Jeg havde den glæde at spotte en mørk Tesla på Holbæk motorvejen i nærheden af Høje Tåstrup med retning mod København i dag omkring 17.45. Så jeg måtte jo lige hænge på lidt og nyde synet.
Dette syn inkluderede nogen temmelig blinkende bremselygter, hvilket jeg antager skyldes at de lyser op hver gang man slipper speederen. Det ser forøvrigt rigtig godt ud med den øverste bremselygte der går på tværs af hele bagruden.
Og dog. Oplevelsen fik mig til at tænke på om det nu entydigt er en god ide at bremserne lyser op så snart bilen begynder at re-generere. I dag var jeg ihvertfald lige på nippet til at synes at de blinkende lygter var irriterende for mig som bagvedkørende. Og det var altså i en situation hvor trafikken iøvrigt bevægede sig med fuld fart.
Kunne man forestille sig at det var bedre hvis bilen ventede et splitsekund, for derved at undgå unødigt at forstyrre bagvedkørende? Eller er det kun en bestemt kørestil der fører til bremse lysshow? Personligt flytter jeg ihvertfald ikke frivilligt foden væk fra speederen, og bremser er noget jeg kun bruger i yderste nødstilfælde :).
Eller hvad tænker I?