Loading...
dk

Hvad har du brug for i din "Ladekasse" | Tesla Forum

SQLCPH
SQLCPH Dec 16 '14
Tak Kaj. Jeg må se om jeg kan "grave" noget jord frem i kabel og installation ;-)
Maho
Maho Dec 16 '14
Kajakaj: for anden gang i denne uge kommer du mig til hjælp. Linket var lige præcist det jeg søgte! Jeg takker og bukker :-)
Maho
Maho Dec 16 '14
Et spørgsmål mere: findes der en adapter som går fra et Nissan Leaf stik (når en lader er udstyrt med dette) til Teslaen?
Renedyhr
Renedyhr Dec 16 '14

Kunne også godt bruge en adapter eller et overgangskabel så man med god samvittighed kan parkerer på en Type 1 P-plads og lade sin Tesla imens. (de P-pladser hvor man bl.a. kan oplade en iOn eller Leaf)

SQLCPH
SQLCPH Dec 17 '14
+1: Renedyhr. Sig til hvis du finder ud af det :-)
Maho
Maho Dec 18 '14

Anyone med info omkring adapter til Nissan Leaf stik, findes det?

T3S7A
T3S7A Dec 18 '14
Citat fra Maho

Anyone med info omkring adapter til Nissan Leaf stik, findes det?

Yepp.

http://www.evse.dk/side.asp?Id=153888&Vare=30291

Maho
Maho Dec 18 '14

Tak Kim, dog en dyr satan!! Håber mine dæk nåede fint til Jylland? :-)

kajakaj
kajakaj Dec 18 '14

Type 1 stikket J1772 lader jo kun med max 3 Kw, så man kan ligeså godt finde en almindelig 230V stikkontakt, som der findes tusindvis af. Det går så langsomt, at en fuld opladning tager op til 29 timer.

T3S7A
T3S7A Dec 18 '14
Citat fra Maho

Tak Kim, dog en dyr satan!! Håber mine dæk nåede fint til Jylland? :-)

De kom til Jylland på første klasse. Tak igen. Og selvfølgelig også til Jes. Lækker bil :-)  

Kristian70k
Kristian70k Dec 18 '14

skal du til hamborg i morgen Kim?

Maho
Maho Dec 23 '14
Hej alle.
Hvis man skal lade på et hotel i Tyskland og Østrig, har nogen så erfaringer med hvad stik/adaptor man (typisk) har brug for? - og hvor køber man det?
Hookmaker
Hookmaker Dec 23 '14

Du må finde ud af hvad de har af lader, det kan være forskelligt- der er en del der har Type2, men alt fra 3KWh til 22KWh. 

Kiefer
Kiefer Dec 23 '14

I Tyskland har du i værste fald brug for en Schuko adtapter, ellers er det røde CEE brugt dernede også.

/Martin

Flemming
Flemming Dec 24 '14
Som Kiefer skriver er schuko adapter og rød 16amp CEE stik meget brugt. men derudover er
Mange Tyske udendørstik 32 apm CEE stik, så jeg vil anbefale at du på forhånd laver/køber en
Adapter fra 32amp til 16 amp hvortil du kan tilslutte bilens lader.

Maho
Maho Dec 24 '14
Ok og tak. En Schuko adapter er til når der kun er et "mormor" stik i fx hotellets parkerings kælder, korrekt? (Jeg vil selvfølgelig også prøve at opstøve konkret viden på forhånd, men det er til back up for "hvis nu" situationen opstår). Glædelig jul til alle :-)
Hookmaker
Hookmaker Dec 24 '14
Maho, med alle de SuC der efterhånden er i Tyskland, burde det ikke være noget at tænke på.
Maho
Maho Dec 24 '14
Hookmaker: nej det er jeg enig i. Det er primært til skihotellet at den kan holde og lade til 100 % i løbet af ugen så den er klar til hjemturen, og så "hvis nu" en SuC station ikke virker den 30 km tilbage i tanken, og jeg må kravle ind til en by....
Maho
Maho Dec 24 '14
- men planen er da klart 4 ladninger gennem Europa og så lade på hotel og så 4 ladninger tilbage :-)
Maho
Maho Dec 24 '14

Når jeg søger på Schuko adapter, får jeg næsten udelukkende billeder af dette:

http:///...pter-til-schuko-stik

Men den dur vel ikke da dert sidder en jord-pind på der hvor mit stik også med jord pind skal være. Nogle link til den korrekte? Mange tak :-)

Sider: « 1 2 3 »