Loading...
dk

Firmware 7.0 | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 19 '15

Man behøver vel ikke nødvendigvis at ligge VED bilen og vente? Bilen er jo tilpas stor til at man kan campe bagi med en madras hvis det er. Det gør det da trods alt til en lidt mere komfortabel og knap så kold ventetid.

MS
MS Oct 19 '15
Ja - det er helt fint at campe bagi med en madras. I helt ekstraordinære nødsituationer er det faktisk en fin løsning - se billede.
Kochen
Kochen Oct 19 '15

Hej MS, hvor har du købt den lugtmadras, den se ud til at passe perfekt, sådan en vil jeg også gerne have.

MS
MS Oct 19 '15
@kochen - ja, den er faktisk godt tilpasset. Jeg har kun brugt den een gang hvor alternativet var et lille og koldt telt. Her fungerede det perfekt og bilen blev jo holdt dejlig lun på 22 grader og lidt a/c gennemstrømning. Jeg fandt den på en udenlandsk hjemmeside (aliexpress) - men den kom til at koste næsten 1.000 kr. med told og moms. Så ikke den billigste løsning.
Jesper74
Jesper74 Oct 19 '15

Hvis trafikstyrelsen (eller hvem det nu er der skal give tilladelse) behandler en forespørgsel fra Tesla eller er i en godkendelsesproces, ville det vel være rimelig offentlighed i forvaltningen, at de meddelte dette... 

Lennartbj
Lennartbj Oct 19 '15
For EU er det sikkert en fælles ting at godkende 7.0. Så hvis de siger ok er den ok i alle lande.
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 20 '15

Ja det skulle ikke undre mig at EU trækker den i langdrag! :(

ODE90D
ODE90D Oct 20 '15

EU typegodkender køretøjer, men den godkendelse har Teslaen jo allerede fået. Jeg tvivler ærlig talt på at det handler om myndighedsgodkendelse, da der ikke, hvis man ser bort fra "Lane Changing" feature, er noget i Tesla's Autopilot, der ikke allerede findes i en lang række biler, der er godkendt til at køre i Europa. Kunne man forestille sig, at det er Tesla, der bruger det som undskyldning?

Lars72
Lars72 Oct 20 '15

@elgaard -også min tanke. 

Formoder de skal have samlet nogle data ind på bilerne i usa - forbedre autopilot yderligere med update inden EUR lancering. Tror ikke tesla kan tåle en ulykke med autopilot, selvom føreren skal være opmærksom.

Så vil medierne slagte dem ligesom de gjorde for 2 år siden, når der efter 10 min.  gik ild en smadret tesla. 

Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Oct 20 '15
Maho
Maho Oct 20 '15
Så er USA sgu da ikke det bedste sted at "teste". Her kan man jo gå et sagsanlæg på 200 mio $ hvis man glider i et tyggegummi i en butik :-)
T3S7A
T3S7A Oct 20 '15

Maho: +1

T3S7A
T3S7A Oct 21 '15

Skulle komme en specielt ver. af 7.0 til EU. Hvor autopilot kun virker, ved at man har hænderne på rattet hele tiden. Fjerner man hænderne vil den med det samme bede om man holder på rattet igen, ellers vil den trække ind og stoppe. 

Maho
Maho Oct 21 '15
Hvor har du hørt det???
Klaus_
Klaus_ Oct 21 '15

Det vil være noget lort hvis de gør det. Så ender det bare med at folk begynder med kreative løsninger så bilen TROR der er en hånd på rattet - og så når der virkelig er behov for en hånd på rattet, får man ikke advarsel om det, fordi bilen tror man allerede har det...

Så jeg krydser fingre for at det ikke er tilfældet! 

jhyldgaard
jhyldgaard Oct 21 '15
Jeg kunne også godt tænke at vide hvor T3S7A har den oplysning fra, hvorfor skulle det være anderledes end i USA. Har hørt at Man kan "snyde" autopilot i Mercedes ved at holde knæet på rattet.
Maho
Maho Oct 21 '15
Er 7.0 i øvrigt frigivet i USA som planlagt?
tintin
tintin Oct 21 '15

Jeg var hos Tesla i New York i fredags og opdateringen var rullet ud

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 22 '15

Hentede min længeventede Tesla igår i Århus, her nævner leveringsmanden, at han var ret sikker at på firmware 7.0 ville blive udrullet til det danske marked i næste ude. Han nævnte samtidig at de "firma" biler de havde som blev anvendt af medarbejderne allerede havde fået 7.0 installeret... 

så mon ikke at 7.0 udkommer til os engang primo november

Maho
Maho Oct 22 '15

Hej NT82. Tillykke med bilen!! - Talte du med sælgeren om rygterne om at der er myndighedsmæssige godkendelsesproblemer? Er det er "and" eller er de løst eller hvordan :-)?

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 »