jeg kan ikke låne ud.
Forummets indlæg er redigeret af MDamm Sep 29 '15
DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

Det kan da være, at der er en med et par Tesla referrals, der vil bruge sin gevinst på en udlejningspulje?

3 styk. Udlejes for 500 kr for en ferie. Det kan da ikke gå galt, og må være en god måde at "hæve" sin gevinst på.

Mack
Mack Sep 30 '15

#MDamm Tror nu heller ikke at der bliver problemer, men men men, ville være træls at holde 10 km fra mål i dyb nysne og mangle dem :-)

Vil selv kun bruge dem som Tesla anbefaler, og har tilbudt mig til de 2800 kr.

KS
KS Sep 30 '15

Jeg køber gerne en 5 sæt og ligger i garagen, til folk som er interesserede i at låne dem?

P85DK
P85DK Sep 30 '15

:-) så husk lige at få et sæt med der passer til 21"

RobertJ
RobertJ Sep 30 '15

Maggi Sport Trak 217 har den fordel at de både fitter på 245/45R19 og 245/35R21.
For 22" er 295/25R22 eneste godkendte til denne type kæde, ved ikke hvilket dæk 22" brugere har.

Men det er den største model de fører.

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ Sep 30 '15
Lau
Lau Sep 30 '15

@Ken, jeg er interesseret! Kæder til R19 vinterhjul. Vi skal til Bad Gastein i uge 52.

Forummets indlæg er redigeret af Lau Sep 30 '15
SuneH
SuneH Sep 30 '15

Ken! Den er jeg med på. 19 tommer vinterhjul, i uge 52.

RobertJ
RobertJ Sep 30 '15

Tror det er snekæder det drejer sig om drenge. ikke vinterhjul.
med chance for at jeg misforstår ?

SuneH
SuneH Sep 30 '15

He - den kommunikation, den er en svær ting.

Jeg vil ganske rigtigt låne SNEKÆDER, og de skal passe til mine 19 tommer vinterhjul. OK?

DeaconWP
DeaconWP Sep 30 '15

Det sjove ved hjul på en Tesla er faktisk, at den er godkendt til både 21 og 19" hjul. Og derudover er det jo næsten kun hullet i gummiet, der er forskelligt. Så bredden og omkredsen af gummiet er jo næsten det samme på de to varianter.

Så det er ligesom Nylonstrømper til fruen derhjemme. One size fits all.

PeterE
PeterE Sep 30 '15

Man kan sige rigtigt meget om vinterdæk i Norge, og hvis man skal igennem Sverige så bliver det automatisk et krav. Uanset hvad, så er det efter min mening regning uden vært at køre uden vinterdæk i Norge. Jeg har desværre prøvet det en enkelt gang...

Snekæderne er i nødvendigvis et must, de er bare virkelig rare - når man først har fået dem på. Sidste år havde jeg både snekæderne og snowsock med. Snowsock kan sættes på meget nemt og hurtigt og giver et virkeligt godt greb på sne og is, til gengæld bliver de slidt istykker hvis/når man kører på asfalt. Snekæderne er mere holdbare, og tager bare længere tid at sætte på. 

Hilbert
Hilbert Sep 30 '15

Maggi Sport Trak tager 2 min. at montere - og man kører ikke med snekæder på asfalt - slet ikke i en Tesla.

PeterE
PeterE Sep 30 '15

Fedt, så skal Maggi have en chance :)

Sider: 1 2 »