Loading...
dk

Baklys - Frederik? | Tesla Forum

P85DK
P85DK Oct 2 '15

Er der nogen (Frederik?) som har opgraderet baklyset? Det er jo fuldstændigt ubrugeligt og nu nærmer den mørke våde tid sig, så vil det jo være rart at kunne se ordentligt når man bakker

Jeg tænkte en udskiftning af de to reflekser nederst på kofangeren med noget LED, så der kan komme noget ordentligt lys når man bakker?

A la dette, bare hvide lys: http://www.ebay.com/...%26sd%3D361245183450

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 2 '15
FrederikC
FrederikC Oct 6 '15

P85DK - Det er ikke nogen dum ide, jeg kan dog være i tvivl om hvordan man får det strømkabel ind i bilen.

Maho
Maho Oct 6 '15
Det er f....... En god ide!! Jeg er på hvis nogen (Frederik:-)?) kan lave et fix :-)
Genild
Genild Oct 6 '15
Århhh, nu er den jo i aluminium, så det er nok ikke værre end at det kan fikses ned et kopbor og en patron Sikaflex, og venter man med stikket indtil ledningerne er ført igennem, slipper man for at skulle fylde/bygge et ø45mm hul op :-)

Nogen er måske ligeglade, men for andre kan det eventuelt være hensigtsmæssigt at få undersøgt nærmere, om ikke de to reflekser fremgår af typegodkendelsen. For i så fald bliver man nok ikke voldsomt populær ved periodesyn, når de fine, lovlydige røde reflekser pludselig er blevet hvide og udstyret med lys.

Mvh Lars
P85DK
P85DK Oct 6 '15

der må jo være plads der hvor ledningerne til sensorerne kommer?

selvfølgelig skal der ikke være problemer med typegodkendelsen :-)

Kan ikke finde nogen typegodkendelse, heller ikke på stelnummer: http://www.trafikstyrelsen.dk/...typegodkendelse.aspx

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Oct 6 '15
PEB
PEB Oct 6 '15

Der må kun være en eller to baklygter på en bil (M1)

De skal være anbragt mindst 0,25 m og højst 1,20 m over vejbanen.

Bil skal være forsynet med to bagudvendende refleksanordninger. 

Sidder der ikke reflekser oppe i baglygterne? I bekræftende fald kan de to nederste i kofangeren fjernes lovligt.

Jeg har ikke fået min Tesla endnu, så jeg ved ikke hvilken højde reflekserne (i kofangeren) sidder i og om der er reflekser i baglygterne.

P85DK
P85DK Oct 6 '15

@PEB - det var også det jeg lige fandt ud af - tror ikke der er reflekser i baglygterne, da de er klarglas.

DeaconWP
DeaconWP Oct 6 '15

Reflekserne er nu nemme nok at lokalisere. Bar gå et stykke væk fra den slukkede bil, og lys på den med en skarp lomme lygte.

Så er det der hvor bilen lyser op, at reflekserne sidder.

Skeel
Skeel Oct 6 '15
Er det ikke nemmere blot at øge styrken på det eksisterende baklys, hvis i syntes det er for svagt?
DeaconWP
DeaconWP Oct 6 '15

Det var lige det jeg tænkte på, da jeg spurgte til, hvad det er for en lyskilde, der sidder i bak lygten. Den må kunne skiftes til en 4 W Cree led. Som virkelig kan lyse.

Michael84
Michael84 Oct 8 '15
Nu hvor jeg lagde mærke til spejlingen i en butiksrude idag ville jeg lige høre om det kan passe at baklyset kun er i den ene side? Til info valgte jeg lys og interiørpakken fra... :-)
Genild
Genild Oct 8 '15
Nu om dage er det blevet god skik kun at have en baklygte og en tågebaglygte - de er så ofte snedigt placeret i hver sin side, så man trods alt kan skabe en vis form for symetri på bagperron'en.

Begrundelsen er at man med kun et baklys, ikke fejlvurderer det som en modkørende bil (hvilket det jo egentlig er), men i stedet en cyklist, som man jo ganske rolig og uden fare for sig selv kan køre ned.

Samme logik angår tågebaglygten, som man kunne misforstå som bremselys, hvilket ville medføre, at man selv begyndte at bremse - i stedet kan man nu beholde fuld hane på gassen og køre den langsommere bilist foran ned.
The_Stig
The_Stig Oct 8 '15

Hvad skal man egentlig bruge alt det lys til, når der er bak-kamera monteret ?

Michael84
Michael84 Oct 9 '15
Genild: jeg værdsætter virkelig dine indlæg her på forum, hvor du altid får pakket svarene ind i en god historie... ;-)

Tesla slipper for mit beklagende opkald - de har sikkert andet at tage sig af idag ser det ud til... :-)
TorbenS
TorbenS Dec 1 '15

I regnvejr og mørke er det meget svært at se noget når man bakker på et sted uden gadelys men jeg prøvede at tænde for tågebaglygten (FOG) samtidig og det gav en del ekstra lys. 

Så det vil jeg bruge når der er behov indtil der er én som for en god ide.

TorbenS
TorbenS Dec 11 '16

Nu melder problemet sig igen på denne årstid med det svage  baklys(1 lygte) .

Jeg synes det er fint at bilerne har en tågebaglygte. Det har jeg også haft brug for mindst 2 gange i løbet af de 42 år jeg har haft kørekort ! Men når det er på bekostning af baklyset som jeg bruger 5 gange om ugen i vinterhalvåret så er det ikke ok.

Er der nogen som ved hvordan man kommer ind til baklygten ?

Vil Tesla sælge en baklygte til mig ?

Eller skal jeg forbi Hinnerup Auto / Autoskadestuen ?

Forummets indlæg er redigeret af TorbenS Dec 11 '16
CanEl
CanEl Dec 11 '16

jeg plejer at bruge katastrofeblinket når det er svært at se bagud.

det lyser kraftigt op og advarer andre om at jeg ikke kører normalt fremad.

PeterE
PeterE Dec 12 '16

Jeg bakker kun når jeg parkerer, og der er kameraet altid nok - hvis man sørger for at tørre det af om vinteren... :) 

Men ja, bedre baklys vil være fantastisk (!)

ElPeter
ElPeter Dec 12 '16

Altarnativt - og måske enklere - måske man kan sætte en kraftigere pære i det eksisterende baklys, lige som mange har gjort med interiørbelysningen. Jeg mener ikke der er regler for hvor stærk baklyset må være, jeg har i hvert fald ikke kunnet finde nogen. Er der nogen der har prøvet det?

Jeg bakker hver morgen ud af en koteletgrund og bruger bremselyset for at kunne se noget. Den røde farve sikrer også at man nemt ser eventuelle postbude og julemænd der er på vej ind ad indkørslen ;-)

Damhoej
Damhoej Dec 12 '16

Jeg bruger altid "creep mode" og rører bremsen let når jeg bakker. Så har man stoplygterne til hjælp.

Sider: 1 2 »