Loading...
dk

Er det nu man skal købe en brugt model S? | Tesla Forum

janla007
janla007 Oct 21 '15

Jeg har en S 85 og har bestilt en P90D, hvordan tænker I prisudviklingen vil være for salg af ens "gamle" Tesla? Skal til at tænke på at sælge min nuværende Tesla.

Ser frem til at høre fra jer

Hilsen Jan

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15

Mit bud er priserne er uændret lige nu, dvs. ca. samme pris som for 14 dage siden. Da der stadig er mange biler tilsalg, og stadig er mulighed for at få igennem Tesla og andre lande. 

Men des tættere vi kommer på 31.12.15 og så endda i det nye år, des mere tror jeg du kan få for din bil. Specielt i det nye år, så vil det ikke længere være muligt at købe brugt i udlandet, så er den eneste mulighed for at få en brugt/billig tesla, er på brugtmarked i DK. Så hvis økonomien kan bære 2 biler, ville jeg vente med at sælge til næste år. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Oct 21 '15
janla007
janla007 Oct 21 '15

Hej T3S7A

Jeg var nok af samme holdning som dig og venter helt sikkert med at sælge til januar/februar måned.
Tak for din besked og ha en god dag

Hilsen Jan

Hookmaker
Hookmaker Oct 21 '15

Enig, når skodderne for import går ned, så er der kun dem på bilbasen til gammel pris..;-)

Raymond
Raymond Oct 21 '15

Jeg venter med at sælge den gamle til maj måned - jeg tror, der lige skal gå lidt tid, førend priserne har stabiliseret sig

Thor
Thor Oct 21 '15
Hvordan tror I, priserne udvikler sig på de modeller som ikke har softwaren til Autopiloten ? Jeg har svært ved, at vurdere hvad det betyder for, at sælge eller købe en. For mange er det jo en dealbreaker, hvis bilen ikke har softwaren.
MartinPedersen
MartinPedersen Oct 21 '15

Med alle de Teslaer der er til salg, og med alle dem der er hamstret, og som  kommer til salg den 1 januar, hvem er det så i vil sælge til?

Jeg tænker lidt, at dem som stod og var interesseret i en Tesla, at de HAR bestilt nu hvor de kunne spare 500.000kr...

Thor
Thor Oct 21 '15
Jeg kan sige så meget, at jeg har ikke. ;-) Men hvis jeg ikke når, at finde en inden 01.01.16, så springer jeg over. Man kan jo håbe, at EU ikke acceptere lovgivningen, når den er giver andre en så stor fordel.
Hookmaker
Hookmaker Oct 21 '15

Ja man kan spå om meget, men med den hast Tesla har fået solgt deres "lager" så skal der nok være købere til en afgiftsfri Tesla efter at grænserne er blevet lukket. Der er MASSER der stadig gerne vil have en Tesla.

Bluecoffee
Bluecoffee Oct 21 '15

Jeg beholder også min S85 fra december 2013. Nænner simpelthen ikke at sælge. Til gengæld ryger Peugeot 206-dieselhakkeren nu og bliver erstattet af en Leaf som bil nummer 2. Så er jeg helt elektrisk.

Hviidbjerre
Hviidbjerre Oct 21 '15
Hej MartinPedersen
Må man af nysgerrighed tillade sig at spørge om du selv er/eller bliver Tesla ejer?
Jeg fornemmer en vis pessimistisk linje/tilgang til bilen, teknologien, reglerne mv.

Men i øvrigt fint med forskellige holdninger og djævlens advokat, så emner belyses bredt.
Mvh
Kristian70k
Kristian70k Oct 21 '15
Citat fra MartinPedersen

Med alle de Teslaer der er til salg, og med alle dem der er hamstret, og som  kommer til salg den 1 januar, hvem er det så i vil sælge til?

Jeg tænker lidt, at dem som stod og var interesseret i en Tesla, at de HAR bestilt nu hvor de kunne spare 500.000kr...

i og med de ikke fik muligheden for at bestille efter udmeldingen kom den 9. oktober kan det jo være der gemmer sig en køber eller to i kulissen.. det håber jeg da :) 
MartinPedersen

Hej,

Jeg ejer ikke selv en Tesla, men årsagen er bestemt ikke at jeg ikke er vild med bilen! Jeg ville gerne have haft en Tesla uden lak, men til gengæld højglanspoleret =)

Årsagen til at jeg ikke ejer en Tesla er simpel, jeg gider ikke miste penge på biler. Det blev jeg træt af for nogle år siden, og jeg spekulere nu i køb og salg af biler ved at "udnytte" afgiftsreglerne lige til grænsen.

Og så kan det godt være min kritiske tilgang til folks opfattelse af at de har købt guld på 4 hjul, at den engang i mellem skinner igennem, men det er ikke ment ondt =)

I dette tilfælde spørger jeg af nysgerrighed, hvem der skulle købe alle de biler der kommer i omløb inden længe (det er ikke en konstatering af at det ikke kan lade sig gøre), og jeg er oprigtig interesseret i svaret, da jeg som spekulant selv har svært ved at se det.

Hviidbjerre
Hviidbjerre Oct 21 '15
Der skal være plads til alles holdninger. Med min sparsomme viden på området, ser det for mig ud som om der netop er historisk potentiale i spekulation her.
Både ift. historisk lignende situationer, det politiske systems typiske adfærd, teknologiens fremtidssikkerhed mv.
Jeg er ikke spekulant. Planer efter at beholde min kommende tesla i rigtig mange år.
Men netop på grund af den faktuelle afgiftsituation i Dk håber jeg, at jeg netop har investeret i en bil, som for mig netop ikke taber værdi som andre typiske nye biler. Ellers havde jeg aldrig turde spendere den sum på en bil.
Hviidbjerre
Hviidbjerre Oct 21 '15
Min største frygt er:
1 - Tesla går bankerot fx. pga et forfejlet Mars eksperiment eller lign.
2 - At drivhjulet kræver udskiftning hver andet år efter det 8. års garantiperiode.

Men man ved aldrig hvad fremtiden bringer. Den der intet våger...
Pt. glæder jeg mig bare til at smøre Tesla grinet på om en lille måneds tid.
MartinPedersen

I forhold til at ville købe en bil der taber langt mindre end andre biler i samme prisklasse, så er jeg sikker på at du har ramt rigtigt =)

sjensen
sjensen Oct 21 '15

Martin spørger "hvem der skulle købe alle de biler der kommer i omløb inden længe", og det er jo et relevant spørgsmål når der har været et stort indkøb af Tesla'er op til 1/1.

Der er bare rigtig meget der tyder på at jo flere Tesla'er der kommer på gaden, jo flere bliver interesseret i at få sin egen. Det er ikke mindst via naboer, kolleger, familie, etc. "Sygdommen" er smitsom :-)

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15
Hvis vi nu antager at afgiftfritagelsen ville havde været forlænget 2 år mere, så havde der ikke været solgt helt så mange Tesla de sidste par uger som nu. Men der ville helt sikkert have været solgt flere Tesla over de næste 2 år, som der er solgt nu. Så må man jo også antage at der vil være et brugt marked efterfølgende, nu hvor der ikke længere kan købes "billig" Tesla
ODE90D
ODE90D Oct 22 '15

@Hviidbjerre: Man skal jo aldrig sige aldrig, men Tesla har opnået det som alle de store kæmper for i øjeblikket - og knækker Tesla nakken skal der nok være nogen til at overtage virksomheden og føre den videre. Så jeg tror du kan sove lige så roligt som en VW ejer. Mon ikke også drivhjulet bliver bedre med årene så man kan nå at få et, der kan holde lidt længere?

Hookmaker
Hookmaker Oct 22 '15

Det kan godt være der er en 50-60 biler til salg lige nu på BB og at der er "en del" (det er dog ikke særlig mange) der har købt med spekulation for øje + en del der skal skifte, men det batter INTET efter 1/1 hvor der er adskillige tusind danskere der stadig gerne vil have en Tesla.

Det er heller IKKE utænkeligt at man kan tjene 100-200K på en ny bil over det man selv har givet, - det ER BEVIST i Norge, hvor flere har tjent endog rigtig meget på at udnytte at en hel del faktisk ikke "gad" vente i 3-6 mdr. på at få en bil. 

Sider: « 1 2 3 »