Loading...
dk

Firmware 7.0 | Tesla Forum

Ledsager
Ledsager Oct 28 '15

Hvor er det i øvrigt ærgerligt med den lidt besværlige måde at skifte vejbane på i autostyring, hvor man både skal have en hånd på rattet - ret tydeligt endda - og så have blink på. Det er lige før det er nemmere - og i hvertfald mere nøjagtigt - at slå autostyring fra og så selv skifte bane og herefter koble autostyringen på igen.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 28 '15
<p>Helt enig. Brugte AP på en tur til Kbh. i dag. Det virkede temmeligt omstændigt mht. måden hvorpå man skulle holde på rattet ved vognbaneskift. Mener at have set videoer fra USA, hvor der foregik anderledes vist endda uden en hånd på rattet. Måske det er noget lovgivningsmæssigt i DK/EU som gør at det forholder sig anderledes her end i USA?</p>
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 28 '15
lasen
lasen Oct 28 '15

@Ledsager - samme udfordring med autoparkering her - og kan heller ikke finde ud af vognbaneskift - er ved at knække blinkarmen af og nogle gange blinker bilen bare uden at skifte bane

Nogen der har en bullet-proof opskrift ?

Tesloid
Tesloid Oct 28 '15
1. Hånd på rat 2. Blink og hold blinker 3. Vent til striber i display er stiplede 4. Slip blinker men tidligst når bilen er over halvvejs i den nye bane. Min syns den ville tilbage da jeg slap for tidligt :(
lasen
lasen Oct 28 '15

@Tesloid

Tak - 3 og 4 holdt min tålmodighed ikke til - håber motorvej ml Skanderborg og Aarhus er "ledig" i morgen tidlig:-)

Ledsager
Ledsager Oct 28 '15

Det er jo fint nok med en hånd let på rattet ved vognbaneskift - og i det hele taget - men der skal klemmes lidt før den vil skiftevognbane selv om blinklyset er tændt.

Kristian70k
Kristian70k Oct 28 '15

Hvis i læser det som Tesla skriver mht sikkerhed på deres nye opdatering, så er det tydligt beskrevet man skal holde hænderne på rettet.. og det er ved vognbane skift tydeligt den lige skal vippes lidt af føren.. så bilen er sikker på at man har tjekket for hurtig bagfra kommende trafik.. den kan jo ikke tjekke så langt bagud fordi det er på sensor basis.. Synes det nye design er fedt, og auto ster fungere super. men klart den har sine børne sygdomme :) ville ikke forvente hverken mere eller mindre for sprit nyt software.. 

griffel
griffel Oct 28 '15
Hvad er formålet med autopilot og automatisk vognbaneskift hvis man skal hænderne på rattet? Så er det jo ikke automatisk...
NOELON
NOELON Oct 28 '15

I de tidligere versioner var det muligt at lave vognbaneskift med blinker uden at have hænderne på rattet. Så det ser ud til at det har været genstand for regulatorisk update. Har lige fået den nye version 7.77, men har ikke haft mulighed for at teste endnu.

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 28 '15
Sprit ny og sprit ny.... :) bortset fra metoden ved vognbaneskift er jeg nu også vældig imponeret. Kun en enkelt gang i dag var jeg nødt til at tvinge rattet mod venstre da den ville vælge en afkørsel i stedet for at fortsætte lige ud. På vej hjem med lavtståenede eftermiddagssol forude kunne den dog heller ikke læse striberne, hvorefter den bad mig om at styre selv i en periode. Alt i alt er jeg super tilfreds og imponeret over AP so far.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 28 '15
Klaus_
Klaus_ Oct 28 '15

Citat fra Gustavsfar1 Kun en enkelt gang i dag var jeg nødt til at tvinge rattet mod venstre da den ville vælge en afkørsel i stedet for at fortsætte lige ud. 

Det oplevede jeg også igår - dog i en højresvingsbane. Men i dag fortsatte den lige ud, til trods for at bilen foran valgte at tage højresvingsbanen.... gad vide om den lærer hurtigt eller om det er random :)

Kristian70k
Kristian70k Oct 28 '15

Griffel, det er jo et faktum du skal have hænderne på rattet, det kan Tesla jo ikke komme uden om.. det er derfor du skal vise du er vågen når du skal skifte bane... hvis du ikke er tilfreds med det kan du jo slå det fra :) mit gæt er det ikke bliver anderledes, fordi det er et krav..

griffel
griffel Oct 28 '15
Jeg mener bare at det er en lidt unødvendig feature hvis man både skat have hænderne på rattet OG blinke. Hvad skal automatikken så gøre for dig, som du ikke ligeså godt selv kan gøre når du nu er i gang med at blinke og holde på rattet?
Har ikke fået min TMS endnu, men det gør jeg i morgen :-D
NOELON
NOELON Oct 29 '15

Som sagt har jeg ikke prøvet den seneste version. Men det jeg har prøvet har været både so cool og grænseoverskridende... Men jeg er ikke et secund i tvivl om at dette er vejen frem ift. mere sikker trafik.

Ingen tvivl om at Tesla's aproach er at lade alle os hjælpe med at at bilen lærer - maskin læring. Den bedste til at beskrive dette er Henrik Mikael Kristensen i følgende tråde på Ingeniøren:

http://ing.dk/artikel/tesla-sender-foererloes-bil-til-ejerne-over-nettet-179524

Her diskuteres Tesla's aproach over for Volvo's. Big Data overfor Closed environment test....

http://ing.dk/artikel/misbrug-af-teslas-autopilot-ejerne-saetter-sig-paa-bagsaedet-og-laeser-avis-179757

Gad vide hvem der vinder??

Ledsager
Ledsager Oct 29 '15
Er der ikke andre der har oplevet at bilen ikke placerer sig midt i banen hvis man kører i overhalingsbanen og der er et midterautoværn relativt tæt på vejbanen, som det er tilfældet fx på motorring 3?
Lborch
Lborch Nov 3 '15
Jeg kan se tidligere i tråden at andre også venter... Men kan det passe at autopark efter 1,5 uge stadig ikke er kalibreret???
Werge
Werge Nov 3 '15

@Lborch har du prøvet at genstarte den store skærm. Min virkede kort efter - kan være et tilfælde.

(Hold begge scrollhjul nede nogle sekunder, indtil skærmen går i sort).

Forummets indlæg er redigeret af Werge Nov 3 '15
oleviby
oleviby Nov 3 '15

Min S70D har sagt calibrating siden dag1, men parkerer som en drøm

Lborch
Lborch Nov 3 '15
Ja, har forsøgt at genstarte et par gange...
@oleviby Skriver den at den kalobrerer, men funktionen virker?
Mack
Mack Nov 4 '15

Tror jeg er ved at blive tosset....

Efter opdateringen kan jeg ikke finde km tælleren nogen steder, er det bare mig der har en blokkering, da jeg måske er kommet til at kørt ca. det dobbelte af det normale siden jeg fik bilen.... er den bare gemt rigtigt godt, eller har de glemt den i programmeringen? 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »