Loading...
dk

Jeg elsker min tesla | Tesla Forum

PeterE
PeterE Oct 3 '15
Når alt kommer til alt så har Elon og Tesla inc ligeså meget brug for at investorerne ser ordene 'tesla' og 'lawsuit' i samme sætning som jeg har brug for et hul i hovedet. Den sag bliver ikke afgjort i retten men ved et forlig. Fx en fart opgradering...

:)
KXR
KXR Oct 3 '15
Consumer report kommer frem til 3,5s i deres 0-60 mph test med 21" hjul. jeg er klar over at. Det er knapt 0-97 km/t.
Er der foretaget "officielle test" på 0-100 km/t, der giver 3,6s?
P.s. Og køber man et produkt uanset hvilket, der ikke lever op til specifikationerne, så er det ens ret at klage.
Diskutioner om det har indflydelse på afgifter, den er vidst teoretisk, i det mindste ind til andet er bevist.
Kommende 85S ejer.
P85DK
P85DK Oct 4 '15

@runeh - kan overhovedet ikke sammenlignes med km/l. Det kan sammenlignes med at stemplerne i din bil kan klare at smide 800hk i effekt, men fordi der er andre dele i motoren som ikke kan, så er den begrænset til 600hk, men den annonceres stadig som 800hk

Bilen sælges som 3,3s til 100 og 700hk, hvilket er to tal der bekræfter hinanden, mens det 'kun' kræver ca. 550hk at få en bil til at accelerere fra 0-100 på 3,6-3,7s - gæt hvad vi købte og gæt hvad vi fik

P85DK
P85DK Oct 4 '15

@KXR Autobild nr 36 fra september siger 3,5s som bedste ud af 4 forsøg med en gennemsnit på 4,3s, hvor dårligste var 5,3s

fmm1000
fmm1000 Oct 4 '15
Hehe. Har leget med 0-100 tider de sidste dage på en spriny 85d. Tænkte nu gad jeg ikke høre mere p.. om at p90d kører 0-100 på 2.8.
Vi nørder ved det er med rullende start og 0-96.
Satte så appen dynolicious til at måle dette.
Resultat 3.7 sek. Jeg er meget tilfred :-).
Testrute svagt nedad bakke, men Tesla snyder jo også :-).
lauz
lauz Oct 4 '15
Det er særdeles sammenligneligt med km/l.

Producenterne opgiver produktspecifikationer efter tåbelige skrivebords-modeller som er vedtaget af branchen, politikere og praksis.

Dermed er der tale om systemisk dumhed i branchen. Hvilket ikke kan sammenlignes med ond vilje. Men det kan dommeren forklare mere om i hans domsfældelse.
P85DK
P85DK Oct 4 '15

@Lauz - Det kan på ingen måde sammenlignes med km/l, da km/l er en standard ALLE følger så derfor er tal opgivet efter denne standard sammenlignelige på tværs af alle der benytter den (uanset hvor tåbelig den er).

Med Teslas angivelse af hk og acceleration benytter Tesla ikke engang den samme metode til angivelse af præstationer på deres egne modeller, så du kan altså ikke sammenligne acceleration og hk mellem en f.eks. en 85D og en P85D

Og hvorfor opstiller Tesla så tal som sammenlignelige der ikke er målt på samme måde og som får topmodellen til at se bedre ud end den er??? Det er altså ikke en fælles standard, men et aktivt valg fra Teslas side.

Så nej, det kan ikke sammenlignes med km/l

BlackPanther
BlackPanther Oct 4 '15

Jeg forstår slet ikke kritikken af accelleration på P85D. Jeg har lige lavet en måling på min nye P85D på 2,8 sek

.

.

.

.

. godt nok ned af bakke, medvind og 20-100 km/t.....  :lol

Og god søndag til alle...

Forummets indlæg er redigeret af BlackPanther Oct 4 '15
Sider: « 1 2