Loading...
dk

afgiftsændring pr. 9. pkt. 2015 med øjeblikkelig virkning | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Oct 9 '15

Det vil jeg da helt klart håbe! :-)

Umiddelbart kunne jeg godt frygte at de founders der ender hos dem der har "vundet" retten til bilerne ved at sælge en ordentlig spandfuld Model S'er, "blot" er en P90D med rabat...

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Så mangler jeg stadig nogen der vil købe gennem mig?  hehe

PeterE
PeterE Oct 9 '15

Det er jo faktisk ikke med tilbagevirkende kraft der kan være tale om, men med 'øjeblikkelig virkning' og den formulering er da vist 100% for Teslas egen regning. Hvis der kommer en justering af afgiftslettelsen eller en decideret indfasning af den fulde afgift, så kommer den nok ikke fra imorgen - men fra nytår! Og det er da slemt nok, men øjeblikkelig virkning vil være forfærdeligt for alle dem/os som bestilte i ordentlig tid iår. 

Tarrild
Tarrild Oct 9 '15

Fra børsen: http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/312648/ny_aftale_om_elbiler_afgifter_indfases_over_5_aar.html#ixzz3o4sHLxga

"Elbiler, hvor der er underskrevet bindende købsaftale senest den 8. okt. 2015, og som indregistreres senest den 1. juli 2016, vil være fritaget for registreringsafgift efter de hidtidige regler," skriver ministeriet.

PerPower
PerPower Oct 9 '15

Det her lovforslag er SÅ meget rettet mod Tesla - bliver lige understreget en ekstra omgang idet at de i forslaget angiver, at de "... fastholder afgiftsfritagelsen for brintbiler indtil 1. januar 2019 - og den kommer til at gælde alle typer brændselsceller. Først derefter indpasses alle brændselscelle-biler gradvist i de almindelige bilafgifter".

Tænk en forskel det vil betyde for den grønne omstilling hvis dette også inkluderede el-biler....

TMS_fever
TMS_fever Oct 9 '15

Her er BT's udregning på hvordan priserne stiger på de forskellige modeller over de kommende 5 år.
http://www.dr.dk/...ere-bliver-elbilerne

TMS_fever
TMS_fever Oct 9 '15

Er der nogen der ved hvordan en TMS vil blive afgifts-håndteret hvis man køber en brugt bil - henholdsvis i DK og udlandet (EU). ???

TMS_fever
TMS_fever Oct 9 '15

Her er Skatteministeriets dokument:

http://www.skm.dk/media/1265173/091015_aftaletekst_elbiler.pdf

DerHansi
DerHansi Oct 9 '15

Tjaeeh, shit happens : Venstre regering som forlader samtlige, tidligere, veldefinerede klima/miljø-mål. Det eneste som står tilbage er : støtte til landmænd, økonomisk støtte til landmænd, endnu mere støtte til landmænd. The rest of you : F.... off. Jeg håber virkelig at vi er tilstrækkelig mange som kan rejse den samme lange-finger  som de lige har rakt os.

DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

TMS_fever:

Du spørger til brugte og afgift.

Alt hvad der kommer til Danmark, og bliver indregistreret i år, er uden registrerings afgift. Såvel nye som brugte.

Der er afgift på alle el biler, der førstegangs registreres efter 1/1 2016. Med mindre bilen er bestilt med bindende aftale senest  8 oktober, og også bliver indregistreret inden 1/7 2016.

Så påtænker du at importere en brugt Tesla i år, så er det stadig afgiftsfrit.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 9 '15
T3S7A
T3S7A Oct 9 '15

Blot usmart af regeringen. For hvis de er bange for at gå glip af penge, så kan jeg da lige love for de går glip af nogle nu. Der vil jo blive handlet brugt fra udlandet for vildt så. Nul moms, nul afgift de sidste 2 1/2 md. 

Hookmaker
Hookmaker Oct 9 '15

@DerHansi, enig. Lykke er en plattenslager og Claus Hjort Transveder er et økonomisk fejlskud. Jeg er eddermame glad for jeg ikke satte mit kryds ved det platparti, føj for en stinker regering - men jeg tror heller ikke den holder længe. SKUFFET!  

JesperML
JesperML Oct 9 '15
Er vi enige om at afgiftsfritagelsen også gælder ved efterfølgende gensalg af de de afgiftsfritagede elbiler. Altså såfremt bilen er bestilt inden 8/10 og leveret inden juli 16???
JesperML
JesperML Oct 9 '15
Er vi enige om at afgiftsfritagelsen også gælder ved efterfølgende gensalg af de de afgiftsfritagede elbiler. Altså såfremt bilen er bestilt inden 8/10 og leveret inden juli 16???
denlange
denlange Oct 9 '15
Tesla er ved at undersøge om reserveringer på Model X og S foretaget før 8 oktober er omfattet af ordningen. Jeg have min tvivl. Det er Teslas forhåbning at de Danskere, der har haft reservation på en Model X kan få en bil leveret uden afgift inden 1 juli 2016. De forventer at have et bindende svar midt næste uge.
DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Jo, Jesper ML. Det er rigtigt. Er der først beregnet registrerings afgift bliver der med den nye lovtekst ikke beregnet ny afgift ved salg eller omregistrering.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 9 '15
xarg
xarg Oct 9 '15
Citat fra DeaconWP

TMS_fever:

Du spørger til brugte og afgift.

Alt hvad der kommer til Danmark, og bliver indregistreret i år, er uden registrerings afgift. Såvel nye som brugte.

Der er afgift på alle el biler, der førstegangs registreres efter 1/1 2016. Med mindre bilen er bestilt med bindende aftale senest  8 oktober, og også bliver indregistreret inden 1/7 2016.

Så påtænker du at importere en brugt Tesla i år, så er det stadig afgiftsfrit.

Hej DeaconWp, 

Er du sikker på ovenstående ? Får nemlig en vogn hjem om 2-3 uger, hvor kontrakten ganske vist er lavet igår (heldigt nok). Men er bare nysgerrig hvor meget bøvl der bliver ved indregistering, altså at jeg skal fremvise en tysk købskontrakt m.v??... Eller tror du som du skriver, at den bare "glider igennem", da det er inden 31/12-15 ? Og hvor får du den info fra :-)?

God aften!

Kokken
Kokken Oct 9 '15
Som jeg læser aftalen imellem partierne - så er der 2 forudsætninger for afgiftsfritagelse
1. Bindende aftale om køb skal være indgået senest d. 8.10.2015
2. Indregistrering skal ske senest 1/7-2016.

Ovennævnte gælder vel uanset om bilen købes i DK eller udlandet?

Klip fra aftalen:
Partierne er enige om, at elbiler, hvor der er underskrevet bindende købsaftale senest den 8. okt. 2015 og indregistreres senest den 1. juli 2016, vil være fritaget for registreringsaf- gift efter de hidtidige regler. Tilsvarende vil plug-in hybridbiler kunne afgiftsberigtiges efter de hidtidige regler, hvis der er indgået en bindende købsaftale senest den 8. okt. 2015, og bilen indregistreres senest den 1. juli 2016.
DeaconWP
DeaconWP Oct 9 '15

Xarg: Ja, 112 %.

Jeg starter en tråd med fakta, og lader alle andre fortolke videre på deres måde her i de andre tråde.

xarg
xarg Oct 9 '15

Fedt! :-) 

Tak !

Citat fra DeaconWP

Xarg: Ja, 112 %.

Jeg starter en tråd med fakta, og lader alle andre fortolke videre på deres måde her i de andre tråde.

Sider: « 1 2 3 »