Loading...
dk

Nye vaner... | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Oct 1 '15

Jeg måtte sande her i dag, at man åbenbart tillægger sig nogle nye vaner når man har haft en Tesla.

På min første tur uden min Tesla, men i vores diesel bil, var jeg en tur i Vojens i dag, og på vejen retur skal jeg have tanket bilen. Jeg kører ind til Shell ved rastepladsen Skærup, stopper kortet i standeren og sætter tuden til bilen og den begynder at tanke.

Imens vælger jeg så at gå ind i butikken og ser til min fornøjelse at de har 3 stykker smørrebrød til "kun" 79,- så dem bestiller jeg jeg, der ligger også et MetroExpress på et af bordene, så med avisen, 3 stykker smørrebrød og en cola sætter jeg mig til at læse og spise.

25 minutter senere er jeg færdig, sætter tingene væk og går ud til bilen hvor jeg kobler "ladestudsen" af bilen og skal til at sætte mig ind, da en lettere vred Shell medarbejder fortæller mig at det altså ikke er tilladt at parkere foran standerne. Jamen jeg var jo ved at tanke, hvor svaret så var" Sguda ikke i 20 minutter".

Joe, det mente jeg nu nok, det plejer det jo at tage, når man også skal have en bid brød og læse avisen ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Oct 1 '15
supergaard
supergaard Oct 1 '15

Så længe du ikke glemte:

1. At betale for drivstoffet
2. Slukke motoren
3. Låse bilen
4. Trække håndbremsen

- har tit forladt en lånebil kørende ulåst, med radio og motor i gang mens jeg har været inde og handle, dog for det meste husket håndbremsen :D

Werge
Werge Oct 1 '15

Smiler...

Kabbel
Kabbel Oct 1 '15

Det er sgu en sjov historie - kom helt til at grine, hvortil de andre i rummet spørger; hvad griner du af? Mit svar: noget I ikke forstår... og nu er de så blevet tøse-fornærmet.

Maho
Maho Oct 1 '15
Havde for nylig en lånebil i et par dage, gæt hvem der ikke mindre end 10-12 gange startede vinduesviskerne når han enten ville i "D" eller "R" :)
Forummets indlæg er redigeret af Maho Oct 1 '15
Teslasse
Teslasse Oct 1 '15

Ja, min firma-Transporter får også visket ruder hver dag....

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 1 '15

Og husk nu nøglerne i tændingen når I forlader bilerne...  :-)

Genild
Genild Oct 1 '15
Ja, det er utroligt så hurtigt man tilpasser sig behageligheder. Mit typisk største problem med diverse lejebiler er, at nærigheden oftest gør, at det ender med en manuel gearkasse.

Med over ti års erfaring med automatgear, virker det helt naturligt at træde bremsen i bund og sætte bilen i gear. Anden gang man går igennem startproceduren, husker man som regel det med venstre fod og noget med en kobling.

Det er i øvrigt også en god ide at træde ned på den der kobling, når man holder stille ved kryds, især hvis man allerede synes man har trænet startproceduret tilpas mange gange.
Forummets indlæg er redigeret af Genild Oct 1 '15
Kiefer
Kiefer Oct 1 '15

Genild: Helt sikkert en klasiker, det samme med at forsøge og trykke på gearskifteren oppe ved rattet i en lånebil, folk spørger så underligt hvorfor man sidder og slår på noget der ikke er der... ;-)

Endnu værre var det da jeg havde en ny Tesla lånebil, her har man været så flabet fra Tesla side og bytte rundt på stængerne i venstre side af rattet i forhold til de første udgaver.

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg nåede at blinke til højre hver gang jeg skulle øge farten med fartpiloten...

Martin

Genild
Genild Oct 1 '15
Hæ Martin, der har jeg det helt omvendt, efter et år sammen med R2-D2 har jeg stadig ikke vænnet mig til at cruise control sidder på blinkerens plads og omvendt. For pokker hvor kunne jeg godt affinde mig med fordelingen i de fine nye Tesla'er, selvom jeg er voldsomt glad for R2-D2 og aldrig kunne tænke mig at bo sammen med andre (hun er lidt kulerisk på det punkt), men lige der er vi nu aldrig helt blevet enige.
Kiefer
Kiefer Oct 2 '15

Placeringen af blinklys og fartpilot på de "gamle" teslaer stammer fra Mercedes S og ML/GL modeller fra helt tilbage fra 2006. Nu har Mercedes så lavet om i det på de "billigere" og mindre modeller, og det er så desværre de dele Tesla har valgt at bruge også.

/Martin

Genild
Genild Oct 2 '15
Martin: Alt er naturligvis en vanesag, og lige der kommer vi fra Audi der også har blinkeren øverst.

Muligvis farvet af vanen, men jeg synes nu stadig at poten ligger mere naturligt ud for R2-D2's cruise control end blinkeren, nen jeg vurderer blinkeren som den vigtigste arm, om ikke andet så med vort kørselsmønster.

Gud ved om Frederik snart laver en blog om ombytning af de to arme :-)
TSLA
TSLA Oct 2 '15

Efter at have kørt Paris retur i denne uge er der for mig ingen tvivl om at den vigtigste arm er auto-pilot/cruise-control og at det er helt rigtigt at den er placeret nederst.

Kiefer
Kiefer Oct 2 '15

Hvorfor er det vigtigst den er placeret nederst, har I glemt Jeres køretimer med placeringen af hænderne på rattet? ;-)

/Martin

TSLA
TSLA Oct 2 '15

Nej, men vi er også blevet både lidt ældre og lidt dovne, så vi sidder mest afslappet med albuerne på dør-og midter armlæn. Herfra kan man sagtens have en hånd eller 2 på rattet - men man når bedre auto piloten derfra end hvis man hele tiden skulle løfte hånden... Det eneste irriterende er når man skal skifte bane, så skal man jo blinke.... Men det er jo dybest set et spørgsmål om hastighed :-)