Loading...
dk

Skal jeg købe eller lade være? | Tesla Forum

Legoland
Legoland Sep 29 '15

OK, jeg har gået i et års tid og ventet på en Model X. Nu ser det ud til at jeg ikke kan få den uden afgifter og så er det ikke aktuelt længere. Grunden til at det skal være en X, er at den SKAL kunne trække en tungere trailer og vi kører jævntligt med en masse grej. Den skal erstatte en MB E350 Stc

Så hvad skal jeg gøre?

  1. Købe en Model S og også beholde MB'en?
  2. Glemme alt om en Tesla?
  3. Finde en hel masse danskere der vil have en Model X og foreslå Tesla at vi lægger en fast ordre til levering før 31.12 og håber på vi kan komme først i køen?
  4. Er der nogen som har en Model X til levering før 31.12 som de vil sælge?

Hvad ville I gøre?

Tesla har fortalt mig at fristen for bestilling og levering før 31.12 er 1.10. Så det er ved at være tiden.

Jeg er godt tilfreds med min MB E350 og den kan alt. Jeg har gratis solcellestrøm.

Sithfury
Sithfury Sep 29 '15

Jeg tror ikke på at der bliver leveret Model X i Europa i 2015.

Mit bedste bud vil være at flytte til Norge..

(Sorry, men jeg er så meget i kulkælderen, over at vi kan have så dårlige folk, til at bestemme i det her land..)

RobertJ
RobertJ Sep 29 '15

@Legoland -

Afvent situationen, der kan komme alle mulige løsninger i spil ift. elbils afgiften.
Vi kommer nok ikke til at undgå afgiftsfælden helt, men det er jo også sådan at det skal være nu hvor vi har valgt at bo i danmark. 

Jeg ville ikke bestille en Model S hvis jeg havde trailer krav. Du har endnu 3 fulde måneder til at købe en ny/nyere på privat markedet, hvis du ser det som en løsning.

Genild
Genild Sep 29 '15

Mange har gennem årene konstateret, at den ideelle kvinde (nymfomanen med rengøringsvanvid)  var uopnåelig, og i desperation valgt en anden model. Godt halvdelen af den nuværende danske befolkning har derefter så smerteligt kunne berette om udgifterne i forbindelse med bytning af denne i desperationen valgt model.

I mine øjne er din baggrund for at vælge en Tesla S helt skæv, og en risikoanalyse vil jo komme ud med en sandsynlighedsfaktor på 99 for en fiasko. Hvis dit behov er ufravigeligt, og det ved du jo bedst selv, er det i mine øjne ikke specielt smart at vælge en model, hvor du med sikkerhed IKKE kan koble en trailer bagefter.

Mit råd vil derfor være at vente, lade være med at kigge på et besparelsespotentiale, men i stedet kigge på det beløb du sætter til, ved at vælge den forkerte.

Mvh Lars 

BlackPanther
BlackPanther Sep 29 '15

Da jeg godt vidste at Model X vil være en "no go" pga. afgifterne, valgte jeg en model S. Men jeg beholdte også vores gamle bil med træk på da den er forholdsvis billig bl.a. 2 års interval på eftersyn m.m.
Den gamle bil bruger vi så til den store trailer samt når vi skal parkere inde i byen (små parkeringspladser eller "dårlige" kvartere...
Tesla'en bruger vi på vores ugentlige lange køreture samt ferier. Så km forbruget er min 90% Tesla og resten den gamle bil......
 

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

Et tænkt scenarie?

En Tesla i dag til 1 mio.

Afgift i 16? 400.000

Salg af brugt Tesla til ?1,2 mio??

En X er også steget 400.000. Men du har tjent de 2??

 

ADVARSEL: Der er mange der har købt en Tesla, blot for at sælge den som sprit ny i 2016, til 1,3. Ubrugt.

Alle der vil have en Tesla model S, har da købt en i år. Så der er ingen der vil købe en Tesla S før oktober 16. Til den tid er der mange der vil sælge sin investering, så de vil sælges for max 1,2 mio Så vil du kun have tjent 100.000, ud af de 400.000kr. For din brugte.

Så den vej dur det nok heller ikke???

runeh
runeh Sep 29 '15

Deacon du kan glemme ALT om at tjene på at købe en Tesla. Vil du tjene på en bil, skal du købe en superbil eller veteranbil til 5-10 mio. eller mere. 

Du kommer aldrig til at tjene ved at købe en Tesla nu og sælge i 16. Bl.a. af de årsager du skriver. 

Men problemet er, at der er jo ikke folk der gider købe en tesla med afgift, fordi den er for dyr. Der er ingen købere. De gider heller ikke købe en brugt tesla til "afgiftspris", for den er stadig for dyr. Og de gider da slet ikke betale dig mere for din bil, end du selv har givet, uanset om en ny koster en helt urealistisk pris. 

Så du har din Tesla, du har givet 1 mio for i 15. I 16 kan du få 800k for den eller mindre, det samme som i år. Ingen mennesker vil give dig 1 mio eller mere for den. 

P85DK
P85DK Sep 29 '15

Tror Tesla indregistrerer alle egne og demo biler der kommer til Europa inden 16 i Danmark, så er de inde uden afgift og så har de frihed til at sælge dem i dk eller lade være

Der kommer til at være en overflod af Teslaer til salg i 16

lysmanden
lysmanden Sep 29 '15

p985dk: mener du så at de betaler for et sæt plader? For det kræver jeg at man betaler for pladerne for at få den indregistreret?

DeaconWP
DeaconWP Sep 29 '15

Runeh: Jeg tror du har ret. Og det var også min pointe med det jeg skrev. Jeg analyserede et sæt tanker. Og advarede mod at bruge dem.

Men jeg ved, at der er mange, der tænker anderledes, og håber på et godt afkast af deres investering.

Pharma
Pharma Sep 29 '15
Et lille kuriosum...
På en prøvetur i Svendborg vendte vi de fremtidige muligheder for en indkøbt Model S. Han bekræftede muligheden for køb af større batteripak, som tiden og udviklingen nu fører til... som forventet. Hvad var knap så forventet var hans tilgang til muligheden for en trækkrog. Hans vurdering er, at det helt sikkert kommer... som en naturlig mulighed for mersalg til eksisterende kunder. Måske Tesla vil af- eller bekræfte... måske ikke :)
RD_85D_15
RD_85D_15 Sep 29 '15

Bemærk denne fra marketnews omkring timing af køb: 

Tesla Danmark har i øjeblikket så travlt, at selskabet har været nødt til at melde en skæringsdato ud.

Onsdag er nu sidste sikre dato for en billig og skræddersyet Model S i Danmark.