Er der nogen der ved om man SKAL tage hænderne på rettet med et fat interval, eller kan man faktisk køre på autopiloten "uden" at have hænderne på rettet, hvis altså vej forholdende tillader det ?
Er der nogen der ved om man SKAL tage hænderne på rettet med et fat interval, eller kan man faktisk køre på autopiloten "uden" at have hænderne på rettet, hvis altså vej forholdende tillader det ?
I dag hedder det vel bare "Autopilot komfortfunktion" - hvor den mest synlige del er radar (den lille firkantet boks nederst på kofangeren : http://my.teslamotors.com/...sign?source=homepage), samt kamera i forruden.
Tak og øv.
Det er jo nok mere servomotorerne der kan dreje rattet og styre bremse/speeder der mangler i vores biiiilige modelS 70D uden autopilot tilkøb... ;-)
Nej. Alt HW er installeret i ALLE biler siden sep. '14. Den pris der står på deres hjemmeside (pt. 26.000) er "bare" for at aktivere det. Det vil være alt for omfattende at skulle installere det efterfølgende, og iflg Musk stort set umulig på biler fra før sep. '14
Hmm.
Du har nok ret fordi der er i hvert tilfælde radar installeret i min.
Gad vide om det så kan lade sig gøre at aktivere det uden at betale 26.000,-
Nej prisen er pt. 26.000,- for at få det aktiveret. Du betaler så at sige for HW på bagkant. Du kunne have sluppet ca 5.000,- billigere hvis de havde gjort de fra fabrikken.
Alt hvad de gør er at aktivere det på bilen. Om de kan gøre det remote efter betalingen er gået ind, eller om de vil have den ind, vides ikke.
PS de bruger jo også en del af HW allerede til kollisions advarsel m.m.
Glædeligt overrasket over at opdateringen kom allerede i dag. Planlagde meget hurtigt en tur til familien på et par hundrede kilometer.
Har nok kørt omkring 85% af turen KBH <--> Næstved med autostyring mv. Vil tro at den kan klare ca. 95%. Ved ikke jeg vil sige at det er fedt, for det er virker næsten så godt at det er uneventful, så ordet imponerende er nok mere passende. Det skal prøves..
Tror forresten at EU har fået en version der er lidt nyere end den der vises videoer fra i USA, kan se at nogle af de ting der er blevet nævnt med hensyn til placeringer af ting i displayet (f.eks. ur og temperatur), er ændret. Har endnu ikke fået prøvet parallel-parkering.
Der var rimeligt god aktivitet i Køge på SuC. Og forresten, den af jer der har Knight Rider lys bagpå i Tesla logoet, det ser helt vildt godt ud. Meget misundelig :)
Idag var virkelig legedreng dag på Lyngbyvejen! Autopilot er så cool. Havde venner med ud på to ture og deres smil sidder stadig fastklistret. Og-
@EW: Man kan godt slippe rattet helt i noget tid... måske 20-30 sekunder uden at få nogen alarm, længere tid skal jeg lige tage mig sammen til.
Jeg syntes ikke bilen aflæser skiltene med hastighedsbegrænsning efter opdateringen, de bliver ikke vist i displayet ved forbi kørsel og ses heller ikke på navigations billedet. Oplever I det samme ?
/Jens
For de af jer som ligesom jeg ikke har fået opdateringen endnu, skal i blot genstarte.
Jeg genstartede som beskrevet på diverse amerikanske forums og 30 min efter var der en opdatering klar til at blive installeret.
Jeg synes autopiloten er langt over forventningen, den gør det bare så godt. Kørte lige til Hjørring og tilbage til Aalborg for at prøve det af. Det var ikke meget jeg selv fik styret bilen, den ordnede det meste selv. Der var vejarbejde i Limfjordstunellen den ikke helt kunne finde ud af, men et blink med blinklyset og den var på rette spor igen.
@Jens7700, jeg synes min ser/viser skiltene fint. De vises lige til venstre for vejbanen i displayet.
Almindelige skilte virker fint. Bemærkede dog at vejarbejde skilte med LED ikke virkede i dag. Måske husker jeg forkert, men husker det som om de også har virket på et tidspunkt.
Har kørt mere end 3500 km med autopilot i 3 versioner. Det funker overbevisende godt. Både det mest nervepirrende, men også mest imponerende er når man kører i yderspor på autobahn under vejarbejde. Der er der ikke meget rum, men har oplevet at den navigerer flot ind når rækværket pludselig slår knæk ind i banen. Er pt. på rejse (uden Tesla'en) og fået besked på at en ny version er klar. Glæder mig til at se hvad den kan. Hvad version køres der pt med?
Husker det som om der stod: 2.7.77
Som passer med seneste herfra:
http://ev-fw.com/track-reports.php
Jeg kan ikke finde hoved og hale i, hvornår hastighedsgrænsen vises i instrumentpanelet. Nogle gange er den der andre gange ikke.
Jeg ville gerne have hastigheden vist hele tiden.