...rart at kunne starte en debat :-)
@kiefer: Jeg læser det således, at jeg ikke må trække mere end halvdelen af den ratede strøm i max 3 timer. Dvs. for at kunne lade 16A i kontinuert skal jeg have kabel der er rated til 32A, og det vil så være 6mm2 kabel jf. samme tabel.
Mit eget kabel bliver 70grader på den del der er ligger gemt i isoleringen på loftet (ingen ventilation), og ca. 33 grader hvor det hænger i det fri på vægen (ventileret).
Af samme grund vil jeg være mindre bekymret hvis kablet ligger i jord.
Men blot en lille skade på kobbereti kablet (skarpt knæk) kan være nok til at få temperaturen yderligere op på det sted, og så er der yderligere fare for varme og i værste tilfælde brand.
Ønsker ikke at male fanden på væggen, men hvis det var mig der stod for at skulle etablere el til min Tesla ville jeg ikke spare på kablets tykkelse. Og også undgå samlinger undervejs. Jeg skifter mit 2,5mm2 ud snartt, og i mellemtiden lader jeg med 8A.
Jeg vil i nærmeste fremtid måle spændingstabet over mit kabel, så kan man jo også se hvad det betyder i kr. og øre at have et kablet bliver varmt.
Min egen elektriker sagde også, at det ikke var et problem. Og givet vis har de alle ret. Jeg gider bare ikke kæmpe med nogen hvis det værste skulle ske og min installation var tvivlsom ihht. stærkstrømsregulativet.