@runeh - kan overhovedet ikke sammenlignes med km/l. Det kan sammenlignes med at stemplerne i din bil kan klare at smide 800hk i effekt, men fordi der er andre dele i motoren som ikke kan, så er den begrænset til 600hk, men den annonceres stadig som 800hk
Bilen sælges som 3,3s til 100 og 700hk, hvilket er to tal der bekræfter hinanden, mens det 'kun' kræver ca. 550hk at få en bil til at accelerere fra 0-100 på 3,6-3,7s - gæt hvad vi købte og gæt hvad vi fik
@KXR Autobild nr 36 fra september siger 3,5s som bedste ud af 4 forsøg med en gennemsnit på 4,3s, hvor dårligste var 5,3s
@Lauz - Det kan på ingen måde sammenlignes med km/l, da km/l er en standard ALLE følger så derfor er tal opgivet efter denne standard sammenlignelige på tværs af alle der benytter den (uanset hvor tåbelig den er).
Med Teslas angivelse af hk og acceleration benytter Tesla ikke engang den samme metode til angivelse af præstationer på deres egne modeller, så du kan altså ikke sammenligne acceleration og hk mellem en f.eks. en 85D og en P85D
Og hvorfor opstiller Tesla så tal som sammenlignelige der ikke er målt på samme måde og som får topmodellen til at se bedre ud end den er??? Det er altså ikke en fælles standard, men et aktivt valg fra Teslas side.
Så nej, det kan ikke sammenlignes med km/l
Jeg forstår slet ikke kritikken af accelleration på P85D. Jeg har lige lavet en måling på min nye P85D på 2,8 sek
.
.
.
.
. godt nok ned af bakke, medvind og 20-100 km/t..... :lol
Og god søndag til alle...