Loading...
dk

Prisnedsættelse i EU | Tesla Forum

TMD
TMD Mar 7 '14
Mon også Danmark bliver '"begavet"?

http://insideevs.com/...del-s-price-germany/
Skaarup
Skaarup Mar 7 '14
De var det der skete i November i DK. Såvidt jeg kan se har DKK/USD ikke ændret sig væsentligt siden da. CHF ser ud til at være stærkere overfor USD, derfor ændringen.

Det er åbenbart Teslas politik at bilen altid skal koste det samme alle steder undtagen transport omkostninger.
HH
HH Mar 7 '14

Hvad har €7500 prisnedsættelse i Tyskland med Schweizisk franc at gøre?

Den konfiguration jeg har kigget på (techpakke, soltag og parkeringssensor) koster nu ca. €81590 = 609,571.13 DKK i Tyskland, men hos Tesla Danmark 665.050. Et godt stykke selv med de de 6% momsforskel. 

Prisen i Schweiziske franc omregnet til DKK er 545.000 (medregnet moms på 39.808) hvilket jo er en fin pris.

_

Forummets indlæg er redigeret af HH Mar 7 '14
Hookmaker
Hookmaker Mar 7 '14

Prisnedsættelsen i Tyskland og resten af Euro land er gammel. 

Skaarup
Skaarup Mar 7 '14
Tråden lige under artikler handler om at Schweiz også har fået en nedsat pris.

EUR er naturligvis også stærkere.

Kig på kurshistorik så er det tydeligt hvorfor de sætter den ned.
Skaarup
Skaarup Mar 7 '14
609000 + 6%= 645000. En forskel på 20000 - det er ikke meget, synes jeg. Givetvis også lidt dyrere at transportere bilen til DK.
HH
HH Mar 7 '14

Tja, 20.000 er vel også en slags penge.

Peter4000
Peter4000 Apr 13 '14

Skulle der være nogen som helst forhindring for at få bilen leveret til f.eks Hamborg, og afhente den der ??

Hookmaker
Hookmaker Apr 13 '14

Ja, Tesla Motors! Spørg om de vil levere den der for dig når du har dansk adresse. MEN hvad er formålet - du SKAL erlægge momsdifferencen i DK ved indregistrering - hvis den er ny.

Peter4000
Peter4000 Apr 13 '14

Øhh, - det er faktisk ikke tilladt, på grund af konkurrence regler og varernes frie bevæglighed.

Som EU borger har du ret til at købe din vare, hvor i EU du måtte ønske det. 

For nye biler gælder det specielle at moms afregnes i det land, hvor du indregistrerer bilen.

Og, ja selvfølgelig skal du betale 25 % moms I DK , - og evt. have de 19% du betaler i tyskland tilbage.

Se evt.:

http://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/buying-a-car-abroad/index_da.htm

Hookmaker
Hookmaker Apr 13 '14

@Peter det har været diskuteret til hudløshed herinde og bl.a. i denne tråd. Så læs venligst det der står skrevet.

Og i øvrigt har du ikke ret. ENHVER forhandler med et internationalt forbrugersalg (som feks. Zalando, Amazon, m.fl. og altså også Tesla) har ret til at dirigere dig til deres landespecifikke afdeling mht. salg af varer). ENDVIDERE skal ENHVER sælger i EU, der såfremt denne sælger på tværs af grænser direkte til forbruger  svare moms til det land hvortil der sælges såfremt det samlede årssalg overstiger (vistnok ca.) 300.000 DKK. DERFOR skal du betale dansk moms af bøger købt på Amazon UK (og sendt til DK), selvom bøger er momsfri i England. 

Peter4000
Peter4000 Apr 13 '14

Jeg er så ikke het hudløs endnu :).  Fik du læst det vedhæftede Link ?

Forum indlæg er en ting, - Jura noget andet.

Kiefer
Kiefer Apr 13 '14

europa.eu er vist en side med meget generel information for EU borgere, for at få de præcise regler for hvert enkelt land, er du nød til at kigge på det specifikke lands regler på området. Specielt er der ved SKAt en del undtagelser på området. Specielt er ret jeg træt af reglen omkring køb af en bil i et andet EU land hvor man derefter skal betale momsdifferencen til SKAT. Hvorved at du uanset hvad du gør kommer til at betale 25% moms.

Jeg var MEGET tæt på at købe bilen i Norge i oktober, men inden jeg nåede at klikke bestil ændrede de priserne så der ikke var noget at spare, man kunne ellers have sparet over 75.000 inkl. moms og told ved at købe i Norge den gang, men den fidus blev lukket af Tesla med en prisstigning i Norge...

Så det eneste der nu er interesant er at køre derop og få lavet service, det koster 4500 NOK mod 6000 DKK i Danmark, en besparelse på over 2.000 kroner som man så kan bruge til en hyggelig weekend og besøge familien i Oslo :-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Apr 13 '14

@Peter, jeg skriver ikke noget jeg tror - tro mig, det er undersøgt hos SKAT og det er dem der bestemmer her i landet (desværre). Men det der står i dit link er jo også helt i tråd med det vi allerede ved fra SKAT.

@Martin, os der har købt Tesla var vel generelt trætte af SKAT - derfor købte vi bil uden reg. afgift....;-) 

Peter4000
Peter4000 Apr 13 '14

Hehe, godt ord igen, - Jeg vil jo helst købe mit el-bil-fix hos den lokale dealer, til hver en tid.  Det er bare ikke helt rimeligt at DK skal have de absolut højeste priser i hele EU (renset for moms og tilskud). Det håber jeg da, at vi kan blive enige om.

Italien er har laveste pris, så det er næppe p.g.a. transport udgifter. (De shippes jo fra Holland, så transporten burde være billigst her).

@Kiefer:  Der er så ikke HELT ligegyldig hvor stort et beløb du skal betale de +25% af.

http://ec.europa.eu/competition/consumers/contacts_en.html#1

"In your daily life, you may come across situations in which there are signs of business practices which may restrict competition, such as those described in this site. For instance, companies have sometimes refused to accept orders from consumers from other Member States. Such a refusal may be a sign of illegal, restrictive practices and you may want to inform a competition authority about them."

Peter4000
Peter4000 Apr 13 '14

PS Kiefer, - pas på med Norge og andre udenfor EU, - der er også import told ( Vistnok 10%).

henrikthg
henrikthg Apr 27 '14

hvad hvis man køber en brugt MS i udlandet.. hvad kommer det så af "tillæg" når den kommer til DK??

henrik

spaceman
spaceman Apr 27 '14

Henrik, 

Hvis du holder dig inden for EU, bilen er mere end 6 mdr. gammel ELLER har kørt mere end 6000 km OG du betaler momsen i salgslandet, bør der ikke komme tillæg på.

(disclaimer: Dette er baseret på hvad jeg har kunnet læse mig til, jeg har ikke selv gjort det.)

NOELON
NOELON Apr 27 '14

Det er helt korrekt. Jeg importerede min Roadster 1. Aug 2011, da jeg flyttede hjem fra England. Den var 1 år gammel og havde kørt 8000 km. Der skulle ikke betales noget hverken afgift eller moms. Men den skulle til syn.

sojborg
sojborg Aug 7 '14

Hej er der nogle som ved hvordan står man med hensyn garantien, hvis man importerer en brugt eks. fra Tyskland ?

Mvh Jesper

Sider: 1 2 »