Loading...
dk

afgiftsændring pr. 9. pkt. 2015 med øjeblikkelig virkning | Tesla Forum

The_Stig
The_Stig Oct 9 '15

jeg har d.d. modtaget mail fra Tesla.dk om at der imødeses et regeringsindgreb der påvirker el-biler med virkning fra dags dato. Har I nogen info?

Christesla
Christesla Oct 9 '15

Kan du smide et billede op?

dankersoe
dankersoe Oct 9 '15

Jeg har fået samme mail:

Som du nok er opmærksom på, er der fortsat stor usikkerhed og politisk debat omkring afgiftsfritagelsen for elbiler. De seneste meldinger i pressen indikerer, at der er en beslutning på vej, som allerede vil blive annonceret i morgen fredag d. 9. oktober og træde i kraft med øjeblikkelig virkning. Af gode grunde kender Tesla ikke til, hvad beslutningen vil indeholde, men alt tyder på, at afgiftsfritagelsen i sin nuværende form vil blive ændret, og at elbiler vil blive pålagt en form for registreringsafgift.

Tesla ønsker ikke at spekulere i, hvorledes denne afgift kommer til at blive, og ønsker heller ikke at give vores kunder vildledende vejledning, men vi prøver efter bedste evne at holde dig orienteret, så du kan planlægge dine potentielle køb på et velinformeret grundlag.

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Mailen er her i tråden: TV2 Nyhederne kan på baggrund af........

dankersoe
dankersoe Oct 9 '15

Må indrømme jeg er noget chokeret - Står til at skulle modtage min 85D i slut november og har ikke tænkt mig at betale 1,8mil for den.

Da jeg satte underskriften fik jeg tilbud om at kunne annulere handlen hvis der kom afgift på bilen - Det har jeg virkelig ikke lyst til!

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Men det er jo kun et rygte.

Men jeg har alligevel reageret og fruen i huset har reserveret og betalt en Model X torsdag.

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

dankersoe: Rolig, det kommer du heller ikke til.....

Det er kan være på tale er, at de nye biler skal være bestilt senest Torsdag/fredag? for at kunne få afgiftfritagelse efetr de i dag gældende regler. Du er sikret....

dankersoe
dankersoe Oct 9 '15

@DeaconWP: Fik lige puls 200 ganske kort! Tak for dine beskeder.

Kan de nå at levere Model X inden nytår?

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Godt, så er du rolig..

Nej desværre. Jeg har for flere dage siden spurgt min kilde i Holland. Han kunne ikke hjælpe mig på hverken den ene eller den anden måde. Og jeg var ellers kreativ.

Der kommer ikke Model X til Europa før til foråret, siger han. Og altså ud fra den viden han har i dag.

dankersoe
dankersoe Oct 9 '15

Alright - Tillykke med den, den ser virkelig lækker ud... Endda med afgift :-)

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Jaaah, og dog. Drømmem brister sikkert, hvis der kommer afgift på. Men tak. Nu er det jo kun en reservation...

Heinzzz
Heinzzz Oct 9 '15
Er i samme båd......hvor er det ærgerligt hvis drømmen brister. Min Tesla skulle være leveret slut November....Er VIRKELIG skuffet.
DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Heinzz, du har ikke noget at frygte. Du får din afgiftsfrie bil.

edge
edge Oct 9 '15

Jamen hør nu, afgiftsfritagelse for elbiler købt og indregistreret i 2015 er gældende uanset hvad, ellers står verden ikke længere, for det er jo den gamle finanslov, som for længst er vedtaget og finansieret. Så det kommende indgreb skal handle om, hvordan man tackler biler købt efter nytår – og det spændende er så, om der kommer en form for sikring af, at biler BESTILT før i dag, stadig kan være afgiftsfri, selv om de først indregistreres og leveres i det nye år.

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Det er fordi der historisk ikke er tradition for at lovgive med tilbagevirkende kraft. Sådanne lovændringer har altid tidligst været fra den dato, som et forslag bliver fremsat.

Så der kommer ikke afgift på allerede bestilte biler, der leveres i 2015.

Overgangs perioden kan være lidt usikker, som omkring fra i dag, men intet bliver taget fra nogen, der allerede har gang i en bestilling, som Heinzz's tilfælde. Så alle der har samme forhold som Heinzz, altså har en bestilt bil på vej til planlagt levering indenfor den gældende lovs regler, får muligheden for at færdiggøre handlen til de regler, som handlen er påbegyndt under.

Usikkerheden kan i dette tilfælde ses som, at hvis der nu kun er 14 dages leveringstid, kan man så også bestille en afgiftsfri bil primo december, stadig til levering i år?

Næ nej, den mulighed smutter sandsynligvis med den offentliggørelse der måske/sandsynligvis kommer i dag.

Så worst case: I går var sidste dag med mulighed for bestilling af afgiftsfri elbil.

EDIT. Som edge skriver, bliver det spændende, om afgiftsfritagelsen forlænges for biler, der senest i går er bestilt, men som ikke kan leveres i 2015. Hvilket vil være bedre end worst case.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 9 '15
Kaspar
Kaspar Oct 9 '15
De har vist sendt mailen til alle deres kunder. Bemærk at Gmail smider den ind under Promotions.
Kiefer
Kiefer Oct 9 '15

Det var det samme med solcelleordningen da den blev ødelagt. Her var det også alle anlæg bestilt før en given dato ville være på gammel ordning. De skulle så bare være installeret i løbet af jeg ved ikke hvor mange måneder, 6 eller 8...?

/Martin

Abildskov
Abildskov Oct 9 '15

Hej Allesammen

Else6702 - Har spurgt holdet bag Model-X i nat om vi kunne få en speciel bil leveret til danmark.
Har fået svaret at der ikke kommer Model-X til Europa før Q1.....

Har i går bestilt 2 stk Model X.

Vi ser hvad der sker....

Kiefer
Kiefer Oct 9 '15

Dem skal du så ikke forvente at få før sidst i Q3 eller i løbet af Q4 2016...

De skal lige producere en 25-30.000 andre Model X først ;-)

/Martin

P85DK
P85DK Oct 9 '15

Tror du ikke de smider deres Founders editions frem i køen?

Sider: 1 2 3 »